بهترین و اثربخش‌ترین روش‌ها برای به تعویق انداختن پیری

گفت و گو با دکتر محمدرضا آخوندی نسب فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و ترمیمی که توضیحات جامعی در خصوص انواع عمل های جراحی صورت و عوارض مربوط به آن ها ارائه می دهند.

بهترین و اثربخش‌ترین روش‌ها برای به تعویق انداختن پیری

روش های حفظ جوانی و زیباسازی صورت

در دوران کنونی، پیشرفت علم موجب شده است روش های نوینی برای به تعویق انداختن پیری و حفظ جوانی و شادابی پوست ابداع شود. اما از آن جایی که آناتومی بدن هر انسانی ویژگی های خاص خودش را دارد، قاعدتا روش های حفظ جوانی و زیباسازی همه افراد با هم، یکسان نیست.

هر فردی که قصد انجام عمل زیبایی را دارد لازم است پیش از اقدام به عمل جراحی شناختی نسبی از روش های مختلفی که برای انجام آن وجود دارد داشته باشد تا نتیجه مطلوبی از عمل بگیرید و دچار عوارض بعد از عمل و یا پشیمانی نشود.

با دکتر محمدرضا آخوندی نسب، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و ترمیمی، به گفت و گو نشستیم تا از انواع روش های مختلف هر نوع عمل جراحی زیبایی و عوارض هرکدام، اطلاعاتی به دست آوریم.

جوانسازی صورت بدون جراحی چگونه است؟

با گذشت زمان و بالا رفتن سن، نسوج پوست صورت دچار شلی و افتادگی می شود و بافت های چربی تحلیل خواهند رفت. روش های مختلفی برای جلوگیری و اصلاح این مشکلات وجود دارد. یکی از این روش ها که در نزد مردم پرطرفدار است و از سوی جامعه پزشکان مقبولیت دارد، آن است که جای چین و چروک ها را پر کنیم. اما سوالی که مطرح می شود آن است که جای چین و چروک ها را با چه چیزی پر کنیم؟

دکتر آخوندی نسب در این خصوص توضیح داد:

گاهی برای پر کردن چین و چروک ها از نسج چربی خودِ فرد، استفاده می شود. گاهی نیز با انواع سنتزها از جمله فیلر و ژل این کار را می توان انجام داد.

وی در خصوص تفاوت این دو روش، توضیح داد:

معمولا فیلر و ژل را برای رفع چین و چروک صورت در مطب تزریق می کنند؛ اما تزریق چربی بهتر است در اتاق عمل و محیط کاملا استریل انجام شود.

وی با اشاره به روش دیگری که برای پر کردن بافت و نسوج صورت وجود دارد، ادامه داد:

یکی دیگر از روش های تقویت نسج صورت استفاده از پروتزها است. با توجه به اینکه جذب چربی بالا است و نیاز است که دو یا سه جلسه عمل تزریق چربی تکرار شود تا نتیجه دلخواه به دست بیاید. استفاده از پروتزهای صورت می تواند نتیجه دائمی را در صورت ایجاد کند.

استفاده از انواع پروتزهای مخصوص جوان سازی!

دکتر آخوندی نسب انواع پروتزهای موجود برای جوان سازی را این گونه معرفی کرد:

انواع و اقسام پروتزهایی که وجود دارد عبارتند از پروتزچانه ،گونه، شقیقه و پروتز زاویه فک.

دکتر فوق تخصص جراحی پلاستیک با اشاره به متفاوت بودن جنس پروتزهای موجود، خاطرنشان کرد:

این پروتزها از لحاظ جنس نیز متنوع می باشند. برخی از جنس سیلیکون و برخی دیگر متخلخل هستند. اینکه از چه نوع پروتزی در صورت استفاده شود به صلاحدید جراح بستگی دارد.

وی در خصوص برش هایی که برای قرار دادن پروتزهای جوان سازی وجود دارد توضیح داد:
پروتزها را می توان با ایجاد برش در نواحی مختلف صورت، کار گذاشت. پروتزهای شقیقه را از طریق برش داخل مو، کار می گذارند. پروتزهای فک را می توان از طریق برش داخل دهان و یا برش زیر چانه، جای گذاری کرد. پروتز گونه را نیز از طریق برش پلک تحتانی می توان جای گذاری کرد. اما اکثر جراحان پروتز گونه را از طریق برش درون دهان، جای گذاری خواهند کرد.

دکتر آخوندی نسب در خصوص زمان مناسب برای انجام جوانسازی پوست با جراحی یاهمان عمل لیفت زیبایی صورت، توضیح داد:

زمانی که شلی و افتادگی پوست صورت به اندازه ای باشد که نتوان با تزریق چربی و ژل، جوان سازی پوست را انجام داد، برای رفع چین و چروک صورت، عمل لیفت پیشنهاد خواهد شد.

وی در خصوص نحوه عمل لیفت صورت، گفت:

درعمل لیفت صورت ، افتادگی نسج صورت اصلاح می شود و پوست اضافی از ناحیه دور گوشت برداشته می شود.

فوق تخصص جراحی زیبایی درباره انواع روش های انجام لیفت صورت، خاطرنشان کرد:

روش های مختلفی برای لیفت صورت وجود دارد. برخی از روش ها به نسبت ساده تر و در مدت زمان کمتر قابل انجام هستند و برخی دیگر از روش ها پیچیده تر می باشند و ممکن است مدت زمان عمل آن ها حدود شش الی هفت ساعت دیگر به طول بیانجامد.

عمل لیفت دو لایه صورت

روش هایی که صرفا با کشیدن پوست در مدت زمانی کوتاه، عمل لیفت را انجام می دهند ماندگاری کمتری دارند و نهایتا دو تا سه سال دوام می آورند. اگر کسی به دنبال آن است که عمل جوان سازی پوستش دوام طولانی داشته باشد، عمل لیفت ساده صورت با روش های نوین به او پیشنهاد نمی شود.

دکتر آخوندی نسب در خصوص عمل لیفت دو لایه توضیح داد:

هم اکنون در اکثر مراکز درمانی پوست جهان، افرادی که به عنوان پایونیرهای جراحی لیفت صورت فعالیت می کنند، روش لیفت دو لایه را مطرح می کنند.

لیفت دو لایه صورت روشی است که هم عضلات صورت را لیفت می کند و هم پوست صورت را.

وی ادامه داد:

لایه عضلات صورت در اصطلاح پزشکی اسمس(SMAS) نامیده می شود. برای انجام عمل لیفت بهتر است این لایه از صورت هم به صورت مجزا یا همزمان با لیفت پوست صورت، کشیده شود.

از جمله روش هایی که برای لیفت صورت انجام می شود آن است که بخشی از بافت اضافی صورت برداشته شود و باقی قسمت ها بهم بخیه شوند.

در برخی مواقع نیز می توان با زدن بخیه های متعدد به لایه اسمس، شلی این ناحیه را برطرف کرد. حتی می شود لایه اسمس را در صورت لزوم برداشت و در قسمت های دیگری که افتادگی را اصلاح کند، فیکس کرد.

این پزشک جراح با اشاره به میزان ماندگاری عمل های لیفت دو لایه صورت، خاطرنشان کرد:

از آنجایی که چسبندگی لایه اسمس به پوست صورت بسیار خوب و قوی است، زمانی که لیفت صورت روی آن انجام می شود نتیجه عمل، بهتر خواهد بود و حدود پنج الی ده سال برای بیمار ماندگاری خواهد داشت.

دکتر آخوندی نسب در توضیح روش مناسب برای لیفت گردن، گفت:

در روش هایی که برای لیفت گردن انجام می شود، سعی می شود که عضلات گردن را، همزمان با لیفت پوست گردن بکِشند، تا ماندگاری و دوام جوان سازی پوست طولانی تر شود. البته دراین مواقع ممکن است بخشی از غدد بزاقی را حذف کنند تا برجستگی که روی گردن به واسطه آن ایجاد می شود را نیز اصلاح کنند.

چه زمانی اثر عمل لیفت صورت، ماندگار خواهد بود؟

این پزشک جراح پلاستیک در خصوص بهترین روش لیفت صورت، گفت:

زمانی که لیفت دو لایه صورت را انجام می دهید. هر چه جراح در این زمینه حاذق تر و متبحرتر باشد نتیجه حاصل شده قابل قبول تر خواهد بود و زمان بیشتری اثر آن باقی خواهد ماند.

در پایان می توان گفت

شما در ابتدا باید با جراح پلاستیک برای روشی که برای جوانسازی پوست صورت خود انتخاب کرده اید، مشورت کنید تا جراح بتواند روشی مقرون به صرفه و ماندگارتری را متناسب با صورت شما انتخاب کند.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها