۸۱ هزار تن ذرت علوفه‌ای در تربت‌جام تولید شد

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام با اعلام پایان فصل برداشت ذرت علوفه‌ای در این شهرستان گفت: سطح زیر کشت این نهاده مهم دامی امسال به هزار و ۶۲۰ هکتار رسید و ۸۱ هزار تن از این محصول در این منطقه برداشت شد.

۸۱ هزار تن ذرت علوفه‌ای در تربت‌جام تولید شد

علیرضا عرفانی روز یکشنبه افزود: سال گذشته سطح زیر کشت این محصول در تربت جام به هزار و ۶۰۰ هکتار رسید و ۸۰ هزار تن ذرت علوفه ای در این شهرستان برداشت شد.

وی میانگین تولید این نهاده مهم دامی را در کشتزارهای ذرت علوفه‌ای تربت جام افزون بر ۵۰ تن محصول از هر هکتار مزرعه زیرکشت آن اعلام و بیان کرد: ۸۰ درصد بذر مورد استفاده برای کاشت این محصول در کشتزارهای ذرت این شهرستان تولید داخل کشور است.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: افزون بر ۳۰ درصد از حجم ذرت علوفه‌ای تولید تربت جام برای استفاده خوراک دام روانه دامپروریهای شهرستانهای همجوار می‌شود و ۷۰ درصد دیگر به مصرف دامپروریهای تربت جام می رسد.

عرفانی افزود: امسال برای حمایت از کشاورزان دست‌اندرکار کاشت و برداشت ذرت علوفه‌ای در تربت جام ۵۶۰ تن انواع کودهای شیمیایی بین آنها در سطح این شهرستان توزیع شد.
وی ادامه داد: ۴۰ هکتار از مزارع ذرت علوفه‌ای تربت جام مجهز به دستگاههای آبیاری نوین است و ۳۰۰ نفر بهره‌بردار بخش کشاورزی این شهرستان مرزی دست‌اندرکار کاشت و برداشت همین نهاده مهم دامی هستند.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام با بیان این که این محصول در تمامی مناطق حوزه کشاورزی شهرستان کشت می شود گفت: کشاورزان ذرت‌کار می‌بایست پیش از فراگیری سرمای پاییزه، محصول خود را برداشت کنند در غیر این صورت با کاهش در کمیت و کیفت ذرت علوفه‌ای و زیان ناشی از آن مواجه خواهند شد چنانکه امسال سرمای پاییزی باعث افت ۴۰ درصدی عملکرد این محصول در اراضی بخش نصرآباد شد.

عرفانی افزود: موسم برداشت ذرت علوفه‌ای در تربت جام همه ساله اوخر شهریور ماه آغاز می‌شود و تا اواسط آبان ماه ادامه می‌باید.

کشاورزان تربت جام با ۴۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ، سالانه ۳۰ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

تربت جام در فاصله ۱۶۵ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها