به مناسبت جلسۀ عجیب کنگرۀ آمریکا در مورد فرازمینی ها و یوفوها

دولت آمریکا و راز سر به مهر فرازمینی ها/ «جنگ دنیاها» و حملۀ فضایی ها به نیوجرسی/ یوفوها در ایران؛ ماجرای عجیب و ترسناک شیء ناشناس در شمیران تهران

اگرچه جلسۀ کنگرۀ آمریکا بدون نتیجه به پایان رسید اما اولین رویداد مهم در نوع خود بود و ما را به یاد فیلم های سینمایی علمی – تخیلی دهه 90 انداخت. این رویداد تاریخی نشان می دهد که نگرانی ها در مورد حضور فرازمینی ها وارد سطح سیاسی شده و بسیار جدی است.

دولت آمریکا و راز سر به مهر فرازمینی ها/ «جنگ دنیاها» و حملۀ فضایی ها به نیوجرسی/ یوفوها در ایران؛ ماجرای عجیب و ترسناک شیء ناشناس در شمیران تهران

به گزارش خبر فوری، شاید هیچ کس باور نمی کرد که کنگره آمریکا بر سر حضور فرازمینی ها جلسه برگزار کنند. اما این جلسه عجیب برگزار شد و باعث حیرت همه گردید (اینجا بخوانید).

در این جلسۀ غیرمنتظره، عجیب و حیرت آور، دیوید گراش، افسر اطلاعاتی پیشین آمریکا مدعی شد دولت آمریکا به طور مخفیانه چندین یوفو را به دام انداخته و اطلاعات وسیعی از حضور فرازمینی ها دارد اما این اطلاعات را مخفی نگه داشته و از درز آنها خودداری کرده و می کند.

این ادعا در حالی است که پنتاگون آن را رد کرده و در بیانیه اخیر خود نوشته است: «هیچ اطلاعات قابل تأییدی برای اثبات ادعاهایی مبنی بر اینکه برنامه‌ هایی در مورد در اختیار داشتن یا مهندسی معکوس مواد فرازمینی در گذشته یا در حال حاضر، کشف نشده است.»

جلسۀ کنگره اگرچه بدون نتیجه به پایان رسید اما اولین رویداد مهم در نوع خود بود و بیشتر ما را به یاد سریال ها و فیلم های سینمایی علمی – تخیلی دهه 90 انداخت.

این رویداد تاریخی نشان می دهد که نگرانی ها در مورد حضور فرازمینی ها وارد سطح سیاسی شده است. بسیاری معتقدند این کنجکاوی آمیخته با نگرانی منحصر به سیاست نیست.

ناسا از مدت ها پیش اطلاعاتی را در رابطه با حضور یوفوها به دست آورده و آن را در اختیار نهادهای اطلاعاتی آمریکا گذاشته است. این مشاهدات آنقدر وسیع است که ناسا به فکر بررسی جدی این موضوع افتاده است. همچنین، بسیاری از این مشاهدات منحصر به ناسا و نهادهای علمی نیست و برخی خلبانان و شهروندان عادی نیز گزارش هایی را در رابطه با مشاهدۀ یوفوها منتشر کرده اند (اینجا بخوانید).

با این حال، برخی معتقدند بسیاری از این مشاهدات نه واقعی بلکه آمیزه ای از ترس، تخیل و توهم است. این افراد به ماجرای گزارش رادیویی «جنگ دنیاها» اشاره کرده و آن را دلیلی برای تایید سخن و رای خود می دانند.

ماجرای عجیب نمایش جنگ دنیاها/ وقتی یک دروغ آمریکا را به هم می ریزد!

در دهه 30 میلادی، ماجرای یوفوها، فرازمینی ها و ارتباط با دنیاهای ناشناخته به شدت مورد توجه آمریکایی ها بود. این داستان ها باعث خیالپردازی بسیاری از افراد شد و نویسندگان را نیز به فکر نگارش برخی نمایشنامه ها و داستان های علمی – تخیلی در این رابطه انداخت. یکی از این نمایشنامه ها «جنگ دنیاها» اثر هربرت جرج ولز است. اصل این نمایشنامه زیاد معروف نیست.

آنچه باعث شهرت «جنگ دنیاها» شد، اجرای رادیویی آن بود. اورسون ولز، کارگردان و نویسندۀ نابغه تصمیم گرفت این نمایشنامه را در رادیو اجرا کند اما او نمی خواست این نمایشنامه را به صورت معمولی اجرا کند. ولز تصمیم گرفت اجرا را به صورت مستند آغاز کند و بدین ترتیب، تحولی بزرگ در عرصۀ نمایش های رادیویی به وجود آورد.

نمایش بدین صورت آغاز شد؛ پس از آنکه گوینده برنامه را اعلام کرد پیش‌بینی هوا به اطلاع شنوندگان رسید. سپس گوینده گفت که این برنامه به‌طور زنده از یکی از هتل‌های نیویورک پخش می ‌شود. لحظه‌ای بعد موسیقی ملایمی که از یکی از هتل‌های نیویورک پخش می ‌شد به گوش شنوندگان رسید. اما دیری نپایید که این موسیقی قطع شد و گوینده با صدایی که از شدت اضطراب می ‌لرزید اطلاعیه‌ ای درباره حمله ساکنان مریخ به زمین و فرود یوفوها در نیوجرسی قرائت کرد.

بقیه برنامه به همین شیوه ادامه یافت و گزارش‌ هایی در رابطه با جنگ زمینی ها و فرازمینی ها و خرابی شهرهای آمریکا مخابره شد. سپس نمایشنامه قطع شده و گوینده رادیوی سی بی اس به شنوندگان اعلام کرد که در حال گوش دادن به یک نمایشنامه رادیویی هستند.

قابل تصور است که این گزارش تا چه حد باعث وحشت آمریکایی هایی شد که در آن روزگار، به جز رادیو و روزنامه ابزار دیگری برای ارتباط با جهان پیرامون خود نداشتند. بسیاری از آنان به خیابان ها ریختند. خیابان ها پر ترافیک شد، مغازه ها غارت شدند و بسیاری نیز به کلیسا رفتند تا در آنجا پناه گرفته و برای نابودی فرازمینی ها دعا کنند. بعد از آرام شدن جو و معذرت خواهی شبکه سی بی اس و تهیه کنندگان اجرای رادیویی، سیلی از گزارش ها در رابطه با مشاهدۀ یوفوها به اداره پلیس رسید.

این در حالی بود که پیش از اجرای اورسون ولز، گزارش های زیادی در این رابطه مخابره نمی شد. بسیاری از تحلیلگران معتقدند ترس ناشی از نمایش رادیویی «جنگ دنیاها»، باعث توهم بسیاری از شهروندان شد و آنها گمان کردند که بسیاری از اشیاء آسمانی رویت شده، یوفوها هستند.

ماجرای نمایش «جنگ دنیاها» باعث رواج اصطلاح «سندرم جنگ دنیاها» شد. بر اساس این سندرم، بسیاری از انسان ها تحت تاثیر شرایط روانی و اجتماعی، پدیدارهایی را که واقعی نبوده و حاصل خیال پردازی آنها است، مشاهده می کنند.

بسیاری معتقدند مشاهدان چند دهۀ اخیر یوفوها نیز از این قبیل هستند و به همین علت، نباید زیاد روی این مشاهدات حساب باز کرد.

بشقاب پرنده هایی که در ایران رویت شدند

نکتۀ قابل تامل این است که مشاهدات مربوط به یوفوها اختصاص به ایالات متحده نداشته و در کشورهای دیگر از جمله روسیه و چین و ... نیز مخابره شده است. در کشور خود ما، ایران، نیز مشاهداتی از یوفوها به ثبت رسیده که البته هرگز مورد تایید سازمان های علمی و رسمی قرار نگرفته اند.

نخستین گزارش در سال 1355 به ثبت رسید. مورد سال 1355 مهم ترین و موثق ترین گزارشِ مربوط به رویت یوفوها در ایران است. چرا که به جز مردم عادی، برج مراقبت فرودگاه مهرآباد نیز آن را تایید کرد.

ماجرای سال 1355 از این قرار است که در شب ۲۸ شهریور آن سال، گروهی، از رویت شیء پرنده ‌ای در منطقه شمیران تهران خبر دادند. پس از تأیید این گزارش ‌ها توسط برج مراقبت فرودگاه مهرآباد، دو فروند جنگنده اف 4 از پایگاه هوایی نوژه عازم تهران شدند. خلبان هواپیمای اول پس از نزدیک شدن به شیء متوجه از کار افتادن آلات دقیق و وسایل ارتباط رادیویی هواپیما می‌ شود و به پایگاه باز می ‌گردد. اما خلبان هواپیمای دوم تلاش می‌ کند به شیء ناشناخته نزدیک شده و آن را مشاهده کند.

وی می‌گوید: «حرکت‌های خیلی سریع می‌کرد و با سرعت زیاد جابجا می ‌شد و از خود چهار نور ساطع می ‌کرد. از قسمت بالای آن نوری قرمز و چشمک زن، در پایین نوری نارنجی رنگ و در طرفین نوری آبی رنگ ساطع می‌شد. این نورها به قدری شدید بودند که امکان دیدن بدنه این شیء وجود نداشت.»

اگرچه رویت این شیء آسمانی قطعی است اما هرگز ثابت نشد که شیء پرندۀ مشاهده شده، یوفو است. در بحبوحۀ جنگ سرد، بسیاری این شیء را یک پرندۀ جاسوسی روسی دانستند که برای یک عملیات اطلاعاتی مرموز وارد خاک ایران شده است. برخی نیز آن را متعلق به آمریکایی ها دانستند.

به هر حال، گزارش مربوط به یوفوها در سال های بعد از جمله سال 1361 در اصفهان، 1382 در نزدیکی دریای خزر، 1383 در اردبیل، 1395 در تهران و ... نیز مخابره شد اما هیچکدام از این گزارش ها مورد تایید سازمان های رسمی کشوری یا بین المللی قرار نگرفتند.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 41
  • ناشناس
    22

    در کرات دیگر حیات وحود دارد.. واین موضوع را بنده از آیات قرآن فهمیدم .. علم هم همین را میگوید.. اما دولتها به دلیل مسائل سیاسی مخفی میکنند
    .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      18

      دیگه این رو به قرآن نچسبونید

    • ناشناس
      11

      توی همین دنیا هم موجودات دیگر زنده میکنن.
      اصلا اسم یکی از سوره های قرآن، سوره جن هست.

    • سامان
      7

      میشه بفرمایید کدوم سوره و آیه در قرآن چنین اشاره ای کرده؟؟؟
      در مورد مسائل علمی باید مستند و موثق حرف بزنید.

    • ناشناس
      15

      به قرآن نچسبونده حرص میخوری
      میگه در قرآن متوجه این موضوع شده

    • 9

      به نظرم فرازمینی ها وجود دارند
      من با چشم خودم دیدم یک شب داخل حیاط بودم یک شی شبیه دایره که بسیار نورانی هم بود انگار از نور تشکیل شده بود انگار از گاز یا همچین چیزی ساخته شده باشه و مثل شاپرک به این طرف و اون طرف جست و خیز می‌کرد انگار یکی داشت با شما بازی می‌کرد و بعد از مدتی به سمت آسمان بالا رفت
      ما در منطقه شاندیز زندگی می‌کردیم تقریباً بیست سال پیش بود خیلی از مردم منطقه دیده بودن و البته اونها میگفتن این‌ها نشون ظهور است
      اما دختر دایی ام می‌گفت شب بود من به دستشویی رفتم داخل حیاط
      احساس کردم کسی رو سقف دستشویی قدم میزنه اومدم بیرون و ناگهان موجودات عجیبی دیدم که شبیه زمینی ها نبودن جیغ زدم و شوهرم وارد حیاط شد
      شوهرم اونها رو دید و با هم به سمت منزل دویدیم
      دختر دایی ام به منزل پدرش اومد و تا یک ماه جرأت نمی‌کرد به خونه برگرده...
      یک بار دیگه هم با خواهرم به آسمون نگاه می‌کردیم دو تا شی دیدیم شبیه دایره و متمایل به بیضی این‌ها در یک مدار مشخص دور هم می‌چرخیدند و انگار کسی کنترل شون میکرد
      بیست دقیقه یا نیم ساعت پشت سر هم می‌چرخیدند و بعد ناپدید شدند

    • ناشناس
      5

      قرآن گفته تگرد از کوه هایی در آسمان فرو میریزت
      اینو کجای دلمون بزاریم

    • ناشناس
      0

      اینو بزرگوار میگه از ابرهایی شبیه کوه تگرگ می باره
      و درسته چون جایی که تگرگ می باره ابرهای بسیار مرتفعی وجود داره و چندین بار تکه های تگرگ در این فواصل بابا و پایین می رن و بزرگ می شن و بعد که سنگین شدن روی زمین می یفتن
      در مورد معجزه ی تگرگ تحقیق کنید خوب متوجه می شید

    • ناشناس
      0

      به اسامی شهرها دقت کنید و اینکه در چه محدوده‌ای قرار دارند. موقعیت جغرافیایی این شهرها گویای نکته‌ای نیست:

      ۱۳۵۵ شمیران
      ۱۳۶۱ اصفهان
      ۱۳۸۲ نزدیکی دریای خزر
      ۱۳۸۳ اردبیل
      ۱۳۹۵ تهران

      نکته را گرفتید؟

  • ناشناس
    3

    از آنجایی که فقط در این گونه موارد نوشتن نظر آزاد است پس چنین می نویسم : بزودی آدم فضایی ها می آیند و همه ستمکاران و ظالمان کره زمین را نابود می کنند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      اطرافت را خوب نگاه کنی کلی آدم فضایی میبینی
      همه رقم

  • ناشناس
    15

    الحمدلله رب "العالمین"
    یسبح للله ما فی السموات و ما فی الارض
    آیات از این دست در قران فراوان است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      ربطی ندارد در مورد ستاره و درخت هم می گوید» النجم و الشجر یسجدان . این تسبیح شامل جمادات و نبات و ... هم می شود

  • ناشناس
    2

    دوباره یه ماجرای جدید مثل کرونا شروع شد

  • 11

    آمریکا معلوم نیست چه استفاده ای از این داستان می خواد کنه. چند ماهه با تبلیغات داره تو دنیا با این فضایی ها مانور میده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      فرازمینی ها وجود دارند آمریکا درست میگه...

  • اردبیل - سالتاوار
    20

    آمریکا وناسا دروغ می گویند فرازمینی در کار نیست.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      نه ...
      آمریکا دروغ نمیگه

  • aria
    3

    موجود فرا زمینی تو ایران زیاد هست اطراف بعضی هاشون هاله ای از نور تشکیل شده که با چشم غیر مسلح قابل روئیت نیست.😂

  • ناشناس
    5

    باز معلوم نیست شما دولت ها چه غلطی میخواید بکنید که مردم را سرگرم این اخبار مزخرف کردید.

  • ناشناس
    1

    تکنولوژی آمریکاست که محرمانه مانده.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      ناموسا چرت پرت تلاوت نکن

    • 0

      انکار وجود فرا زمینی ها مثل اینه با لیوان آب از اقیانوس برداری بگی داخلش کوسه نیست پس کوسه کلا وجود نداره

  • ناشناس
    4

    واقعا یک فرد باید خیلی بیسواد باشد که نتونه درک کنه در کهکشان های دیگه با عمری میلیاردها سال بیشتر از کهکشان و خورشید ما موجوداتی بسیار خاص وعجیب و پیشرفته و حتی پسرفته ! تر از زمین وجود نداشته باشند . فقط فکرشو کن وجدانا .

  • ناشناس
    2

    خبر فوری چرا بعضی نظر سنجی ها را بستی جیره خور
    وقتی درباره اظهارات مدیر مسول روزنامه کیهان وامام جمعه زاهدان حرف میزنی یک سوال دارم ایا امام حسین ربا خوار بود که در حکومت اسلامی 23 درصد ربا میگیرید همین
    پس بهتره دهان تان را ببندید
    مملکت گل وبلبله

  • ناشناس
    0

    منم یبار یه نور دیدم آروم اومد به سمت زمین،چند متری با ما فاصله داشت، پسر خالمم بود، دویدیم ببینیم چیه افتاد رو زمین دیدیم هیچی نبود

  • ناشناس
    5

    سفر به سیاره های دیگر نیز هنوز زیر سوال است ؟ چه بسا این هم از توهمات دنیای غرب باشد که هر از گاهی جهت جلب توجه چرتیاتی خورد مردم ساده دل می دهند

  • ناشناس
    5

    علم بشر در مورد قرآن کریم خیلی ناچیز هست

  • ناشناس
    5

    ما چیزی بنام یوفو ویا بشقاب پرنده نداریم هوا فضای ابرقدرتها از پرنده های جاسوسی استفاده میکنند ودرطبقه بندی بسیار فوق سری است که حتی مقامات امنیتی سطح بالای آنان هم خبر ندارند چه رسد به خلبانان مثل ایران که نیستند تا موفق به ساخت یک دستگاهی شدند تو بوق میکنند

  • رضا
    7

    مشتی خیالات
    اگر موجودات فضائی بیاد حتما تماس برقرار میکند اینهمه راه را نیامدند قایم موشک بازی کنند خخخخ

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      از منظر آنها انسانها مانند مورچه اند و دلیلی برای ارتباط با موجودات عقب مانده ندارند.فقط فعالیتهای انسان را رصد می کنند.

    • 0

      زمین محیط کشت مناسب حیات برای موجودات باهوش فضایی است که سیاره اشان دیگر قابلیت زیست ندارد همانطور که آدم و حوا هم از سیاره ی دیگری به زمین گسیل شدند و زمین را بدبخت کردند.

    • 0

      بشر باید سریعا بسوی تک قطبی شدن و وحدت برود تا بتواند حریف اشغالگران فضایی شود.

    • تفکر کن
      1

      همین موجودات خدای ما هستن
      وقتی نمیتونیم باهاشون ارتباط بگیریم و تجهیزاتشون میلیونها سال از ما جلوتره مثل بشقاب پرنده و گذشتگان ما که عکس بشقاب پرنده رو شش هزار سال پیش روی سنگها حکاکی کردن ولی نمیدونستن چیه
      چرا گمون میکنید خدا روحه و یه نفره
      ما موجودات روی زمین رو یه تیم ساختن،ممکن نیست کار یه نفر باشه
      ولی بخاطر درک کوتاه وکم انسان گفتن خدا روحه و قابل دیدن نیست و یه نفره

  • ناشناس
    1

    احتمالا تا دو سال دیگه خبرای عجیب قریب می شنوید
    این تازه شروعش است
    پیش به سوی جنگ بافرازمینی

    نظرات شما -
    • 0

      ب 8:11:40دوست عزیز قربان کلامت/ آدم وحوا رنگ پوستشون یکی بود/پس یکی بگه/سرخ پوست/سیاه پوست/سفیدپوست ووو از کجا تولید شد/نگید شرایط جوی که قبول ندارم/اگرشرایط جوی باشه اونایکه درجاهای که برف هست باید عین برف سفید باشن/مقصر خوده خداستو بس/

  • ناشناس
    0

    ب امید حق وتوکل بخدا بیان وعدالت را اجرا کنند چرا بعضیها پول پارو میکنند وبعضیها زحمت میکشند کارمیکنند ولی پس اندارزی ندارن

    نظرات شما -
    • ✌✊
      0

      من دوست دارم باهاشون رفیق بشم خدا کنه زود بیان

    • محمود
      0

      من ادم فضای بودم دیدم ادم عادی بهتره فضای را ترک کردم

  • صابر
    0

    اگه موجودات فضایی اومدن زمین میشه باهاشون ازدواج گرد؟
    حکمش چیه؟
    امیدوارم مهریه و شیربها نداشته باشن

  • ناشناس
    0

    اگه فردایی باشه من با تو می‌سازم
    برد من وقتیه که به تو می‌بازم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها