دکوراسیون خانه تان را با این رنگ ها ست و زیبا کنید

رنگ در همه چیز تاثیر دارد در زشتی و زیبایی. با رنگ می‌توان خانه را زیباتر کرد و یا آن را به زشت‌ترین جای دنیا تبدیل کرد. در این مطلب می‌خواهیم از ترکیب‌ رنگی استفاده و آن را معرفی کنیم که با آن‌‌ها می‌توانید خانه‌تان را زیباتر کنید.

دکوراسیون خانه تان را با این رنگ ها ست و زیبا کنید

یکی از روش‌های کم‌وبیش کم‌هزینه در تغییر دکوراسیون و زیباتر کردن خانه استفاده از ترکیبات رنگ گوناگون است. شما می‌توانید با رنگ خانه خود را زیباتر کنید و رنگ و بوی دیگری به آن ببخشید.

همه می‌دانیم که وارد مکانی که می‌شویم با رنگی غالب برخورد می‌کنیم رنگی که بیش‌تر وسایل و فضا را به خود اختصاص داده است و اگر قرار باشد از اصولی پیروی کنیم معمولا رنگی فرعی و تابع هم در برخی اجزا می‌بینیم. اما همیشه هم به این شکل نیست و گاه رنگ‌های زیادتری را در یک فضا و دکوراسیون می‌بینیم.

رنگ برجسته رنگیست که در کنار و در برابر رنگ اصلی چنان جلوه می‌کند که رنگ برجسته نام می‌گیرد و به دکوراسیون جلوه خاصی می‌دهد.

 یکی از ساده‌ترین و البته تاثیرگذارترین کاری که می‌توان برای تغییر دکوراسیون در خانه انجام داد رنگ‌ کردن است، اما رنگی را باید گزینش کرد که با فضا هماهنگ باشد و به‌اصلاح در ذوق بیننده نزند. برخی از ترکیبات رنگ برای خانه بسیار مفید است که در این‌جا به چند نمونه از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

با ترکیب رنگ‌ها خانه‌تان را زیباتر کنید

برای انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

ممکن است برخی بر این باور باشند که انتخاب رنگ یک موضوع کاملا سلیقه‌ایست و ربطی به قاعده و قانون ندارد. اگرچه در مورد دکوراسیون خواست و سلیقه افراد نقش مهم و اساسی دارد، اما دارای اصولی نیز است که باید رعایت شود تا بتوان به نتیجه خوبی دست پیدا کرد.

به رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید باید دقت کنید درست است که تمامی رنگ‌ها زیبایی خاص خود را دارند و در این موضوع هیچ شک و تردیدی نیست، اما همین رنگ‌های زیبا ممکن است هنگامی‌که در محیط شما و در ترکیب با رنگ‌های دیگر قرار می‌گیرند، نوعی ناهمگونی در محیط به‌وجود می‌آورند که ذهن افراد را که در آن فضا قرار دارند خسته می‌کنند.

درنظر داشته باشید شما باید در هر فضایی که قرار دارید در ذهن خود پالت رنگی داشته باشید که در آن می‌توان از ۲ تا ۵ رنگ استفاده کرد.

بهتر است برای قرار دادن رنگ‌ها در پالت به رنگ بخش‌های اصلی خانه که چندان قابل تغییر نیستند توجه کنید؛ بخش‌هایی مانند کف خانه، کابینت‌ها و کمد‌ها بنابراین رنگ‌هایی که استفاده می‌کنید بهتر است هماهنگی لازم با این بخش‌ها را داشته باشند

فرض کنید کف خانه شما کرِم رنگ است، شما می‌توانید رنگ بخش‌هایی از وسیله‌های خانه مثل گلدان، پرده‌ها یا میز‌های عسلی را هم از ترکیب رنگ کرم انتخاب کنید.

با ترکیب رنگ‌ها خانه‌تان را زیباتر کنید

بهترین ترکیب رنگ برای دکوراسیون خانه

سیاه و سفید

یکی از بهترین ترکیب رنگ‌هایی که می‌توانید در خانه از آن استفاده کنید ترکیب سیاه و سفید است. از آن‌جا که به این دو رنگ رنگ‌های دیگر هم به آسانی می‌آیند و با آن‌ها ترکیب می‌شوند بنابراین ست‌کردن هر چیزی با آن‌ها آسان است بنابراین در فضا کم‌تر با ناهماهنگی روبه‌رو می‌شوید.

خاکستری با دیگر رنگ‌ها

یکی از رنگ‌هایی که مدتیست در میان ایرانی‌ها طرفدار پیدا کرده است استفاده از رنگ‌های خنثی مانند خاکستری در ترکیب رنگ خانه و دکوراسیون است. خاکستری و زرد در کنار هم یک ترکیب رنگ فوق‌العاده را تشکیل می‌دهند. این ترکیب نه تنها فضایی شاداب برای شما فراهم می‌کند بلکه فضا را هم از سردی خاکستری رها می‌کند و به محیط گرمای خاصی می‌بخشد.

در کنار خاکستری رنگ زرشکی یا بنفش هم ترکیب بسیار جالبیست که می‌تواند فضای خانه شما را بسیار زیبا کند و جلوه خاصی به آن ببخشد و خانه را از رنگ خنثی تنها خالی کند و انرژی را در آن پخش کند. شما هم‌چنین می‌توانید از این رنگ‌های گرم در پرده هم استفاده کنید.

با ترکیب رنگ‌ها خانه‌تان را زیباتر کنید

ترکیب رنگ آبی و سبز

دو ترکیب رنگی که در کنار هم بسیار زیبا و چشم‌نوازند آبی پررنگ و سبزند. شما می‌توانید از این ترکیب در اتاق کودک و یا آشپزخانه و نشمین خود استفاده کنید. موضوع دیگری که باید راجع به آن فکر کنید انتخاب رنگ دیگریست که می‌تواند با آبی و سبز استفاده شود. رنگ سوم رنگ سفید است که در چارچوب در و پنجره به کار می‌رود و معماری خانه را بیش‌تر نمایان می‌کند.

ترکیب رنگ بنفش و سبز

یکی دیگر از ترکیب رنگ‌های بسیار زیبا و خاص ترکیب رنگ‌های بنفش و سبز است. از این رنگ‌ها هم می‌توانید در اتاق نشیمن استفاده کنید و هم در هر اتاق دیگری که دوست دارید روشن و پرنور به نظر برسد. به‌طورکلی رنگ بنفش پررنگ انرژی و آرامش را در کنار هم دارد بنابراین استفاده از آن در دکوراسیون بسیار جلوه‌گر و مهم است و می‌تواند فضایی خلاقانه در برابر دیدگان شما بیافریند.

رنگ سیاه

یکی از رنگ‌هایی که در دکوراسیون از آن استفاده می‌شود رنگ سیاه است که طرفداران خاص خود را دارد اگرچه شاید کم‌تر از دیگر رنگ‌ها در خانه مورد استفاده قرار گیرد.

برخی وسایل آشپزخانه و مبلمان و گاه دیوار‌ها را سیاه می‌کنند که اگر بتوان آن را با رنگ‌های دیگر ترکیب کرد می‌توان به نتیجه خوب و جذابی در دکوراسیون رسید.

با ترکیب رنگ‌ها خانه‌تان را زیباتر کنید

نکات مهم در دکوراسیون

در دکوراسیون خانه موضوعی که به جز رنگ اهمیت زیادی دارد توجه به برخی موارد مهم است که گاه از دید برخی افراد به‌ویژه کسانی‌که در این کار مهارت خاصی ندارند پنهان می‌ماند. در این‌جا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

توجه به میزان نور موجود در خانه

نور خانه نکته مهمی در دکوراسیون است که گاه از دید افراد پنهان می‌ماند. شما در انتخاب رنگ باید به میزان نورگیر بودن خانه و نورپردازی در آن دقت داشته باشید. برای نمونه اگر خانه شما نورگیر است رنگ‌های گرم انتخاب خوبی برای شما خواهند بود. تابش نور زیاد می‌تواند از میزان تندی این رنگ‌ها بکاهد. در این صورت تعادل مناسبی در میزان نورپردازی خانه و رنگ لوازم آن در فضا به‌وجود خواهد آمد.

با ترکیب رنگ‌ها خانه‌تان را زیباتر کنید

در نظر گرفتن رنگ لوازم دیگر خانه

در دکوراسیون داخلی حتما باید رنگ‌های دیگر لوازم خانه را مدنظر قرار دهید تا از ناهمگونی در این فضا جلوگیری کنید. برای نمونه فرض کنید در خانه خود فرشی دارید که اصلی‌ترین رنگ زمینه آن قرمز است. در این شرایط بهتر است در انتخاب لوازمی مانند مبل و کوسن و صندلی و… هم از تنالیته‌های قرمز استفاده کنید.

همان‌گونه‌که اشاره کردیم انتخاب رنگ و اجزای دکوراسیون داخلی ارتباط مستقیمی به روحیات و سلیقه افراد دارد؛ بنابراین در کنار توجه به اصول طراحی و اجرای دکوراسیون، باید خواست و علاقه خودتان را در اولویت قرار دهید تا خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنید جایی باشد که به شما انگیزه و آرامش دهد.

منبع: جامعه 24
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها