اجاره خانه در تهران ۵۰ درصد گرانتر شد

بازار اجاره مسکن در تلاطم بعد از انتخابات بسر می‌برد. البته نباید انتخاب رئیس جمهور جدید را بهانه اصلی گرانی اجاره بها دانست.

اجاره خانه در تهران ۵۰ درصد گرانتر شد

البته برخی از کارشناسان بر این باورند که علاوه بر ضعف مدیریتی دولتمردان در این بازار، مسئله نخواستن آن‌ها به موجب برخی سیاست‌های اعمالی، قضیه نگران کننده دیگری است که همچنان بر بازار اجاره مسکن سایه انداخته است.

هادی سرخوش فعال و کارشناس بازار مسکن گفت: امسال بازار اجاره بها شاید در ظاهر تفاوتی با سال‌های گذشته وجود نداشته باشد، اما افزایش بیش از ۵۰ درصدی قیمت اجاره مسکن نسبت به سال گذشته یعنی فاجعه سال ۱۴۰۳!

تامین مسکن برای تهرانی‌ها سخت تر شد

این کارشناس بازار مسکن در ادامه گفت: تامین مسکن اولین و مهمترین نیاز هر شهروندی محسوب می‌شود که تاکنون دولت‌ها نتوانسته اند برنامه‌ای برای تدوین و تبیین آسایش و رفاه ابتدایی شهروندان ارائه کنند و در این زمینه اقدامات اساسی داشته باشند.

وی تصریح کرد: امسال مستاجران تهرانی علاوه بر گرانی و تورم در بازار اجاره، باید دردسر پیدا کردن سرپناه مناسب را نیز داشته باشند چراکه صاحب خانه‌ها با توجه به درخواست مستاجران مبنی بر افزایش پیش پرداخت و کاهش اجاره ماهانه ترجیح می‌دهند خانه‌ها را خالی نگه دارند.

سرخوش با اشاره به اینکه با انتخاب رئیس جمهور جدید مشخص نیست که وضعیت بازار مسکن به کدام سمت برود، گفت: بازار اجاره مسکن در تلاطم بعد از انتخابات بسر می‌برد. البته نباید انتخاب رئیس جمهور جدید را بهانه اصلی گرانی اجاره بها دانست، اما بازارهای رسمی و غیر رسمی همواره با بهانه‌های مختلف به دنبال راهی برای افزایش قیمت هستند که این بار و در سال جاری این موضوع مزید بر علت شده است.

هدف اصلی دولت در تنظیم بازار اجاره چیست؟

به گفته این فعال بازار مسکن، در حال حاضر در اوج تقاضای مستاجران جهت اجاره مسکن هستیم و این وضعیت هدف اصلی بازار اجاره را تغییر می‌دهد چراکه وجود برخی دلالان در سایت‌های مجازی موجب برهم ریختگی بازار شده است.

انتخاب سلیقه‌ای قیمت‌های اجاره مسکن همراه با نظارت ضعیف در این بازار، بار سنگینی را بر دوش مستاجران تهرانی انداخته، به طوری که افزایش قیمت اجاره در مناطق مختلف تهران خیلی متفاوت نیست و انتخاب را برای مستاجران سخت‌تر کرده است.

وی گفت: سال‌هاست که موضوع کوچ مستاجران از شهر به حاشیه شهر مطرح شده، اما معضل اصلی را باید در دل شهر پیدا کرد. امروز هم‌خانه‌ای دو خانواده در یک واحد مسکونی مشکل و راهکار بسیار بزرگی برای مردم است که دولتمردان نباید به راحتی از این موضوع بگذرند.

منبع: اقتصاد ۲۴
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • ناشناس
    1

    افزایش اجاره بها املاک تابعی از نرخ تورم املاک یا تورم عمومی کشور است و با قانون ساماندهی زمین و اجاره بها نمی توان جلوی رشد اجاره بها در حد تورم عمومی را گرفت!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      وقتی ساخت یک متر بنا شده ۱۲ تا ۲۰ میلیون تومان ، قیمت آپارتمان حداقل متری ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان است ، مسکن ملی و مسکن مهر در نا کجا آباد ساخته میشود !!! دولت هر سه ماه یکبار تاثیر نرخ تورم را برای خودرو اعمال میکند ، گوشت قیمت روز دارد ، همه چیز روزانه گران میشود و دولت کاملا منفعل چه انتظاری دارید ؟؟؟؟
      دولت باید مصالح ساختمانی ارزان و وام ساخت ارزان به افرادی که برای خودشان نه برای فروش خانه می سازند ، بدهد شاید مشکل قدری کمتر شود .

    • ناشناس
      7

      خیر عزیز
      تابع قیمتهای دلبخواهی دلالان هست
      وقتی همه چیز در مدت ۵ سال ۱۵ برابر شده چطور مسکن و زمین بین ۳۰ تا ۵۰ برابر شده؟

  • به نام الله
    0

    بهترین راه استفاده از خانه های ساخته شده وآماده است

  • بازنشسته
    1

    وقتی امثال بذرپاش ،مرحوم رستم وزیر باشند و دستورات تو خالی دولت باشد این می شود در بقیه جاها هم همین است.

  • 🐜
    0

    آخه گوش ترامپ خون اومده!

  • ناشناس
    0

    ۴۰ میلیون افغانی اشغالگر اجنبیه بیگانه وسربار مردم وکشور را بدون فیلم مجاز وغیر مجاز از کشور بیرون و اخراج کنید تا وضع مسکن سرو وسامان بگیرد و تا رو به راه شود.

  • صالح
    1

    سخنگوی دولت سیزدهم این دستاورد وپیشرفت را هم درقالب نمودار جز افتخارات دولت سیزدهم مثل ماجرای پرشدن سدها در معرض دید مردم قرار دهد.

  • ناشناس
    1

    زمانی که تمام خدمات دولتی از افزایش قیمت بلیط قطار و هواپیما وویزیت پزشکان وتعرفه بزرگ راهها وخودرو وغیره منهای گرانیهای کالاها امسال از اول سال ۴۰تا ۵۰درصد افزایش قیمت داشته چطوری اموال مردم دولت می‌تواند نصف این قیمت انتظار افزایش داشته باشد،مردم که کارمند دولت نیستن حقوقشان ۲۰درصد افزایش دهد !!

  • ناشناس
    0

    مردم فقر مسئولان اختلاس گر اقتصاد ویران.. خوب همین میشه

  • سلیمان
    4

    من حدود ۴۰ سال در مشاور املاک هستم مشکلات مسکن موضوع ۳۰ سال پیش است که مسولان نتوانسنند اجرا کنند که البته مهمش اینه جلوگیری مهاجرتها از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ اکنون هم وقت هست البته این برنامه کا رشناسی میخوا دتاحل بشه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      پولی شما املاکی می‌برید سر سفره نجس است

    • ناشناس
      0

      ما تا به حال نشنیده بودیم بگویند پول فلانی از راه نجس به دست آمده است! درست این بود می گفتید از راه حرام به دست آمده است!

  • ناشناس
    0

    مثل همیشه کار دژژژمنان است و انتقام سختی از آنها خواهیم گرفت...

  • ناشناس
    0

    معضل دلالی و قاچاق باید حل بشه، تا این مملکت نفس بکشه

  • حسن
    0

    خدا لعنت کنه شمارو که اینم اعلام میکنید

  • فرمان
    0

    حالا این نتیجه کار کدام دولته

  • مهدی
    0

    مسئولین عزیز اگر بافت روستاهای اطراف تهرانو که ۳۰ساله تغییرنکرده گسترش بدن کلی جوان خانه دار میشه و میره سرزندگیش ۲۰۰متر زمین که بدرد کشت نمیخوره اونم بدون آب لطفا اجازه تغییرکاربری و ورودشون به بافت رو بدید اونم وقتی هر۴ جهتشون ساختمان هست بعنوان مثال طالقان اگر مجوز ساخت بدن کلی برمیگردن روستاشون

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد