۱۰ ترفند خنک کردن خانه بدون کولر

در روزهای گرم تابستان، استفاده از کولر راه حلی رایج برای خنک کردن خانه است. اما کولرها علاوه بر مصرف زیاد برق می‌توانند برای سلامتی نیز مضر باشند. خوشبختانه، راه‌های ساده و کم‌هزینه‌ای برای خنک کردن خانه بدون استفاده از کولر وجود دارد.

۱۰ ترفند خنک کردن خانه بدون کولر

ترفندهای خنک کردن منزل بدون کولر به شرح زیر است:

۱- قرار دادن ظرف آب خنک در پشت پنجره

یکی از راه‌های ساده و کم‌هزینه برای خنک کردن خانه در تابستان، قرار دادن ظرف آب خنک پشت پنجره است. برای انجام این کار، یک ظرف بزرگ مانند تشت یا لگن را پر از آب خنک کنید و آن را پشت یکی از پنجره‌های خانه که در معرض وزش باد است قرار دهید. هنگامی که باد از روی سطح آب عبور می‌کند خنک می‌شود و دمای خانه را کاهش می‌دهد.

۲- محدود کردن ورود نور خورشید

نور خورشید یکی از اصلی‌ترین منابع گرمای داخل خانه است. برای مقابله با این گرما باید ورود نور خورشید را به روش‌های زیر محدود کنید:

استفاده از پرده:

یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌ها برای جلوگیری از ورود نور خورشید، استفاده از پرده است. پرده‌های ضخیم و تیره رنگ به طور موثری مانع از ورود نور خورشید به خانه می‌شوند و از گرم شدن بیش از حد فضای داخلی خانه جلوگیری می‌کنند.

بستن کرکره‌ها:

برای خنک نگه داشتن خانه باید کرکره‌ها را در طول روز بسته نگه دارید.

۳- قرار دادن یخ در مقابل پنکه

این روش کارآمد و آسان شامل قرار دادن یخ در یک ظرف بزرگ و سپس قرار دادن آن در مسیر باد پنکه است. با عبور باد پنکه از میان یخ‌ها، هوای خنک در فضا منتشر شده و دمای محیط تا حدی خنک می‌شود.

منبع: عصر ترکیه
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    در هوای گرم آن یخ و آب خنک زود آب و گرم می شوند واگر مرتب یخ سازی کنید مقدار مصرف برقتان از کولر گازی بیشتر می شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها