۲۲ طرح ملی در گناباد در حال اجراست

فرماندار گناباد گفت: ۲۲ طرح بزرگ ملی با اعتبار دو هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال طی سال جاری در این شهرستان در حال اجراست.

۲۲ طرح ملی در گناباد در حال اجراست

حامد قربانی روز شنبه در آیین آغاز هفته دولت و تجدید بیعت مسوولان دستگاههای اجرایی و فرماندهان نظامی و انتظامی گناباد با آرمانهای شهدا از جمله این طرحها را احداث فرودگاه، خط آهن یونسی به گناباد به عنوان قطعه نخست خط ریلی مشهد به زاهدان و طرح دو بانده کردن جاده گناباد به خضری ذکر کرد.

وی ادامه داد: برای اجرای طرح فرودگاه گناباد با پیشرفت فیزیکی ۸۷ درصدی بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای احداث محور دو بانده گناباد به خضری هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و خط ریلی یونسی به بجستان ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرماندار گناباد گفت: احداث طرح گازرسانی به صنایع با اعتبار هزار میلیارد ریال و احداث مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی گناباد با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی، تکمیل مجتمع آموزش عالی، احداث درمانگاه سوختگی در جوار بیمارستان علامه بهلول گنابادی، احیا و مرمت قنوات و اصلاح و توسعه شبکه آب شرب شهری و روستایی با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر طرحهای مهم در دست اجرا در این شهرستان به شمار می‌رود و از مجموع ۱۶ تفاهم نامه طرح مثلث توسعه اقتصادی گناباد هفت طرح تکمیل و آماده بهره برداری است.

وی ادامه داد: با پرداخت ۷۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی طی سال گذشته در گناباد هزار و ۶۰۰ نفر اشتغال ایجاد شد که از این تعداد هزار و ۴۱ نفر بیمه شده هستند و از ابتدای امسال تاکنون بهسازی بیش از ۲۰۰ واحد مسکن محرومان با تسهیلات ارزان قیمت در این شهرستان در دست اجراست.

او افزود: بیش از ۱۰ هزار تن آسفالت طی دولت تدبیر و امید در معابر روستایی گناباد مصرف شد و ظرفیت برداشت معادن از ۲۷ به ۳۴ میلیون تن افزایش یافت.

فرماندار گناباد گفت: از مجموع ۱۷۲ واحد صنعتی و معدنی گناباد ۱۵۸ واحد آن فعال است و از این تعداد ۶۴ واحد از سال ۱۳۹۴ تاکنون به جمع واحدهای تولیدی این شهرستان اضافه شده است.

قربانی افزود: ۶ پروانه بهره برداری و ۲۳ مجوز راه اندازی واحدهای صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۳۶۹ نفر طی پنج ماهه امسال در گناباد صادر شد.

وی حفظ و صیانت از اشتغال موجود و حمایت از واحدهای تولیدی و استفاده مناسب از ظرفیتهای گناباد برای تحقق جهش تولید را از دیگر دستاوردهای دولتهای یازدهم و دوازدهم برشمرد و ادامه داد: با وجود مشکلات ناشی از شیوع ویروس همه گیر کرونا این اقدامات با قوت ادامه دارد.

فرماندار گناباد گفت: تعداد معینهای طرح مثلث توسعه اقتصادی در گناباد از سه معین به ۱۰ معین افزایش یافته که از این تعداد شش معین بومی هستند و ۴۳ هسته کار و زندگی توسط بانک رسالت به عنوان یکی از معینهای این شهرستان اجرا شده و این تعداد تا پایان امسال به ۲۵۰ هسته افزایش می یابد.

قربانی سایر دستاوردها و طرحهای در دست اجرای معینهای اقتصادی این شهرستان تاکنون را احداث نیروگاه خورشیدی، بازاریابی صنایع دستی، ایجاد ناحیه صنعتی در روستاهای کلات و سنو و آموزش و خودکفایی زنان سرپرست خانوار ذکر کرد.

وی ادامه داد: این شهرستان در جذب اعتبارات مشاغل خانگی بعد از مشهد رتبه دوم و در اعتبارات تبصره ۱۶ رتبه سوم استان خراسان رضوی را داراست.

۷۸ طرح با مجموع اعتبار بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال طی هفته دولت در گناباد به بهره برداری می‌رسد و این طرحها در مجموع برای ۱۴۶ نفر اشتغال ایجاد می کنند.

این طرح‌ها در بخش‌های عمران شهری، کشاورزی، آموزشی، آب و فاضلاب، مخابرات، بهداشت و درمان، صنعت و معدن، منابع طبیعی، صندوق کارآفرینی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، کمیته امداد و بهزیستی، برق رسانی، میراث فرهنگی، دامپزشکی و فنی و حرفه‌ای اجرا شده‌اند.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها