استان زنجان زندانی مهریه ندارد

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه در سال جاری محکومیت‌ها در استان کاهش داشته است، گفت: هیچ زندانی مهریه در استان زنجان نداریم.

استان زنجان زندانی مهریه ندارد

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی ظهر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌های استان در محل دادگستری زنجان، گفت: استان زنجان در مجازات‌های جایگزین حبس جز ۵ استان برتر کشور است.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با تأکید بر اینکه نگاه اسلام به زندانی همواره نگاهی اصلاحی و تربیتی است، گفت: وجود زندان در حالی که می‌خواهیم جامعه را نظام‌مند کرده و واژه مدینه فاضله را در مورد آن به کار ببریم، امری اجتناب‌ناپذیر است اما هدف از مجازات، در وهله اول اصلاح و تربیت است.

صادقی‌نیارکی یکی از اقدامات ضروری در شرایط امروز را کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها عنوان و اظهار کرد: زنجان جزو استان‌هایی است که نسبت به کشور از نرم بهتری در خصوص کاهش جمعیت کیفری برخوردار بوده و آمار حاکی از آن است که در این زمینه ۳ درصد نسبت به جمعیت کیفری در کشور از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار هستیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری محکومیت‌ها در استان کاهش داشته است، اظهار کرد: هیچ زندانی مهریه در استان نداریم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان، گفت: استان زنجان در بحث کاهش جمعیت کیفری زندانیان و نصب پابند الکترونیکی استان زنجان رتبه نخست کشور را دارد.

منبع: مهر

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها