طرز تهیه مربای پوست هندوانه خوش طعم

بعد از خوردن هندوانه، لطفا پوست آن را دور نریزید، زیرا می‌توانید با آن یک مربای خوشمزه درست کنید و در طول ماه های باقی مانده از سال میل کنید.

طرز تهیه مربای پوست هندوانه خوش طعم

 طرز تهیه مربای پوست هندوانه خیلی آسان است، پیشنهاد می‌کنم حتما درست کنید.

مواد لازم:

پوست هندوانه: به اندازه 750 – 850 گرم

شکر گرانول: حدود 500 گرم

آب: یک لیتر

آب: یک عدد لیمو

سرکه: 150 میلی لیتر

هل: 2 عدد

طرز تهیه مربای پوست هندوانه

طرز تهیه مربای پوست هندوانه شیرین

گوشت قرمز هندوانه را جدا کنید، به طوری که فقط یک لایه بسیار نازک از قسمت قرمز هندوانه روی پوست باقی بماند، سپس حدود 2 میلی متر پوست سبز هندوانه را هم از قسمت سفیدی هندوانه جدا کنید و دور بریزید.

حالا پوست هندوانه را به قطعات یکنواخت در اندازه های 3-4 سانتی متر خرد کنید و آن را وزن کنید اگر به اندازه 750 تا 850 گرم بود کافی است، در غیر آن مقدار بیشتری خرد کنید.

حالا یک قابلمه مناسب بردارید و آب و سرکه را درون آن بریزید و صبر کنید تا آب و سرکه به جوش بیاید.

در این مرحله پوست های خرد شده هندوانه را درون آن بریزید و تا زمانی که پوست های هندوانه کامل بپزد صبر کنید. مدت زمان پخت پوست هندوانه حدود یک ساعت یا کمی بیشتر است. در واقع باید تا زمانی که تکه‌های پوست براق و شفاف شوند، صبر کنید.

اضافه کردن سرکه به پوست هندوانه ضروری است، زیرا باعث می‌شود تکه های پوست هندوانه شکل خود را حفظ کرده و له نشوند.

سپس پوست های هندوانه را رون صافی آبکش بریزید و روی آن آب سرد بریزید تا به اندازه کافی سرد شوند. کمی به سطح پوست های هندوانه فشار بیاورید تا آب اضافی آن گرفته شود.

حالا دوباره پوست هندوانه را وزن کنید. شما حدود 500 گرم پوست پخته شده هندوانه داشته باشید و وقتی آن را وزن کردید، ظرف را کنار بگذارید.

شکر را اندازه بگیرید، زیرا باید به اندازه وزن پوست هندوانه، یعنی 500 گرم شکر هم اضافه کنید.

حالا شکر را درون یک قابلمه ریخته و اندازه 1 لیوان آب روی شکر بریزید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید. مخلوط شکر و آب را هم بزنید تا شکر کامل درون آب حل شده و شربت به جوش بیاید. وقتی شربت به جوش آمد، پوست هندوانه، آب لیمو و هل را درون آن بریزید و بگذارید همه مواد بجوشند.

در این مرحله باید تا زمانی که شربت سبک شود و به خورد پوست های هندوانه برود، باید 38 دقیقه صبر کنید اما باید بگوییم که زمان پخت بستگی به اندازه قابلمه نیز دارد. اگر از قابلمه‌ای به قطر 23 سانتی متر و ارتفاع 14 سانتی متر استفاده می‌کنید، 38 دقیقه زمان مناسبی است.

با این حال اگر قابلمه شما پهن‌تر باشد، زمان پخت هم کمتر خواهد بود، اگر قابلمه شما کوچک‌تر است، زمان پخت هم کمی بیشتر می‌شود و تا زمانی که شربت به رنگ و قوام عسل برسد، باید صبر کنید.

پس از این زمان مربای شما آماده است، می‌توانید صبر کنید تا کمی خنک شود و بعد به بطری‌های مربا منتقل کنید و درب آن را بسته، درون یخچال قرار دهید.

منبع: خبرنامه
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها