کلاهبردار بورس در زنجان را دستگیر شد

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: عامل دسترسی غیرمجاز به حساب بورسی یکی از شهروندان از سوی پلیس فتا این استان شناسایی و دستگیر شد.

کلاهبردار بورس در زنجان را دستگیر شد

سرهنگ محمدعلی آدینه لو، روز دوشنبه افزود: این متهم دستگیر شده، پس از دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری شاکی، بدون اطلاع نامبرده اقدام به خرید و فروش سهام می‌کرد.

وی اظهار داشت: در پی مراجعه شاکی پرونده به پلیس فتای زنجان مبنی بر دسترسی غیرمجاز به سامانه بورسی متعلق به خود مدعی شد فردی ناشناس با ورود به حساب کاربریم اقدام به خرید و فروش سهام کرده و با این عمل متحمل ضرر و زیان مالی شده است.

آدینه لو افزود: با توجه به حساسیت پرونده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای زنجان قرار گرفت و در تحقیقات صورت گرفته از شاکی و بررسی‌های فنی و پلیسی، متهم به هویت معلوم در حوزه جغرافیایی این استان مورد شناسایی قرار گرفت و سپس با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و تجهیزات و ادله‌های دیجیتالی نیز توقیف و به پلیس فتای استان انتقال داده شد.

وی با بیان اینکه متهم در تحقیقات اولیه منکر بزه ارتکابی می‌شد اما پس از مواجهه با شاکی و مشاهده ادله و مستندات به جرم خود اعتراف کرد، اظهار داشت: شاکی پرونده از دوستان وی بوده و در یک کارگزاری اقدام به خرید و فروش سهام می‌ کردند که به دلیل مشکلات مالی بوجود آمده بین آنان به قصد انتقام‌جویی پس از جلب اعتماد و اطمینان شاکی به اطلاعات حساب کاربری ویی دسترسی یافته و سپس اقدام به خرید و فروش سهام می کند.

آدینه‌لو با تاکید براینکه حفظ و نگهداری اطلاعات شخصی و مالی و عدم اعتماد بی‌جا به افراد غیر می‌تواند در پیشگیری از کلاهبرداری ها نقش بسزا داشته باشد، افزود: برابرقوانین جرایم رایانه‌ای هرگونه دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری افراد و تغییر در داده‌ها، جرم محسوب شده و برابر قانون با مرتکبین برخورد می شود.

وی تصریح کرد: پلیس فتا زنجان با رصدهای مستمر و شبانه‌روزی خود ضمن پاک‌سازی فضای مجازی در صورت مشاهده تخلف با خاطیان بر اساس قانون برخورد خواهد کرد و از افراد خواست در صورت مشاهده موارد مشابه یا سایر جرائم رایانه‌ای موضوع را از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و یا وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی اعلام کنند تا اقدامات لازم قانونی برای برخورد با متخلفین و مجرمین به عمل آید.

منبع: ایرنا

68

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد