آینده ایمنی خودروها با نسل جدید نمایشگر واقعیت افزوده پاناسونیک/ ویدئو

پاناسونیک اقدام به تولید نوعی نمایشگر واقعیت افزوده برای خودروها کرده که می‌تواند آینده ایمنی خودروها را تضمین کند.

آینده ایمنی خودروها با نسل جدید نمایشگر واقعیت افزوده پاناسونیک/ ویدئو

از واقعیت افزوده برای مجهز کردن دنیای واقعی به اطلاعات و آمار دیجیتال، استفاده می‌شود و پاناسونیک یکی از خلاقانه‌ترین کاربردهای آن را به نمایش گذاشته است. این شرکت اقدام به تولید نوعی نمایشگر واقعیت افزوده برای خودروها کرده که می‌تواند آینده ایمنی خودروها را تضمین کند. نمایشگر مبتنی بر هوش مصنوعی به نسبت نسخه‌های قبلی نمایشگرها پیشرفتی چشم‌گیر داشته و قابلیت‌هایی دارد که حتی شرکت‌های بزرگ خودروسازی دنیا را هم به وجد آورده است. در ادامه به ویژگی‌ این نمایشگر اشاره شده است.

اپتیک‌های پیشرفته: اپتیک‌های به‌کار رفته در نمایشگر واقعیت افزوده پاناسونیک میدان دید (فراتر از ۴×۱۰ درجه) را برای تصویر مجازی به فاصله بیش از ۱۰ متر، فراهم می‌کنند و باعث شناسایی عابرین پیاده و اشیاء از طریق تقویت نور و میزان روشنایی و همچنین دید در شب، می‌شوند.

دقت جهت‌یابی هوش مصنوعی: جهت‌یاب گرافیکی رنگی سه‌بعدی‌ای را فراهم می‌کند که وقتی خودرو در حال حرکت است، بنا بر محیط اطراف خودرو تنظیم می‎‌شود و اطلاعاتی مانند خطوط و علائم جاده‌ای را مشخص می‌کند. این جهت‌یاب همچنین از طریق نشانگرهای GPS چرخش‌ها و تغییرات مسیر ناگهانی را به منظور تعیین مسیر مشخص کرده و موانع مانند دوچرخه‌سوارها، موتور‌سوارها، اشیاء داخل جاده و غیره را در صورتی که در مسیر باشند، نشان می‌دهد.

کنترل لرزش: الگوریتم پایداری تصویر دوربین اختصاصی پاناسونیک که نمادهای مربوط به واقعیت افزوده را نمایان می‌کنند، این قابلیت را دارند که بدون توجه به حرکت‌های خودرو و دست‌اندازهایی که در مسیر قرار دارد و باعث تکان خوردن آن می‌شود، تمرکز سیستم را بر روی مسیر رانندگی حفظ کند تا نمایشگر روی مسیر قفل شود.

آگاهی آنی از موقعیت: با ویژگی، به‌روزرسانی‌های مسیر و محیط رانندگی به صورت آنی اتفاق می‌افتد. به لطف هوش مصنوعی این نمایشگر واقعیت افزوده برای به‌روزرسانی موقعیت مسیر تنها به یک سیصدم ثانیه نیاز دارد.

رادار تصویربرداری سه‌بعدی: با این قابلیت دید کامل ۱۸۰ درجه در قسمت جلوی خودرو به فاصله ۹۰ متر و تقریبا در ۳ لاین جاده، مهیا است.

وضوح ۴K: وضوح تصویر ۴K این نمایشگر واقعیت افزوده باعث شده تا کیفیت آن فوق‌العاده واضح و شفاف باشد. در ساخت این نمایشگر از تکنولوژی پیشرفته لیزر و هولوگرافی با قدرت جمع‌آوری اطلاعات دسته‌ای در فاصله نزدیک و دور برای پوشش گرافیکی مناسب، استفاده شده است.

منبع: هوشیو

24

حجم ویدیو: 29.59M | مدت زمان ویدیو: 00:00:59 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها