شش ویژگی‌ فنی که تلگرام را خانه امن تبهکاران و تروریستها کرد

علاقه گروه های تروریستی و تبهکاری به تلگرام از ویژگی های فنی آن ناشی می شود.

شش ویژگی‌ فنی که تلگرام را خانه امن تبهکاران و تروریستها کرد

علاقه گروه های تروریستی و تبهکاری به تلگرام از ویژگی های فنی آن ناشی می شود. وقتی پای تلگرام در حملات تروریستی سن پترزبورگ، حرم امام و مجلس در تهران دیده می شود باید برای حفظ امنیت کشور در برابر تهدیدات تلگرام تدبیری اندیشید.
تاکنون سخنان زیادی پیرامون امنیت تلگرام و برقراری تماس های رمزنگاری شده و ایمن در این پیام رسان مطرح شده شده است. اما این ویژگی ها چاقوی دولبه‌ای هستند که اتفاقا تلگرام را به خانه امن تبهکاران و تروریستها تبدیل کرده است.

در سال 2017 یک مقاله پژوهشی با نام «بررسی پلتفرم برگزیده داعش، تلگرام» با عنوان (s'ISIS Navigating Telegram: Platform Preferred) در زمینه جذابیت تلگرام برای گروه تروریستی داعش در مجله «تروریسم و خشونت سیاسی» یا (Violence Political and Terrorism) منتشر شده است. مجله مذکور دارای معتبرترین نمایه های بین المللی از جمله ISI است و توسط ناشر تیلور و فرانسیس (Francis & Taylor) که یکی از قدیمی ترین ناشران تجاری در جهان و یکی از رهبران ناشران آکادمیک است منتشر می شود. مقاله تا این تاریخ بیش از 1400 بار دیده شده است. مقاله توسط محققان دانشگاه ایالتی جورجیا State Georgia University ضمن پژوهشی با حمایت مالی و تحت نظارت وزارت دفاع آمریکا نوشته شده است. نظریه طرح شده در مقاله آن است که تلگرام امنیت و حریم خصوصی را به گونه ای فراهم ساخته که گروه های تروریستی به آن مهاجرت کرده اند.

تلگرام علاوه بر کانال ها، امکان گفتگوی اختصاصی را نیز فراهم میآورد. امنیت و رمزنگاری پیشرفته ویژگی اختصاصی تلگرام است که خصوصاً در چت مخفی یا chat secret خود را نشان می دهد.

* چت مخفی یا secret chat

یکی از ویژگی ها و امکانات تلگرام مربوط به امکان انجام چت مخفی یا گفتگوی مخفی تلگرام می شود.

*رمزگذاری سرتاسری (End to End Encryption)

رمزگذاری سرتاسری به آن معناست که تمام پیام های ارسالی کاربر با کدهای خاصی رد و بدل می شوند که فقط دستگاه گیرنده و فرستنده قادر به استفاده و شناسایی آنها هستند.

*قابلیت متلاشی کردن خودکار گفتگو (Destruct-Self)

این قابلیت در سکرت چت سبب می شود تا کاربر بتواند برای پیام های ارسالی خود و گفتگوی مخفی تلگرام حالت از بین رونده اتوماتیکی را ایجاد کند.

*عدم همگام سازی با سایر دستگاه های در تعامل با اکانت

یکی دیگر از ویژگی های جالب سکرت چت یا گفتگوی مخفی تلگرام مربوط به عدم همگام سازی آن با سایر دستگاه های در تعامل با اکانت کاربر می شود.

*عدم امکان فورواردکردن پیام ها در سکرت چت

ویژگی بعدی سکرت چت یا گفتگوی مخفی تلگرام مربوط به جلوگیری از فوروارد کردن پیام ها می شود.

*مشخص شدن ضبط اسکرین شات

اگر هر یک از طرفین گفتگو در سکرت چت یا گفتگوی مخفی تلگرام از صفحه چت اسکرین شات بگیرند، طرف مقابل از این موضوع مطلع میشود.

* تلگرام خانه امن تبهکاران و تروریستها، ضرورت چاره‌اندیشی در برابر تهدیدات تلگرام برای حفظ امنیت کشور

تلگرام در حال حاضر بسیار فراتر از جایگاه یک پیام رسان عمل میکند. مواردی در سطح جهان و از جمله در ایران، تلگرام بستر مناسبی را برای بره مزدن امنیت عمومی، آشوب و اغتشاش فراهم کرده است. این امر تنها به کشور ما محدود نمانده و دامان غرب را نیز گرفته است؛ تا بدانجا که حتی نخست وزیر انگلستان تلگرام را «خانه امن تبهکاران و تروریستها» دانسته و در این باره ابراز نگرانی کرده است.

منبع: فارس

729

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد