این مهارت ها تا همیشه به درد شما می‌خورند!

برای اینکه یک زندگی خوب داشته باشیم باید یکسری مهارت کسب کنیم. مهارت‌ها حرف اول را در پیشرفت و موفقیت می‌زنند.

این مهارت ها تا همیشه به درد شما می‌خورند!

«زندگی اونقدر سخت نیست که بلد نباشیم!»

برای اینکه یک زندگی خوب داشته باشیم باید یکسری مهارت کسب کنیم. مهارت‌ها حرف اول را در پیشرفت و موفقیت می‌زنند. منظور از موفقیت الزاما رسیدن به جایگاه خاص اجتماعی یا اقتصادی نیست! همین که حال خوبی داشته باشیم و از خود و اعمال و رفتارمان راضی باشیم بخش بزرگی از موفقیت در زندگی را طی کرده‌ایم!

اگر به کودکان نگاه کنید دربند اینکه در چه جایگاهی قرار دارند نیستند، اما با کسب هر مهارت کوچک، از راه رفتن گرفته تا دویدن و حرف زدن، از پله بالا رفتن گرفته تا خواندن و نوشتن، هر کدام از این مهارت‌ها هم خوشحالشان می‌کند و هم اینکه در تمام زوایای زندگی از آنها بهره می‌گیرند. پس به دست آوردن هر مهارتی نیاز به این دارد که در جایگاه خاص خود به کار گرفته شود.

یکسری از مهارت‌ها هستند که مربوط به کار و سن خاصی نیستند. اگر شما آنها را باور کنید و همیشه به کار بگیرید یک زندگی منظم و در عین حال آرام خواهید داشت. این مهارت‌ها نه با مد و گردش روزگار تغییر می‌کنند و نه هیچ وقت به دردنخور خواهند شد!

  • استمرار در کارها

شاعر به خوبی می‌گوید: رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود/ رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود

اگر همیشه این نصیحت را آویزه‌ی گوشتان کنید و استمرار را در هر کاری سرلوحه زندگی خود قرار بدهید در هر زمینه‌ای حرفی برای گفتن خواهید داشت. به عنوان مثال اگر شما روزی 10 صفحه کتاب بخونید و هیچ وقت این 10 صفحه را ترک نکنید در ماه 300 صفحه کتاب خوانده‌اید و در واقع کلی مفهوم جدید یاد گرفته‌اید. اگر روزی 10 دقیقه ورزش کنید در هفته یک ساعت و 10 دقیقه فعالیت بدنی مفید داشته‌اید. کم کم بدن شما و مغز شما با این سیستم هماهنگ خواهد شد و عادت خواهد کرد. اثرات و ثمراتش را هم خودتان خواهید دید!

  • در لحظه زندگی کردن

به گفته‌ی روانشناسان اگر شما به گذشته فکر کنید افسرده و غمگین خواهید شد و اگر در آینده زندگی کنید مضطرب و استرسی می‌شوید. پس بهتر است در هر لحظه‌ی زندگی فقط به همان زمان فکر کنید. نیم نگاهی به آینده داشتن و از گذشته درس گرفتن بد نیست! ولی خودتان را فقط در حال ببینید. تمرکز شما و لذت بردن شما از زندگی بیشتر خواهد شد.

  • مدیریت زمان داشتن

چه بسا زمان‌ها و وقت‌هایی که به بطالت گذشته‌اند در حالیکه می‌توانستید به حالت بهتری آنها را طی کنید. نوشتن برنامه روزانه از شب قبل کمک خیلی بزرگی است. همیشه از برنامه‌هایتان یک قدم جلوتر باشید. با این روش انگیزه شما برای بیدار شدن هر صبح بیشتر خواهد شد.

  • همدلی داشتن

یکی از اصول مهم زندگی همدلی داشتن است. درک دیگران در روابط خیلی مهم است. وقتی شما با عزیزتان، دوستتان، همکارتان همدلی می‌کنید آرامش آن در مرحله اول نصیب خودتان می‌شود. روح ما انسان‌ها نیاز به نوازش دارد. چه بهتر که شما در این کار خبره باشید!

  • شنونده‌ی خوب بودن

برای اینکه هم خودتان در آرامش باشید و هم اطرافیانتان از با شما بودن سرشار از احساس و گرما باشند بهتر است شنونده خوبی باشید. شنونده بودن هم درهای بسته را به رویتان باز می‌کند و هم نجات دهنده‌ی روابط است.

  • صبوری

عجله کردن و صبر نداشتن یکی از معضلات جامعه‌ی امروزی است. عادت کرده‌ایم به واسطه‌ی اینترنت سریع، خریدهای آنلاین و... هرآنچه اراده کنیم در کوتاهترین زمان به دستمان برسد و این معنای صبر را خدشه دار کرده است. زندگی سرشار از اتفاقات و بحران‌هایی است که تحت اراده ما قرار ندارند. لازم است که صبر کردن را تمرین کنیم تا مواقعی که لازم است درنمانیم.

  • مهربانی با خود

اگر از آن دسته افرادی هستید که با همه مادرگونه رفتار می‌کنید و با خود نامادری هستید باید بگویم اشتباه می‌کنید. حتما وقت‌هایی را برای خودتان درنظر بگیرید و به خودتان عشق بورزید. جملات مثبت را با خود ردوبدل کنید.

منبع: راهنماتو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    خیلی عالی بود سپاس گذارم؛ای کاش ای کاش بتونیم عمل کنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها