ترفندهای از بین بردن نفخ هر کدام از حبوبات

حبوبات سرشار از فیبر، پروتئین و مواد معدنی هستند و برای سلامتی بسیار مفیدند. اما متاسفانه، یکی از مشکلات رایج در مصرف حبوبات، نفخ شکم است که بسیاری از افراد را از لذت بردن از خواص بی‌نظیر آن محروم می‌کند.

ترفندهای از بین بردن نفخ هر کدام از حبوبات

در این مقاله شما را با ترفندهایی آشنا خواهیم کرد که به شما کمک می‌کنند تا بتوانید نفخ حبوبات را به راحتی بگیرید.

 

 

۱- گرفتن نفخ لوبیا با نمک

لوبیا چیتی و لوبیا قرمز در آشپزی جز حبوبات پرکاربرد هستند. برای گرفتن نفخ آن‌ها می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. یکی از روش‌های ساده گرفتن نفخ لوبیا استفاده از نمک است.

برای کمک گرفتن از این روش کافی است مقداری نمک در آب لوبیا بریزید. ریختن نمک در آب لوبیا تا حد زیادی موجب گرفتن نفخ آن می‌شود.

 

۲- گرفتن نفخ عدس با آبلیم

عدس نیز مانند سایر حبوبات حاوی قندهای پیچیده‌ای است که اغلب بدن به سختی آن‌ها را هضم می‌کند.

 

این موضوع برای کسانی که مشکلات روده‌ای دارند نیز بسیار مشکل ساز است. قندهای موجود در عدس در روده بزرگ تخمیر می‌شوند و گاز تولید می‌کنند و گاز تولید شده منجر به نفخ می‌شود. از طرفی فیبر موجود در عدس نیز می‌تواند باعث ایجاد گاز شود.

روش‌های مختلفی نیز برای گرفتن نفخ عدس وجود دارد، یکی از روش‌های کاربردی و ساده گرفتن نفخ عدس استفاده از آبلیمو است. برای گرفتن نفخ عدس با این روش کافی است مقداری آبلیمو در کاسه‌ای که عدس‌ها را با آب خیسانده‌اید بریزید.

۳- گرفتن نفخ نخود با خیار

نخود یکی از حبوبات پرکاربرد و پرمصرف در آشپزی است. برای گرفتن نفخ نخود نیز روش‌های زیادی وجود دارد، یکی از ساده‌ترین روش‌ها استفاده از چند برش خیار در ظرف نخود است.

خیار حاوی آنزیم‌هایی است که به هضم پروتئین‌ها کمک می‌کنند و می‌توانند به تجزیه ترکیباتی که باعث تولید گاز در روده می‌شوند، کمک کنند. از طرفی خیار حاوی مقدار زیادی آب است که به نرم شدن نخود کمک می‌کند.

برای استفاده از این روش کافی است پس از شستن و برش زدن خیار آن را در ظرف نخود و آب بریزید.

یکی دیگر از روش‌های گرفتن نفخ نخود با خیار استفاده از خیار در هنگام پخت نخود است. کافی است در زمان پخت چند تکه خیار در قابلمه بریزید و پس از پخت خیارها را از قابلمه خارج کنید.

امیدواریم که این آموزش از مجله آشپزی اکالا مورد توجه شما علاقه‌مندان به آشپزی قرار گرفته باشد و شما نیز با کمک روش‌های ساده‌ای که در این مقاله به آن پرداختیم بتوانید نفخ حبوبات تان را بگیرید.

اگر شما برای گرفتن نفخ حبوبات از روش‌های دیگری استفاده می‌کنید خوشحال می‌شویم که آن نکات و ترفندها را در بخش نظرات با ما و سایر دوستان علاقه‌مند به اشتراک گذارید.

منبع: اکالابلاگ
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد