مرحله به مرحله سرویس کردن کولر آبی

سرویس کردن کولرآبی از جمله کارهایی است که اگر کمی به تعمیرات لوازم مکانیکی علاقه‌مند باشید، به راحتی می‌توانید آن را انجام دهید.

مرحله به مرحله سرویس کردن کولر آبی

کم‌کم باید با هوای معتدل بهاری خداحافظی کرد، معمولاً از اولیل خردادماه بهار با روزهای خنک و معتدلش جای خود را به هوای گرم تابستانی می‌دهد.

با افزایش دمای هوا باید به فکر سرویس کردن کولرهای آبی در مناطق خشک بود، نیروهای خدماتی تعمیر کولر یا آقایان خانه که دستی در تعمیر لوازم مکانیکی دارند آچار به دست روانه پشت‌بام‌ها شده و به سرویس کردن کولرهای آبی منزل می‌پردازند.

در اینجا قصد داریم روند سرویس کردن کولر آبی را به شما یادآوری کنیم.

مرحله اول برای سرویس کردن کولر باز کردن پنل‌های کولر است. در بهترین و ایده‌آل‌ترین حالت باید سالی یک بار پوشال‌های پنل‌ها تعویض شوند اما اگر تمایلی به تعویض پوشال‌ها ندارید، پنل‌ها را به خوبی بشویید تا گردوغباری که در مدت استفاده نکردن از کولر وارد آن شده شسته و تمیز شود. بعد از شستن پنل‌ها، آنها را به گوشه‌ای تکیه دهید و به سراغ کولر بروید.

تمیز کردن داخل کولر به ویژه دینام یا موتور یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید. روی پره‌ها را به خوبی بشویید. پیچ کف کولر را باز کنید تا آب حاصل از شست‌وشو خارج شود و کف کولر را که قطعاً گردوغبار زیادی دارد با کمک یک جارو به خوبی بشویید و تمیز کنید.

بعد از شست‌وشوی داخل کولر و پاک کردن گردوخاک، نوبت به رسیدگی به پمپ آب می‌رسد. پمپ آب وظیفه آب‌رسانی به پوشال‌ها را دارد؛ از سالم بودن موتور پمپ و شناور مطمئن شوید، شیلنگی را که از شیر آب به کولر متصل است چک کنید، ممکن است شیلنگ به دلیل اینکه ماه‌ها زیر آفتاب مانده ترد و شکننده شده و نشتی آب داشته باشد، بنابراین بهتر است همین اول کار شیلنگ را در صورت لزوم تعویض کنید.

حالا نوبت بررسی تسمه کولر است، تسمه کولر یک نوار پلاستیکی است که کمک می‌کند پره‌ها به چرخش دربیایند، این تسمه لاستیکی به مرور زمان دچار فرسودگی شده و شل یا پاره می‌شود. بنابراین لازم است تسمه کولر را بررسی کنید و اگر دچار فرسودگی بود آن را تعویض کنید. معمولاً تسمه‌ها سایز‌های معینی دارند که داخل آنها نوشته شده است. اگر نوشته آن پاک شده، باید تسمه را همراه خود به مغازه ببرید یا سایز کولر را به فروشنده بگویید تا تسمه متناسب با کولر را به شما بدهد.

یاتاقان‌ها در دو سمت محور مرکزی پروانه کولر قرار دارند که وظیفه آنها انتقال نیروی حرکتی از تسمه و پولی به محور است. بنابراین، به دلیل حساسیت بالای این قطعه، همیشه به آن توجه داشته باشید و هنگام سرویس کردن کولر آن را تمیز و روغن‌کاری کنید.

قسمت دیگری که نیاز به روغن‌کاری دارد پولی نام دارد. پولی قسمتی است که تسمه روی آن سوار می‌شود. با تمیز کردن و روغن‌کاری این قسمت به عملکرد بهتر تسمه کولر کمک می‌کنید.

منبع: اعتمادآنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    سرویس کرده خیلی کولر مارو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها