تولید شیر بدون نیاز به گاو

دانشمندان مخمرها و گیاهان را با ژن گاو مهندسی کردند و موفق به تولید شیری مشابه شیر گاو شدند.

تولید شیر بدون نیاز به گاو

هدف این رویکرد منحصر به فرد، شبیه‌سازی پروتئین‌های کلیدی شیر مانند کازئین و آب پنیر است که برای تغذیه و طعم ضروری هستند.

به نقل از آی‌ای، با شیوع آنفلوانزای پرندگان در شرکت‌های لبنی ایالات متحده، سلامت شیر کاهش یافته است. شیر خام یا غیر پاستوریزه می‌تواند تاثیر بدی بر حیواناتی که آن را می‌نوشند، داشته باشد. برخی از کارگران لبنیات به این بیماری مبتلا شده‌اند.

به گفته سازمان غذا و دارو شیر تجاری ایمن است، زیرا پاستوریزه است و در نتیجه همه میکروب‌ها از بین رفته‌اند. با این حال، یک عامل خطر همچنان وجود دارد، زیرا همه با نوشیدن شیر سویا یا قهوه سیاه راحت نیستند.

رویکردهای نوآورانه برای تولید شیر بدون نیاز به گاو

برخی از شرکت‌ها و مهندسان در حال ابداع راه‌هایی برای تولید شیر هستند، اما نه با استفاده از گاو. هدف آنها دستیابی به این هدف با مهندسی مخمرها و گیاهان با ژن گاو است. این به آنها اجازه می‌دهد تا پروتئین‌های کلیدی را بسازند که رنگ شیر را ایجاد می‌کند و طعم و ارزش غذایی اصلی را حفظ می‌کند.

آنها از کازئین استفاده می‌کنند که یک پلیمر سست است که فراوان‌ترین پروتئین موجود در شیر به حساب می‌آید و همان چیزی است که باعث کش آمدن پنیر پیتزا می‌شود. در کنار این، آنها از آب پنیر، ترکیبی مغذی از اسیدهای آمینه ضروری که اغلب در پودرهای انرژی استفاده می‌شود، استفاده می‌کنند.

جایگزینی کردن حیوانات با موارد دیگر برای به دست آوردن شیر با ظهور شیر بادام و سویا چیز جدیدی نیست.

در هر صورت، شیر معمولی نیز طبیعی نیست. کارشناسان معتقدند گاوهای زیادی وجود دارند که زباله‌های گلخانه‌ای تولید می‌کنند و در نتیجه از آب و زمین زیادی استفاده می‌کنند. مطمئنا، این نمی‌تواند بهترین راه برای تولید غذا باشد.

تولید شیر بدون گاو قطعا ساده‌تر است. با این حال، برخی از شرکت‌های زیست‌فناوری وضعیت موجود را به چالش می‌کشند. یک استارت آپ مخمری مهندسی کرده که به تولید بتا-لاکتوگلوبولین که جزء اصلی آب پنیر است، کمک می‌کند.

سخنگوی این شرکت فاش کرد که یک کارخانه بیوتکنولوژی واحد مخمرهای حباب‌دار که از شکر تغذیه می‌کند، می‌تواند از نظر تئوری جایگزین ۵۰ هزار تا ۱۰۰ هزار گاو شود. این استارت‌آپ به منظور تولید پنیر، بستنی و نوشیدنی‌های وابسته به شیر، دسته‌های آزمایشی و فرمول پروتئین با روغن‌های گیاهی و شکر تهیه کرده است.

آلپاین بیو (Alpine Bio)، یک شرکت بیوتکنولوژی مستقر در سانفرانسیسکو، سویا را برای تولید کازئین مهندسی کرده است. آنها هنوز به مرحله فروش نرسیده‌اند.

مگی ریچانی( Magi Richani)،  مدیر عامل این شرکت می‌گوید: ما در حال کار با کشاورزانی هستیم که در حال کشت سویا برای خوراک دام هستند و ما می‌گوییم که شما می‌توانید این را برای تغذیه انسان‌ها پرورش دهید.

این فرآیند اگرچه بسیار جالب به نظر می‌رسد، اما با مجموعه‌ای از چالش‌های خاص خود همراه است. یکی از بزرگترین چالش‌های سرمایه‌گذاری‌های بیوتکنولوژی این است که هزینه‌های تولید خود را به اندازه کافی پایین نگه دارند تا بتوانند با هزینه استفاده از گاوها رقابت کنند.

همچنین، این که جایگزین کردن شیر گاو بسیار دشوار است، قابل بحث نیست. بیشتر انسان‌ها با نوشیدن شیر گاو بزرگ شده‌اند و این بخشی جدایی ناپذیر از زندگی آنها در حال حاضر تبدیل شده است. با این حال، بنیانگذاران بر این باورند که اکنون زمان آن رسیده است که یک گام فناورانه برداریم.

ما سالانه ۶۰ میلیارد حیوان را برای غذا پرورش می‌دهیم و این شوکه‌کننده است. ما به گزینه‌هایی نیاز داریم که برای محیط زیست بهتر باشد، بر استفاده از آنتی بیوتیک‌ها و بر خطر بیماری‌ها غلبه کند.

یکی از مزایای این روش این است که تولید شیر بدون گاو خطر ابتلا به ویروس حیوانی را به همراه نخواهد داشت و این یک فرصت بسیار بزرگ است.

منبع: ايسنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • یاسر کریمی از تبریز
    2

    گم شید بابا
    هدف از این مطالب تجاری سازیه فقط...

  • علی پوراحمد
    2

    اینا خدایی مغزشون رو برای کارهایی که به راحتی قابل مرتفع شدن هستش ، گیر میندازند .‌خوب شیر گوسفند ، شیر بز شیر خر شیر الاغ .

  • امیر کریمی
    1

    هیچی دیگه دیگه ب شیرم اعتبار نیست از فردا ی گاو بخریم که خودمون بدوشیم و مطمان شیم شیرش اصله

  • اه
    2

    خخخخ هیچی میخواین شیر خشک وارد کنین ی پول حسابی بزنین ب جیب گاو گاوداری تعطیل بسلامتی دل خوش

  • رضا
    1

    افتضاح

  • یه آدم پدر داری
    2

    خدایا توبه

  • !؟!؟!
    2

    مگرکارگران کارخانه های لبنیات ایالات متحده جزو حیواناتند؟ گفته شده مصرف شیرخام وغیرپاستوریزه توسط حیوانات!

  • ناشناس
    2

    خدالعنتتون کنه مزه گوشت طبیعی رو که ازما در سرزمینی پربرکت زندگی می‌کنیم گرفتید حالا لبنیاتی روکه از کیفت انداختید دارید تبدیل به مصنوعی هم میکنید اینهمه جان میکنیم پول درمیاریم خرج شکم فقط میشه اونم همه اشغال وبی ارزش روز به روز بی قوت تر هم میشیم

  • ناشناس
    2

    اینو که سپاه در عرض چند روز درست میکنه دانشمندان آمریکایی بیخود زحمت میکشند

  • ناشناس
    1

    کاش نوشتن قانونم اینجور می شد !!

  • هامون ته بارزاده
    2

    درایران چندین سال هست که شیر بدون گاو...رب بدون گوجه...ابلیمو بدون لیموترش...روغن گیاهی بدون افتابگردان ...و...تولید میشودوهمه را قندی وچربی وسرطانی کرده اند شما تازه دارید کشف میکنید...عجب پیشرفته کشوری هستیم وخبر نداریم...

  • پناه پور
    0

    فقط همین مون کم بود شیر بدون گاو دیگه چه مزخرفیه
    اگه راست میگید به خورد زن و بچه ی خودتون بدید

  • دانشور
    5

    اونها اول هزاران ازمایش وتست میکنن ولی ما اول بامردم ازمایش میکنن بعداز ده سال میبینن چند هزار ادم سرطان گرفته وچند هزار فوتی داریم اگر رقم بالایی بود خوب دیگه تاید میشه وقانونی میشه ولی اگر دیدن کم تاثیر بود میرن سمت یک برنامه دیگه

  • مصطفی
    3

    مثل افزایش جمعیت بدون افزایش ازدواج

  • ناشناس
    0

    نمیدپنم خوب میشه یا تنه

  • پویا
    0

    پس راسته اونم که میگن گاو حسنی نه شیر داره نه پستون شیرش را می‌برده هندستون؟؟؟؟

  • علی
    0

    علم جدیدی نیست[ دستکاری ژنتیک ]، تولید هورمون انسولین ابتدا از شیر گاو بوده با این علم الان از باکتری تولید می کنند ، تولید برنج طلایی [ بخاطر ویتامینA برای مردم فقیر آفریقا تا مشکل بینایی نداشته باشن ] ، تولید گوجه‌فرنگی با ژن ضد یخ [ جداسازی ژن های ماهی که ضد یخ می سازن ] تا گوجه‌فرنگی در هوای سرد یخ نزنه و سایر میوه ها ، تولید سایر محصولات کشاورزی و دامی ، تولید گاو ، گوسفند و بز شبیه سازی شده مثل بنیانا ( گوساله شبیه سازی شده و... حتی به فکر ساخت اندام های انسانی افتادن در صورت نیاز و از دست دادن اندام یا عضوی مشکل حل بشه و از افراد دیگه ژن اضافه بشه و ژن معیوب حذف بشه ، فعلا سلول‌های بنیادی جدید جایگزین بعضی از قسمت‌های آسیب دیده بدن میشه مثل قرنیه چشم ، قسمتی از قلب و عروق و...

  • ناشناس
    0

    همه ببماری ها از کفت زهر مار است گوشت خوک هم وارد میشه خدایا مردم ما چقدر بدبختنند مطلب دکترها شلوغ شده از بیماری مردم از خدا بترسید بی دین ها

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد