فواید یخ برای صورت

گذاشتن یخ روی صورت، یکی از اقداماتی است که در دهه‌های اخیر به محبوبیت بسیار زیادی دست پیدا کرده است، با وجود این‌که هیچ اثبات علمی‌ای برای آن وجود ندارد. اشخاص زیادی فواید یخ برای صورت را بسیار می‌دانند؛ از درمان آکنه گرفته تا چشم‌های پف‌کرده و متورم.

فواید یخ برای صورت

قرار دادن یخ در نواحی مختلف بدن را به‌عنوان سرما درمانی می‌شناسند که به اشکال گوناگونی روی بخش‌های مختلف بدن، از جمله صورت تأثیر می‌گذارد و می‌تواند پوستی جوان را برای افرادی که این روتین را دنبال می‌کنند، به همراه داشته باشند. در این مطلب قرار است به سراغ راز نهفته‌ای که در این جامدِ دوست‌داشتنی نهفته است، برویم و درباره خواص یخ برای پوست صورت اشاره کنیم.

یخ با کاهش موقت فعالیت‌های عصبی، درد را کم‌تر می‌کند و با کاهش جریان خون، تورم را کاهش داده و بازیابی و ترمیم بافت‌های نرم را تسریع می‌بخشد. به همین خاطر هم فواید بسیار زیادی برای سلامتی و شادابی پوست دارد.

یخ برای صورت؛ معجزه همیشگی

سرما درمانی عموماً با کاهش موقت فعالیت‌های عصبی، درد را کم‌تر می‌کند و با کاهش جریان خون، تورم را کاهش داده و بازیابی و ترمیم بافت‌های نرم را تسریع می‌بخشد. به همین خاطر هم، بسیاری از طرفداران این اقدام، بر این باورند که تأثیر یخ بر صورت شامل موارد بسیار زیادی است که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

یکی از بهترین خواص یخ، ضد التهابی بودن ‌اش است که می‌تواند به کاهش و التیام  جوش صورت و آکنه کمک کند. استفاده از یخ و مالش آن به‌روی پوست، التهابات را تسکین می‌دهد و اندازه منافذ پوستی را به حداقل می‌رساند. جدا از آن، یخ می‌تواند تولید سبوم اضافی که منشأ اصلی آکنه است را کاهش دهد.

منبع: لیمومی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد