با پولپاشی، نمی‌شود تلویزیون را متحول کرد!

برنامه‌های صدا و سیما که از بی محتوایی آن مشخص است تهیه‌کننده با هر سلبریتی که سر عدد و رقم به تفاهم رسیده، همان را دعوت کرده تا در یک گعده چند نفره و مرور برخی خاطرات دست چندم که از لابلای مجله‌های زرد استخراج شده برای ساعتی آنتن تلویزیون را پر کند.

با پولپاشی، نمی‌شود تلویزیون را متحول کرد!

بودجه ۲۴ هزار میلیارد تومانی صداوسیما در سال ۱۴۰۳ را اگر بگذاریم کنار اعداد و ارقام نجومی که این سازمان از تبلیغات پرشمار در لابلای برنامه‌های تلویزیونی و زیرنویس‌ها به دست می‌آورد و به آن اضافه کنیم درآمدهای نجومی حق پخش زنده فوتبال‌های پربیننده آن وقت یادآوری کنیم که تقریبا اکثر قریب به اتفاق برنامه‌های پر مخاطب تلویزیونی با مشارکت نهادهای مختلف از بنیاد مستضعفان، ستادفرامین، کمیته امداد، آستان قدس و بنیاد شهید و ... ساخته می‌شود بعد باید پرسید با این صندوق سرشار از درآمد در دوران پسا‌ تحول وعده داده شده در صداوسیما چه می‌شود که بار دیگر این سازمان پرهزینه به جای تعمیق محتوا و نوگرایی در قالب به سمت متد قدیمی و نخ‌نما شده بهره‌گیری از سلبریتی‌ها برای جذب مخاطب رفته است.

برنامه‌هایی که از بی محتوایی آن مشخص است تهیه‌کننده با هر سلبریتی که سر عدد و رقم به تفاهم رسیده، همان را دعوت کرده تا در یک گعده چند نفره و مرور برخی خاطرات دست چندم که از لابلای مجله‌های زرد استخراج شده برای ساعتی آنتن تلویزیون را پر کند. نتیجه چه باشد مهم نیست اسمش را فقط بگذاریم سرگرمی.

آن‌هم در دوره‌ای که مخاطب انتخاب خود را کرده و در این بلبشوی تکراری برنامه‌های مثل هم تلویزیون به سمت شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌هایی رفته که همه چیز مطابق سلیقه و میل مخاطب را در خود دارند از فیلم و سریالهای پر مخاطب تا مسابقه و سرگرمی جذاب.

حتی کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی و... هم دست به تولیدات متعدد جذابی میزنند که بازدید برخی از آنها چند برابر مخاطبان یک برنامه‌ تلویزیونی است و درحالیکه در برخی برنامه‌ها اوج استقبال مخاطب با پنج شش هزار پیامک به رخ بیننده کشیده می‌شود شاهد هستیم که در شبکه‌های اجتماعی تولیدات متنوعی چندین برابر این اعداد بازدید و سپس بازارسال می‌شود تازه مخاطب بی واسطه و بدون سانسور می‌تواند نظرات خود را زیر هرکدام به اشتراک بگذارد.

آقایان خلاقیت و نوآوری را با پولپاشی نمیتوان تضمین کرد. پول مردم را دور نریزید.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • ناشناس
    4

    کاملاً موافقم. تلویزیون ایران هم مخاطب و هم اعتبارش را از دست داده.

  • ناشناس
    2

    نزدیک به ۱۲ سال است از اواسط سال ۹۰ غیر از پخش مستقیم مسابقات ورزشی دیگر هیچ شبکه و برنامه و فیلم و سریال و خبری از صدا و سیمای حکومتی تماشا نکردم حیف وقت

  • ناشناس
    2

    صدا وسیما هرانچه که دیگران مبخواستند بر سرش بیاورند ،خود کرد،هاراگیری🤔

  • 🐜
    3

    تلویزیون ملی نیست بلکه از طرف حکومت کنترل می‌شود و برخلاف تصور و عقیده مردم ایران پخش می‌شود بزرگترین دروغ ها از شبکه خبر سیمای میلی پخش می‌شود کهنه ترین سریال ها و فیلم های سینمایی طنز های بی مزه مستند های تکراری و یکنواخت درکل هدف سیمای میلی (انتقال دادن یأس ناامیدی غم و غصه و دروغگویی اوضاع وخیم اقتصادی روز ایران است) همین سیما در حکومت قبلی مردم را تشویق کرد در بورس سرمایه‌گذاری کنند امروز هم همان است بخصوص خبرنگاران سیما ملی گمراه کننده افکار عمومی جامعه ایران هستند!!! بهتر است تماشا نکنیم منکه ندارم سوخته!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      فقط طلا بخرید تا ارزش سرمایه شما حفظ بشود به کوتاه مدت فکرکنید فقط سرمایه گذاری دراز مدت بقیه سرمایه گذاری ها یا تخصص می خواهد یا ریسک بالایی دارد مخصوصا دلار

  • ناشناس
    1

    واقعا حیف پول که به این صدا سیما بدهند!
    سال ۶۰ از این بهتر بود !
    البته این را هم باید بگویم خلایق هر چه لایق

  • سیما
    2

    به جای این برنامه های مزخرف و مسخره حداقل این بودجه رو صرف خرید فیلم های خارجی به روز کنید

  • ایرانی آباد و آزاد
    1

    حیف این پول و وقتی که از مردم صرف این رسانه و بلندگوی دولتی و حاکمیتی میشه !!!!

  • بازنشسته
    1

    بنده با نظرتون موافقم،این آقایون به اصطلاح سلبریتی بادستمزدهای چندین میلیاردی چندوقت دیگه ازخودوخانواده شون در کانادا عکس میزارن،تو روخدا بسه دیگه خسته شدیم ازاین سیاستهای فرهنگی بیخودی٪٪

  • جعفر
    2

    البته پرواضح است که تمام این هزینه‌های ادعایی که برای برنامه‌های نوروزی تلویزیون مطرح می کنید با یک رپرتاژ آکهی میان برنامه ای در همان برنامه ها جبران می شود ، احتمالا مشکل عده ای با تلویزیون بخث هزینه نیست بلکه به سنگ خوردن خیالات خامشان در مخاطب دزدی از تلویزیون ، و خنثی شدن ادعاهایشان مبنی بر قهر سلبریتی ها از صدا و سیماست.

  • قدیر
    0

    خرج که از کیسه مهمان بود. حاتم طایی شدن آسان بود.

  • ناشناس
    4

    خیلی خوشتون میاد تلویزیون را از چارچوب اعتبار خارج کنید...

  • علی
    1

    مگه برنامه عادل هزینه میشد اون همه مخاطب داشت

  • ناشناس
    1

    بعضی کشورها بجای پول به ایران طلا میدهند.برای همین گران شدن طلا به نفع واردکنندگان طلا هست به نفع نظام میشه

  • ناشناس
    0

    دلتون میاد واقعا برنامهایی حسینیه معلا، محفل....شما اینا رو نگاه نمیکنید؟؟؟؟؟بودجه صدا سیما میلی هم صرف همینا میشه

  • امید
    0

    فقط به فکر طلا باشیم که ارزش سرمایمون حفذ بشه؟؟؟؟ فکر نمیکنی آینده این سرزمین و بچهاش از همه طلا ها بیشتر باشه

  • ناشناس
    1

    دوساله تلویزیون ایرانو نگاه نمیکنم

  • ناشناس
    0

    این پول ها از جیب ۸۰ میلیون ثروتمند ایرانی پرداخت میشه!!
    همون مردمی به نان شب محتاج هستن!!!!

  • ناشناس
    1

    چرا فکر میکنید تو سر کشور خودتون بزنید روشنفکرید ملت از جا در رفته ، شبکه های ماهوارهای فرهتگ خودشون رو تبلیغ میکنن چیش به ما

  • ناشناس
    1

    بدون پولماشی هم‌نمیشه سلبریتی های مدنظر شماهارا که همش بابت نبودنشون به صدا وسیما سرکوفت نی زنید را ب گردوند همون نمایش خانگی هم که میکوبیدش تو سروصدا دسیما باهمین‌پول پاشی ها مخاطب جذب کرده.

  • فاطمه
    0

    بجای اینکه یه سلبریتی رو بیاری با دستمزد نجومی یه مسابقه که هیچکی نگاه نمیکنه ،چهار تا سریال خوب بساز ،چند تا فیلم از سینمای روز دنیا با یه سانسور خوب،حتی اگه تلویزیون هم نگاه نکینیم،از تلوبیون نگاه میکنیم،بری تلوبیونتون هم دانلود بزارید لطفا"

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها