استاندار: زنجان بالاترین تست کرونا را انجام داده است

استاندار زنجان انجام تست‌های کرونا را از جمله راه‌های مبارزه با این ویروس عنوان کرد و گفت: در این زمینه استان بالاترین تست را انجام داده است، که در زمان حاضر به ازای هر یکهزار نفر از ۱۳۰ نفر تست گرفته شده است.

استاندار: زنجان بالاترین تست کرونا را انجام داده است

فتح الله حقیقی در حاشیه نشست رییس جمهوری با استانداران و نمایندگان بانوان برتر کشور که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به وضعیت کرونایی استان افزود: ورود این ویروس تمامی ارکان و فعالیت ها را تحت تاثیر خود قرار داد و در این میان حفظ و نگهداری یک استان در راه مبارزه و پیشگیری از این بیماری مهلک کار بسیار دشواری است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که زنجان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی با استان های مختلفی ارتباط دارد، که خود شرایط قرمز کرونایی را تجربه کرده اند و از طرفی برای فراهم کردن نیازهای درمانی از هیچ تلاشی مضایقه نشده است.

استاندار زنجان ادامه داد: هر چند پیش از این مشکلاتی برای نیازهای بیماران کرونایی از قبیل دستگاه اکسیژن وجود داشت و ۸۰ درصد بیماران بستری به این مهم نیاز دارند، بطوری که هر بیمارستانی بالای سه برابر ظرفیت اکسیژن ساز نیاز دارد که تهیه آن سخت و دشوار است.

وی تصریح کرد: طی ماههای اولیه شیوع ویروس کرونا، برای تهیه ماسک سه لایه مشکلات جدی وجود داشت که با کارهای انجام گرفته اکنون استان برای تولید این وسیله پیشگیرانه مشکلی ندارد و حتی آن را به استان های دیگر نیز ارسال می کند.

حقیقی با اشاره به اینکه با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی بسیجیان در اجرا و تحقق برنامه های ترسیم شده کرونایی پیشگام بوده اند، افزود: با ارائه آموزش به بسیجیان نسبت به بیمار یابی اقدام شد که کار طاقت فرسایی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه این طرح و اقدامات دیگر کرونایی بیشترین توان مدیریتی را به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: در زمان حاضر ویروس کرونا بجای روند کاهنده، نسبت به گذشته وحشی تر و جهش یافته تر شده و عدم رعایت پروتکل های بهدشتی به ابتلای فرد و بستری در بیمارستان منتهی می شود.

استاندار زنجان ادامه داد: در شرایط کرونایی تلاش شد به اشتغال واحدهای تولیدی و صنعتی آسیب وارد نشود و با اقدامات انجام گرفته تلاش شد در حوزه بانوان اقداماتی خوبی انجام گیرد که در صورت نبود ویروس کرونا اتفاقاتی بهتری متصور بود.

وی اضافه کرد: در صورت بی توجهی مردم به پروتکل های بهداشتی و ساده انگاری، موج چهارم این بیماری بسیار فاجعه آمیز خواهد بود و این وضعیت برای استانی که تا کنون عملکرد خوبی داشته و موفق عمل کرده بسیار نامطلوب است.

حقیقی با بیان اینکه بیشترین میزان مرگ و میرهای کرونا برای سالمندان بالای ۷۱ سال رخ داده است، گفت: در صورت وجود فرد پی سی آر مثبت در خانواده دارای بیمار سالمند باید نسبت به جدا سازی آن اقدام کرد تا مانع انتشار ویروس شد.

وی خاطرنشان کرد: مراجعه بهنگام مبتلایان کرونایی به بیمارستان ها می تواند اقدامات درمانی مناسب و تاثیرگذاری داشته باشد در غیر اینصورت مشکلاتی بوجود می آید و به این مهم باید توجه کرد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها