شهردار مشهد:

شبکه جامع مسیر دوچرخه در مشهد ساخته می‌شود

شهردار مشهد گفت: شهروندان مشهدی استقبال خوبی از مسیرهای دوچرخه سواری دارند و با توجه به این استقبال تلاش می شود شبکه جامع مسیر دوچرخه در مشهد اجرایی شود.

شبکه جامع مسیر دوچرخه در مشهد ساخته می‌شود

محمدرضا کلایی در مراسم بازگشایی بولوار مهدیه و اتصال آن به بزرگراه پیامبر اعظم(ص) افزود: مسیر دوچرخه مشهد نسبت به استاندارد شهرها زیاد است و از ۲۴۰ کیلومتر مسیر دوچرخه، ۱۰۸ کیلومتر در ۲ سال اخیر ایجاد شده است.

وی در خصوص بازگشایی بولوار مهدیه و اتصال آن به بزرگراه پیامبر اعظم(ص) نیز اضافه کرد: ترافیک تعطیلات آخر هفته در بازگشت از ییلاقات و در محدوده سه راه شاهنامه با این مسیر کاهش خواهد یافت و اگر شورای همتا برای اصلاح هندسی فاصله سه‌راه شاهنامه‌ تا مهدیه نیز اقدام کند و تعداد لاین‌ها به ٦ خط افزایش یابد مشکلات کاهش خواهد یافت.

شهردار مشهد گفت: مجموعه بولوار مهدیه نقش خود را پیدا می کند اما چند اقدام سبب برجسته شدن آن می‌شود که داشتن مسیر مستقیم و بدون چراغ به میدان آزادگان از آن جمله است.

کلایی افزود: همچنین اگر معارضات مسیر مانند میوه فروشان کنار جاده نیز حل شود عبور و مرور آسانتر خواهد شد.

وی ادامه داد: این پروژه نتیجه هماهنگی و همراهی شورا و شهرداری است که پیامد این همراهی ۵۰ پروژه و ۲۷ هزار میلیارد ریال اعتبار بوده است.

او اضافه کرد: اگر بتوانیم با فرمانداری شاندیز و طرقبه راه فرمانیه را به مسیر بسط دهیم بسیاری از مشکلات حل و ۳۰ درصد ترافیک کاهش می‌یابد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در حاشیه این مراسم گفت: پروژه بازگشایی بولوار مهدیه و اتصال آن به بزرگراه پیامبر اعظم (ص) با هدف کاهش بار ترافیکی بزرگراه پیامبر اعظم (ص)، بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی و افزایش مبادی ورودی شهرداری منطقه۱۲ از سمت بزرگراه پیامبر اعظم (ص) اجرا شد.

خلیل الله کاظمی افزود: پاسخگویی به نیاز شهروندان و بهسازی شبکه معابر شهرداری منطقه۱۲ و سرعت بخشیدن به آبادانی و ساخت و ساز منطقه از دیگر اهداف اجرای این پروژه بوده است.

وی ادامه داد: این پروژه بلواری به طول هزار و ٧٠٠ متر و عرض ۴۵متر است که در انتهای بولوار مهدیه احداث شده است و این منطقه را به بزرگراه پیامبر اعظم (ص) متصل خواهد کرد همچنین بزرگراه پیامبر اعظم (ص) نیز به طول بیش از یک کیلومتر تعریض و معبری کندرو به طول ۷۰۰ متر و عرض متوسط ۹ متر در آن احداث شده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها