خواص تخم مرغ برای مو

داشتن موهایی زیبا،‌ درخشان و سالم آرزوی تمامی افراد است، ولی متاسفانه رسیدن به این آرزو کار راحتی نیست. زیرا عوامل زیادی به جنگ شما و موهایتان آمده و آرام‌آرام بدون آنکه متوجه شوید به آن‌ها صدمه می‌رسانند.درنتیجه بهتر است در چنین مواقعی و یا حتی قبل از آن، از موادی مثل تخم مرغ برای مو استفاده نمایید.

چنانچه موهای شما شکننده شده و دائما می‌ریزند، زیبایی شما را تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد. پس، ممکن است جهت درمان و مراقبت مو به لوازم آرایشی بهداشتی مثل شامپوهای گران‌قیمت، ماسک مو، نرم‌کننده، سرم مو و حتی دیگر درمان‌های منحصربه‌فرد فکر یا بعضی از آن‌ها را استفاده نموده باشید. اما به نظر نمی‌رسد که نتیجه حاصل شده با هزینه آن هم‌خوانی داشته باشد. اما ما روشی بسیار کم‌هزینه و با تاثیر بیشتر را به شما معرفی می‌کنیم. موهای شما جهت درمان فقط به یک تخم‌مرغ احتیاج دارند.

تخم‌ مرغ برای مو چه فوایدی دارد؟

تخم‌ مرغ باعث افزایش رشد مو می‌شود

تخم‌ مرغ مقدار ریزش مو را کاهش می‌دهد

تخم‌ مرغ موها را ترمیم می‌نماید

استفاده از سفیده تخم مرغ برای مو

استفاده از زرده تخم مرغ برای مو

چند مورد از فوق‌العاده‌ترین انواع ماسک تخم مرغ برای مو

ماسک سرکه و تخم‌مرغ

ماسک تخم‌مرغ و روغن زیتون

ماسک مو تخم‌مرغ و موز

آلوئه ورا و تخم مرغ برای رشد مو

ماسک تخم‌مرغ و آب پیاز

عوارض استفاده از زرده تخم‌ مرغ برای مو

تخم‌ مرغ برای مو چه فوایدی دارد؟

تخم مرغ برای تقویت مو بسیار مفید است. تخم‌مرغ یک ماده طبیعی بوده که نسبت به محصولات شیمیایی، هیچ‌گونه عوارضی برای شما ندارد. افزون بر این،‌ این ماده در دسترس تمام افراد قرار داشته و شما در هر زمان و مکانی می‌توانید به‌ سرعت آن را تهیه و استفاده نمایید.

تخم‌ مرغ می‌تواند جایگزینی طبیعی برای دیگر محصولات باشد که از ریزش مو جلوگیری و رشد مو را افزایش می‌بخشد. در ادامه ما به بیان چند مورد از تأثیرات چشمگیر تخم مرغ پرداخته‌ایم.

تخم‌ مرغ باعث افزایش رشد مو می‌شود

تخم‌مرغ غنی از پروتئین‌های فراوان و متنوع است. این پروتئین‌ها مو را تغذیه نموده و باعث رشد آن می‌شوند. افزون بر این، این رشد با رشدی که موهای شما پیش از این داشته است، مقداری متفاوت است. این سری موهای پیشین شما رشدی سالم را تجربه کرده و همچنین موهای تازه و سالمی در بین موهای شما رشد خود را آغاز می‌نمایند. درنتیجه تخم مرغ برای رشد مو معجزه خواهد کرد.

تخم‌ مرغ مقدار ریزش مو را کاهش می‌دهد

خواص تخم مرغ برای مو3

چنانچه از ریزش مو رنج می‌برید،‌ استفاده از محصولات بی‌تاثیر را کنار گذاشته و این بار از فواید تخم مرغ برای مو بهره‌مند گردید. تخم‌مرغ غنی شده با پروتئین باعث تقویت فولیکول مو می‌شود. این ماده پوست سر را تحریک نموده و ریشه مو را تقویت می‌نماید. هنگامی که مو و ریشه آن‌ قوی باشد،‌ قطعا نمی‌ریزد.

تخم‌ مرغ موها را ترمیم می‌نماید

درصورتی که مراسم عروسی شما نزدیک است و یا به هر علت دیگری می‌خواهید موهای آسیب‌دیده شما زودتر و بهتر ترمیم بشوند، از تخم مرغ برای موهای خود استفاده کنید. از جهتی دیگر، اغلب ساختار مو را پروتئین‌ تشکیل می‌دهد.

از طرفی، گفتیم که تخم‌مرغ غنی از پروتئین است. درنتیجه، پروتئین موجود در تخم‌مرغ به ساخت و ترمیم موهای آسیب‌دیده کمک بسیاری می‌نماید. بنابراین موهای شما در مقایسه با قبل ضخیم‌تر شده و کم‌تر می‌شکنند. پس، چنانچه شما موهای نازک و مرده دارید، خواص این ماده جادویی، موهای شما را به خوبی ترمیم می‌کند.

استفاده از سفیده تخم مرغ برای مو

افزون بر سفیده تخم‌مرغ، جهت تهیه ترکیب آن، به مواد دیگری مثل روغن زیتون یا روغن بادام و کشک احتیاج داریم. دو عدد سفیده تخم‌مرغ را با  یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن بادام در یک کاسه ریخته و مخلوط کنید تا کامل یکدست شود. در قدم بعد کشک را به ترکیب حاصل شده اضافه کرده و دوباره مواد را باهم مخلوط نمایید.

سپس، ترکیب به‌دست‌آمده را به‌آرامی و به‌طور یکنواخت بر روی موهای خود بمالید. صبر کنید این ترکیب سی دقیقه بر روی موهای شما بماند. پس از بهره‌مندی از مزایایی که تخم مرغ برای مو دارد، موهای خود را با آب بشویید.

توجه کنید که این کار را با آب خنک انجام دهید. ممکن است آب داغ موجب پخته‌ شدن سفیده تخم‌مرغ شود و جدا کردن آن را از موها با مشکل مواجه نماید. در آخر، به موهای خود نرم‌کننده زده و بگذارید خشک شوند. جهت اثربخشی مطلوب، نیاز است یک یا دو مرتبه در هفته از این ترکیب استفاده نمایید.

استفاده از زرده تخم مرغ برای مو

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم،‌ زرده تخم‌مرغ حاوی بسیاری از مواد مغذی می‌باشد. افزون بر موادی که قبلا ذکر شد، این بخش از تخم‌مرغ دارای گوگرد است. گفته می‌شود که گوگرد تاثیر زیادی در تغذیه و تقویت مو دارد. جهت استفاده از خواص زرده تخم مرغ برای مو ترکیبی را به شما آموزش می‌‎دهیم که در آن از این ماده استفاده می‌گردد.

جهت تهیه این ترکیب، دو عدد زرده تخم‌مرغ و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را در ظرفی بریزید و آن‌قدر هم بزنید تا مخلوط یک‌دستی حاصل شود. ترکیب را بر روی پوست سر و موهای خود بمالید به‌شکلی که تمام آن‌ها را بپوشاند.

پس از گذشت سی دقیقه با استفاده از یک شامپوی ملایم موهای خود را بشویید و به کار خود پایان دهید. سپس صبر کنید تا موها خودبه‌خود خشک شوند. تنها در صورتی فواید زرده تخم مرغ برای مو را به‌طور کامل دریافت می‌کنید که این ترکیب را یک الی دو مرتبه در هفته بر روی موهای خود بمالید.

چند مورد از فوق‌العاده‌ترین انواع ماسک تخم مرغ برای مو

افزون بر ترکیبات بالا شما می‌توانید با تهیه چندین ماسک مو خانگی از خواص تخم‌مرغ استفاده نمایید. ماسک‌هایی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد، از مواد ساده و در دسترسی درست شده و طرز تهیه آن‌ها هم بسیار راحت است. این ماسک‌ها به شما کمک می‌نمایند که از لمس موهای نرم و ابریشمی خود لذت برده و از اینکه آن‌ها کاملا سالم و بدون هیچ شکنندگی یا شکافی هستند، خوشحال باشید.

ماسک سرکه و تخم‌مرغ

خواص تخم مرغ برای مو1

استفاده از این ماسک ساقه موهای شما را به بهترین حالت ممکن ترمیم می‌نماید. همان‌گونه که از نام آن پیداست جهت تهیه ماسک سرکه و تخم‌مرغ به این دو ماده احتیاج دارید. افزون بر این، از روغن زیتون غافل نشوید. ابتدا یک تخم‌مرغ کامل را با یک قاشق غذاخوری سرکه و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، با کمک همزن آن‌قدر هم بزنید تا مواد به‌خوبی ترکیب شوند و مخلوط یک‌دستی حاصل شود.

ماسک به‌دست‌آمده را از ریشه تا نوک موهای خود بزنید. چهل و پنج دقیقه صبر نمایید تا فوایدی که تخم مرغ برای مو دارد به‌خوبی تاثیر گذارند. سپس،‌ با استفاده از یک شامپو ملایم موهای خود را بشویید. هر هفته یکبار این ماسک را درست کرده و از خواص آن بهره‌مند گردید.

ماسک تخم‌مرغ و روغن زیتون

جهت تهیه ماسک مو با تخم‌مرغ می‌توانید از یک دستور ساده‌تر نیز استفاده نمایید. در تهیه ماسک تخم‌مرغ و روغن زیتون می‌توان از سفیده یا تمام تخم مرغ برای مو استفاده نمود. جهت ساخت این ماسک یک تخم‌مرغ کامل یا سفیده تخم‌مرغ و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را آماده نمایید. یک عدد تخم‌مرغ را در یک کاسه بشکنید.

چنانچه می‌خواهید ماسک خود را با سفیده درست کنید، دو بخش تخم‌مرغ را از هم جدا نمایید. سپس، سفیده تخم‌مرغ را درون کاسه دیگری ریخته و روغن زیتون را به آن اضافه نمایید. این دو را به‌خوبی هم بزنید. ترکیب حاصل‌شده را به تمامی طول مو،‌ از ریشه تا نوک،‌ بزنید.

صبر کنید تا ماسک تخم‌مرغ و روغن زیتون،‌ سی الی چهل دقیقه روی موها بماند. سپس با شامپو و آب سرد ماسک را از روی موهای خود پاک نمایید. از زدن نرم‌کننده غافل نشوید. جهت آن که موهای شما قادر باشند به مقدار کافی از مواد مغذی تخم مرغ برای مو بهره‌مند شوند، یک مرتبه در هفته آن‌ها را با این ماسک تغذیه نمایید.

ماسک مو تخم‌مرغ و موز

این ماسک، سلامت و طراوت موهای شما را در هر فصل و آب‌وهوایی حفظ می‌کند. جهت تهیه این ماسک به موز،‌ سفیده تخم‌مرغ،‌ روغن زیتون و عسل احتیاج است. در مرحله اول یک موز رسیده را به‌طور کامل له کرده و با یک‌چهارم فنجان روغن زیتون مخلوط نمایید. جهت بهره‌مندی از فواید سفیده تخم مرغ برای مو سفیده دو عدد تخم‌مرغ را جدا کرده و کامل هم بزنید.

سپس، سفیده‌ها و یک قاشق غذاخوری عسل را به ترکیب موز و روغن زیتون اضافه نمایید. دوباره مواد را ترکیب کنید. اکنون،‌ ماسک شما آماده می‌باشد. در قدم بعد، ماسک مو را به موهای خود بزنید. ماسک را چهل و پنج دقیقه الی یک ساعت بر روی موها نگه دارید. جهت دست‌یابی به موهای مطلوب خود و به‌کارگیری فواید تخم مرغ برای مو، نیاز است این ماسک را یک الی دو مرتبه در هفته در روتین مراقبت از موی خود قرار دهید.

آلوئه ورا و تخم مرغ برای رشد مو

ژل آلوئه ورا منبعی سرشار از اسیدهای آمینه، گلوکومانان، استرول‌ها، لیپیدها و ویتامین‌ها است. این مواد مغذی مو و پوست را تغذیه می‌کنند در حالی که خواص ضدالتهابی، ضدعفونی کننده و مرطوب کننده آلوئه ورا سلامت پوست را افزایش می‌دهد. این موضوع باعث رشد موی سالم می‌شود.

مواد را در یک ظرف هم بزنید تا مخلوطی یکدست به وجود آید و آن را روی موهای خود بمالید تا به خوبی پوشانده شود

بگذارید ۳۰ تا ۶۰ دقیقه روی سر بماند

با آب خنک مو را بشویید

موهای خود را حالت داده و اجازه دهید خشک شوند.

ماسک تخم‌مرغ و آب پیاز

خواص تخم مرغ برای مو

ماسک تخم‌مرغ و آب پیاز برای موهای شما همچون جادو عمل کرده و آن‌ها را به موهایی بلند و زیبا بدل می‌نماید. جهت تهیه این ماسک، یک عدد پیاز و یک تخم‌مرغ را برداشته و تهیه آن را آغاز نمایید. پیاز را تا جایی که ممکن است با هر وسیله‌ای که در دسترس دارید، به قطعات کوچک‌تری تقسیم نمایید. سپس آن را داخل یک دستمال ریخته و آب آن را جدا نمایید.

آب پیاز را به تخم‌مرغ اضافه نموده و به خوبی هم بزنید. ماسک خود را بر روی تمامی پوست سر و موها بزنید. جهت جذب حداکثری مواد مغذی تخم مرغ برای مو سی الی چهل دقیقه صبر نمایید. سپس،‌ موهای خود را با یک شامپو ملایم به همراه آب خنک شستشو داده و طبق معمول کار خود را با نرم‌کننده پایان دهید. چنانچه این روند را یک مرتبه در هفته تکرار کنید،‌ به موهای رویایی خود دست پیدا خواهید کرد.

عوارض استفاده از زرده تخم‌ مرغ برای مو

استفاده از زرده تخم‌ مرغ روی موها یک روش نسبتا کم‌ خطر است. با این حال، احتمال ایجاد چند عارضه وجود دارد. برای مثال، یکی از خطرات احتمالی واکنش آلرژیک به پروتئین‌های موجود در تخم‌ مرغ است که می‌تواند سبب خارش، تورم و قرمزی شود. اگر به تخم‌ مرغ حساسیت دارید، از آن حتی به‌ عنوان یک درمان موضعی بر روی پوست سر خود استفاده نکنید.

عارضه دیگر این است که زرده تخم‌مرغ ممکن است سبب چرب شدن موها شود. همچنین اگر در حین استفاده موضعی روی مو حرارت ببیند و سفت شود، احتمالا جهت پاک کردن آن از روی مو و پوست سر با مشکل مواجه می‌شوید.

اکثر مردم قادرند بدون هیچ مشکلی تخم‌ مرغ را در رژیم غذایی خود بگنجانند. ولی به یاد داشته باشید که زرده‌ یک ماده غذایی سرشار از کلسترول بوده که نباید در مصرف آن زیاده‌ روی کنید. در صورتی که بیماری خاصی ندارید می‌توانید یک عدد تخم‌ مرغ در روز بخورید. اما اگر به دیابت و بیماری قلبی مبتلا هستید یا در معرض خطر ابتلا به مشکلات قلبی عروقی قرار دارید، بهتر است محدودیت خاصی برای مصرف تخم‌ مرغ در نظر بگیرید.

منبع: عصر ترکیه
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد