انجام بیش از ۳۰۰۰ ماموریت از زمان شیوع کرونا در زنجان

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان، از انجام ۳۲۰۰ ماموریت توسط اورژانس زنجان از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا خبر داد.

انجام بیش از ۳۰۰۰ ماموریت از زمان شیوع کرونا در زنجان

اصغر جعفری‌روحی، ظهر سه شنبه در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه اورژانس زنجان از ابتدای شیوع ویروس کرونا، همکاری تنگاتنگی را با کادر درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی استان داشته و این همکاری کماکان ادامه خواهد داشت، گفت: از زمان شیوع این ویروس در استان، اورژانس زنجان اقدام به انجام ۳۲۰۰ ماموریت کرده که از این تعداد، ۲۱۰۰ ماموریت منجر به انتقال بیماران به مراکز درمانی شده است.

وی، با یادآوری اینکه انتقال بیماران حاد تنفسی بر عهده اورژانس بوده و در این خصوص سه دستگاه آمبولانس به بیماران مبتلا به کرونا در شهر زنجان اختصاص دارد، افزود: علاوه بر این برای هر شهرستان نیز یک دستگاه آمبولانس اورژانس در راستای جابه‌جایی بیماران مبتلا به کووید - ۱۹ در نظر گرفته شده است و گفتنی است همه بیماران مبتلا به این ویروس توسط اورژانس جابه‌جا می‌شوند.

جعفری، روحی با تاکید بر اینکه همه تمهیدات لازم در داخل آمبولانس اورژانس برای کمک به بیماران کووید - ۱۹ اتخاذ شده است، تصریح کرد: جابه‌جایی بیماران مبتلا به ویروس کرونا با آمبولانس‌های مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان باعث می‌شود تا سایر آمبولانس‌های مراکز درمانی به این امر نپرداخته و همین موضوع باعث می‌شود تا خللی در خدمات‌رسانی به سایر بیماران وارد نشود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان، با بیان اینکه شرایط امروز باعث شده است تا آمار تماس‌هایی که با اورژانس زنجان گرفته می‌شود، در مواقعی به بیش از ۵۰۰۰ مورد در ماه نیز برسد، ادامه داد: اورژانس زنجان از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان، اقدام به انجام بیش از ۱۶ هزار مورد ماموریت در همه زمینه‌ها کرده که ۲۴۵۰ مورد از این ماموریت‌ها مربوط به سوانح جاده‌ای بوده است.

جعفری‌روحی، با یادآوری اینکه در شرایط فعلی، درگیری عوامل اورژانس همانند کادر درمانی استان با بیماری کرونا، امری اجتناب‌ناپذیر بوده و در همین راستا ۲۳ نفر از نیروهای اورژانس زنجان با توجه به نوع خدمتی که ارائه می‌دهند، به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، اظهار کرد: این موضوع فارغ از دغدغه سلامتی فعالان این عرصه، باعث می‌شود تا به لحاظ نیروی انسانی با مشکلاتی زیادی مواجه شویم.

وی، با یادآوری اینکه در برخی مواقع که شاهد افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در زنجان بودیم، انتقال بیماران بین مراکز درمانی و با هماهنگی ستاد استانی کرونا، توسط آمبولانس اتوبوسی که دارای تجهیزات کامل است، انجام شد، بیان کرد: برای ثبت آمار فوتی‌های مربوط به کرونا، طبق دستورالعمل صادره، آزمایش از همه فوتی‌ها گرفته شده و در صورت مثبت بودن تست کرونا، در آمار فوتی‌های این بخش ثبت می‌شود.

جعفری روحی، با تاکید بر اینکه منظور از جابه‌جایی بیماران مبتلا به کرونا، انتقال بین مراکز شهری بوده و این اقدام به هیچ وجه بین مراکز شهرستانی انجام نمی‌شود، عنوان کرد: متاسفانه دغدغه‌ای که امروز با آن مواجه هستیم، امتناع بیماران کرونایی از انتقال به مراکز درمانی است، لذا با توجه به اینکه نمی‌توان اجازه تردد به این بیماران را در اجتماع داد، به همین خاطر تلاش می‌کنیم تا با صحبت و رایزنی، این انتقال صورت گیرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان، با اشاره به اینکه علی‌رغم وجود کمبودها، اورژانس زنجان تلاش کرده است تا خدمات‌رسانی به جامعه هدف را بدون هیچ کم و کاستی انجام دهد، یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌هایی که امروز در اورژانس زنجان به لحاظ برخورداری از ۶۰ پایگاه وجود دارد، تلاش می‌شود از این ظرفیت‌ها به طور مطلوب در راستای خدمات‌رسانی به مردم استان استفاده شود.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها