عضو کمیسیون عمران در گفتگو با خبر فوری:

نه اخلال در سیستم ریلی قابل قبول است و نه توضیحات مسئولان راه آهن/ به مجلس احضارشان می کنیم/ احتمال حمله سایبری یا اقدام عامدانه بررسی می شود

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از دعوت از مسئولان شرکت راه آهن برای حضور در مجلس همزمان با شروع جلسات رسمی و پاسخ به سوالات نمایندگان خبر داد و گفت: توضیحات ارائه شده از سوی مسئولان راه آهن، قابل قبول نیست.

نه اخلال در سیستم ریلی قابل قبول است و نه توضیحات مسئولان راه آهن/ به مجلس احضارشان می کنیم/ احتمال حمله سایبری یا اقدام عامدانه بررسی می شود

صدیف بدری در گفتگو با خبر فوری با اشاره اخلال در شبکه حمل و نقل ریلی کشور و شیوه اطلاع رسانی مسئولان راه آهن به این اتفاق اظهار داشت: اهمیت نحوه نگهداری و بهره برداری از شبکه ریلی کمتر از ساخت آن نیست. لذا مسئولان ریلی کشور برای بیان توضیحات به مجلس دعوت می شوند.

وی افزود: بررسی فنی و کارشناسی در خصوص ابعاد مختلف این اتفاق مانند حمله سایبری، عامدانه یا غیرعامدانه بودن، خطای انسانی و شناسایی مقصر در خصوص این اتفاق، انجام و راهکاری لازم برای جلوگیری از تکرار اینگونه موارد به مسئولان راه آهن کشور ارائه خواهد شد.

این عضو کمیسیون عمران با اشاره به اخلال به وجود آمده در بخش بازرگانی و بر هم خوردن نظم بخش مسافری در ابتدای بروز این اتفاق تصریح کرد: راه آهن به عنوان یک دستگاه حاکمیتی باید از سیستم های الکترونیکی، شبکه و سیستم های کنترلی به طور مستمر، نظارت و بازرسی تعریف شده روزانه داشته باشد و دلایل ارائه شده از سوی راه آهن قابل قبول نیست.

به گزارش خبر فوری، روز گذشته هجدهم تیرماه، خبری از سوی رسانه های رسمی کشور با عنوان « هرج و مرج در ایستگاه های قطار کشوری، احتمال حمله سایبری » به سرعت در شبکه های اجتماعی منتشر شد. محتوای این خبر حاکی از تعویق و لغو صدها قطار مسافربری به دنبال اختلال در سیستم های کامپیوتری شرکت راه آهن بود. در تابلوی اعلان ورودی ها و خروجی ها، مراکز خرید بلیت، خدمات الکترونیک باری و مسافری و سایت شرکت راه آهن در ساعات اولیه اخلال به وجود آمد.

شرکت راه آهن بلافاصله در اطلاعیه ای اعلام کرد: اختلال در حوزه بازرگانی بوده و تاثیری بر سیر قطار نداشته و قطارها طبق برنامه، اعزام‌ می شوند. سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن نیز روز نوزدهم تیرماه نیز در گفتگو با تسنیم از برطرف شدن این اخلال پیش آمده تا ساعتی دیگر خبر داد و گفت: به زودی پس از طمینان از سلامت سیستم، اتوماسیون راه آهن دوباره در مدار قرار می گیرد. لذا هیچگونه اخلال در امر جابجایی مسافران قطار از دیروز تاکنون به وجود نیامده است.

یادآور می شود، مدیرعامل راه آهن در حالی از برطرف شدن اخلال به وجود آمده در سیستم ریلی که به گفته وی منشاء آن نیز مشخص نیست خبر داد که سایت وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه آهن از دسترس خارج گشته، گراف قطارها به صورت دستی در حال انجام است و مانیتورهای اطلاع رسانی حرکت قطارها تا رفع مشکل، از سوی راه آهن خاموش شده است.

نه اخلال در سیستم ریلی قابل قبول است و نه توضیحات مسئولان راه آهن/ به مجلس احضارشان می کنیم/ احتمال حمله سایبری یا اقدام عامدانه بررسی می شود نه اخلال در سیستم ریلی قابل قبول است و نه توضیحات مسئولان راه آهن/ به مجلس احضارشان می کنیم/ احتمال حمله سایبری یا اقدام عامدانه بررسی می شود

منبع: خبر فوری

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ربیع
    0

    تاآخر دوره شیخ حسن هر روز یه مصیبته آش ماست خاله اس نمایندگان هم اونوقت که باید برخورد قانونی میکردند عافیت طلبی کردند و فقط حرف زدند خدا خودش رحم کنه این دوره شر زودتر تموم بشه ببینیم اونوقت به تکالیفتون که برخورد با این بی لیاقتهاست عمل میکنید یا نه؟؟؟

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      متاسفم براتون. یعنی واقعا فکرمیکنی بعد این دوره وضعیت بهتر میشه.؟ بایدبگم خیر.فقط یک اتفاق می افته. از اونجایی که تمام ارکان نظام باهم هستند واز یک نقطه خط می گیرند، از اون روز(دولت جدید)رسانه ها کارشون شدیدا شروع میشه و هراتفاقی و نقصانی راتوجیه می کنندو تاسالیان سال مقصر این دولت(روحانی) است. خانه از پای بست ویران است.کاملاقابل پیش بینی بود.وقتی بودجه یک بخش به ظاهرغیرضروری مانند حمل ونقل و تامین مازادمصرف انرژی ،بابت حقوق کارمندان پرداخت بشه،قطعا یک روزی صدای سازش در می اومد.این هم سازی که میشنویم.اینجا فقط درحد روز وهفته برنامه ریزی میشه.

  • ماس موسیر
    0

    لعنت بر شرف اون دسته از صاحب خانه هایی که درک و وجدان ندارند ای بی وجدانها به کجا چنین شتابان جسمت زیر خاک خوراک مار و مور میشه و عذاب الهی دامنگیر و نفرین مستاجر ....

  • علی اصغر ج
    0

    شما جز بلوف چیزی ندارید اگه به فکر مردم هستین صاحبخانه ها را تنبیه کنید و قانون بزارید 5درصد سالانه به اجاره خونه اضافه بشه

  • علی
    0

    بگید قدرت اول نظامی در منطقه با اقتصادی جلوتر از آلمان ، تو گل مانده

  • کاربر ناشناس
    0

    چهل و دو سال است که بیست و پنج سال تموم نمیشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها