افزایش مهارت ریاضی به کمک بازی های خاص

بازی‌های رومیزی به کودکان کمک می‌کند تا مهارت‌های ریاضی خود را بهبود بخشند.

افزایش مهارت ریاضی به کمک بازی های خاص

به نقل از ارث، نتایج مطالعه اخیر نشان می‌دهد که بازی‌های رومیزی می‌تواند راهی سرگرم کننده برای تقویت مهارت‌های ریاضی در کودکان باشد. این تحلیل، بر اساس بررسی ۲۳ سال تحقیق منتشر شده به بازی‌هایی مانند اتللو، مونوپولی و مار و پله به عنوان ابزارهای موثر برای بهبود مهارت‌های ریاضی اشاره می‌کند.

بازی‌های رومیزی در حال حاضر برای تقویت انواع مهارت‌های یادگیری و رشد، ازجمله خواندن و سواد شناخته شده‌اند. نتایج تحقیقات جدید تأثیر خاص آنها را بر توانایی‌های ریاضی برجسته می‌کند.

نتایج نشان می‌دهد که بازی‌های رومیزی مبتنی بر اعداد می‌توانند مهارت‌های شمارش، جمع و تشخیص اعداد را در کودکان سه تا ۹ ساله به طور قابل‌توجهی بهبود بخشند.

محققان اظهار کردند که بازی‌های رومیزی توانایی‌های ریاضی را برای کودکان خردسال افزایش می‌دهند. استفاده از بازی‌های رومیزی را می‌توان یک راهبرد با تأثیرات بالقوه بر مهارت‌های پایه و پیچیده ریاضی در نظر گرفت. بازی‌های رومیزی را می‌توان به راحتی با اهداف یادگیری مرتبط با مهارت‌های ریاضی یا سایر حوزه‌ها سازگار کرد.

محققان افزودند: مطالعات آینده باید برای بررسی تأثیراتی که این بازی‌ها می‌توانند بر سایر مهارت‌های شناختی و رشدی داشته باشند، طراحی شود. با توجه به پیچیدگی بازی‌ها و نیاز به طراحی بیشتر و بهتر بازی‌ها برای اهداف آموزشی، فضای جالبی برای توسعه مداخله و ارزیابی بازی‌های رومیزی باید در چند سال آینده باز شود.

بازی‌های رومیزی می‌توانند ابزاری عالی برای یادگیری کودکان و بزرگسالان باشند. آنها چندین ویژگی دارند که بازی‌ها را برای اهداف آموزشی ایده‌آل می‌کند که شامل مهارت‌های شناختی، مهارت‌های اجتماعی، یادگیری موضوعات خاص، صبر و استقامت و تمرکز و توجه است.

نتایج این مطالعه در مجله Early Years منتشر شده است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها