عینک هوشمند اپل به‌زودی عرضه می‌شود

به گزارش بلومبرگ اپل تصمیم دارد به‌زودی از یک عینک هوشمند جدید واقعیت افزوده مجهز به هوش مصنوعی Visual Intelligence رونمایی کند.

عینک هوشمند اپل به‌زودی عرضه می‌شود

فرآیند توسعه و ساخت هدست‌های ویژن پرو اپل بسیار گران‌قیمت بوده است. به همین دلیل اپل چاره‌ای جز تعیین یک قیمت نجومی برای این هدست‌ها نداشت. قیمت بالای این هدست‌ها مشخصات باعث شد که علاقمندان اشتیاق کمتری به خرید این هدفون‌ها داشته باشند و در نتیجه علیرغم آن که این هدست‌ها به فروش بیش از پیش‌بینی اولیه اپل دست

پیدا کردند، اما این غول کوپرتینویی را به فکر کاهش هزینه‌های تولید و کسب درآمد از طریق دستگاه‌های دیگر بیندازند. عینک هوشمند اپل یکی از آن دستگاه‌هایی‌ست که قرار است به‌زودی روانه بازار شود.

به‌ادعای بلومبرگ تیم تخصصی Vision Pro اپل به‌شدت مشغول کار روی دستگاه‌هایی مختلف است و قصد دارد در آینده نزدیک از حداقل چهار دستگاه جدید مبتنی بر فناوری ویژن پرو رونمایی کند. از میان این دستگاه‌ها، ایرپاد دارای دوربین داخلی و عینک هوشمند AR مهم‌ترین موارد هستند و احتمالا در سال 2027 رونمایی خواهند شد.

عینک هوشمند اپل؛ رقیب جدی ری بن متا

طبق اسناد و اطلاعات موجود، عینک هوشمند اپل قرار نیست صرفا یک هدست AR باشد؛ بلکه از یک دوربین داخلی، اسپیکر و میکروفون بهره خواهد برد تا عملکردی شبیه به عینک‌های هوشمند ری بن متا برای آن تصور شود.

دلیل اصلی توسعه این عینک های هوشمند از سوی اپل هزینه بالای توسعه هدست‌های ویژن پرو و کسب درآمد غیرقابل قبول آن برای اپل بوده که این کمپانی را ناچار به ستفاده از دستگاه‌های ارزان‌قیمت‌تر برای جبران بخشی از درآمد از دست رفته ویژن پرو کرده است. کوپرتینویی‌ها تصمیم دارند هوش بصری به کار رفته در هدست‌های Vision Pro که قادر به اسکن کردن محیط و درک سوژه‌های اطراف است را به دستگاه‌های بیشتری بیاورند. فارغ از این قابلیت، مشخص نیست که عینک هوشمند اپل دقیقا چه مزیتی نسبت به مدل مشابه Ray-Ban Meta خواهد داشت.

عینک هوشمند اپل به‌زودی عرضه می‌شود

از طرف دیگر، شایعات همچنین حاکی از احتمال معرفی مدلی ارزان‌قیمت‌تر از هدست ویژن پرو هستند که قیمتی 2000 دلاری داشته؛ اما ضمن برخورداری از چیپست ضعیف‌تر، بدنه بی‌کیفیت‌تری هم خواهد داشت و EyeSight را حذف خواهد نمود. از سوی دیگر، نسل دوم هدست‌های ویژن پرو نیز قرار است با تراشه‌ای قدرتمندتر در سال 2026 رونمایی و معرفی شود.

به نظر می‌رسد اپل آینده خود را در ادغام فناوری‌های واقعیت مجازی/افزوده و هوش مصنوعی می‌بیند و تلاش فراوانی برای توسعه دستگاه‌ها و گجت‌ها در این حوزه کرده است. باید منتظر ماند و دید نتیجه سرشاخ شدن اپل و متا سرانجام چه خواهد شد.

منبع: گجت نیوز
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد