تحول عظیم گرافیک نسل بعدی کنسول ها
دره وهمی فرضیه ای زیباشناسی است که بر اساس آن اگر ویژگی ها و حرکت های یک پدیده مصنوعی تقریباً مانند نمونه طبیعی باشد، اغلب بینندگان به آن حس خوبی نخواهند داشت
با توجه به این که با محدودیت های سخت افزاری کنسول های فعلی نمی توان عملکردی بهتر از این داشت، مدیر ارشد فناوری کمپانی اپیک گیمز که جدا از توسعه فورتنایت، روی یکی از مهم ترین موتورهای بازی سازی یعنی آنریل مشغول کار اند، طی مصاحبه ای اعلام کرده که آن ها به زودی از این محدودیت ها عبور خواهند کرد.
او می گوید در حالی که پردازنده های کنسول های نسل فعلی نمی توانند عملکردی برای جلوگیری از انتقال حس دره وهمی داشته باشند، طی نسل بعدی با این مشکل روبرو نخواهیم بود: «در آینده کار به آن جا خواهد رسید که ساخت این موارد به دانش فنی شما بستگی نخواهد داشت و این تکنیک ها در آینده همه گیر خواهند شد.»
نمودار دره وهمی؛ محور عمودی بیانگر میزان علاقه انسان و محور افقی نشان دهنده میزان شباهت به انسان است. اگر آن جسم یا کاراکتر محرک باشد، میزان علاقه افزایش نیز می یابد.
به عقیده او در آینده نزدیک کاربران می توانند تا جزییات بیشتر را به صورت طبیعی تری در صورت افراد مشاهده کنند. طی رویداد Game Developers Conference 2018 کمپانی اپیک گیمز تکنیک های جدید طراحی، اعمال جزییات در صورت و بالا بردن کیفیت مدل های موجود در بازی را با نسخه 4.2 موتور آنریل نشان داد. لازم به ذکر است که به روزرسانی جدید این موتور باعث خواهد شد که سخت افزارهایی مانند نینتندو سوییچ هم قابلیت به نمایش گذاشتن مدل های با کیفیت تری را داشته باشند.
چندماهی می شود که زمزمه عرضه کنسول های نسل بعدی مایکروسافت و سونی را می شنویم. اکثر تحلیلگران حوزه بازی های ویدیویی اعتقاد دارند که این کنسول ها بین سال های 2019 و 2020 عرضه می شوند و این تحولات گرافیکی عظیم در اوایل نسل بعدی قابل مشاهده خواهند بود.
منبع: دیجیاتو
728