دستاورد جدید دانشمندان؛ ساخت باتری به ضخامت موی انسان

دانشمندان به تازگی باتری‌های بسیار کوچکی به ضخامت تار موی انسان ساخته‌اند که می‌تواند انرژی ربات‌های بسیار کوچک را تامین کند. این باتری 0.002 میلی‌متر ضخامت داشته و طول آن به 0.1 میلی متر می‌رسد.

دستاورد جدید دانشمندان؛ ساخت باتری به ضخامت موی انسان

ساخت ربات‌های بسیار کوچک به چالشی برای دانشمندان تبدیل شده است. اکنون اما دانشمندان یک قدم دیگر در همین رابطه برداشته‌ و از ساخت باتری‌هایی به ضخامت تار موی انسان خبر داده‌اند.

محققان باتری‌هایی تولید کرده‌اند که انرژی ربات‌های کوچک را تامین می‌کند. از این ربات‌ها می‌توان برای کاربردهای مختلف مانند رساندن دارو به داخل بدن انسان یا بررسی خطوط لوله استفاده کرد.

اکنون باتری‌هایی با 0.002 میلی‌متر و طول 0.1 میلی‌متر در دسترس قرار گرفته که از تار موی انسان نیز نازک‌تر است. این باتری با چشم به سختی قابل دیدن است، اما می‌توان انرژی یک سنسور یا حتی یک جزء متحرک مانند بازوی رباتیک کوچک را فراهم کند.

نکته جالب‌تر درباره عملکرد این باتری این است که باتری مذکور می‌تواند اکسیژن هوا را جذب کند و از آن برای اکسیدکردن زینک بهره ببرد تا در نهایت 1 ولت انرژی ایجاد کرده و در اختیار ربات‌های کوچک قرار دهد.

منبع: شهر سخت افزار
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد