۷ خرید برای شادتر بودن بر اساس تحقیقات روانشناسی

وقتی از خرید کردن حرف می‌زنیم، اغلب افراد به یاد مراکز خرید، و فروشگاه‌های کیف و کفش و لباس می‌افتند. اما خرید کردن به همین چیزهای ساده روزمره محدود نمی‌شود.

۷ خرید برای شادتر بودن بر اساس تحقیقات روانشناسی

ما خدمات را هم می‌خریم. در واقع ما زمان و انرژی فردی را که آن خدمات را ارائه کرده می‌خریم.

با خرید کردن ما هزینه تمام شده کالا یا خدمات را می‌پردازیم. اما آیا هر چه در طول روز می‌خریم، می‌تواند ما را شاد کند؟ در واقع آیا می‌دانیم چه خریدهایی باعث حس شادی در ما می‌شوند؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله به شما هفت موردی را معرفی کنیم که از خرید آنها شاد خواهید بود.

نیازهای روان سالم

روان سالم نیز مانند بدن سالم و شاید گاهی بیشتر از آن مهم است. ما نمی‌توانیم به عنوان یک انسان در غم و رنج و عذاب باقی بمانیم و توقع داشته باشیم که شادی ناگهان در خانه‌مان را بزند در حالی که خود برای آن کاری نکرده‌ایم. بسیاری از انسان‌ها در دوران کودکی یا نوجوانی و جوانی، تجربه‌های ناخوشایندی داشته‌اند که احتمالاً باعث آسیب‌هایی به روان آنها شده است. پس خرید دوم ما، خرید برای سلامت روان است.

لازم است که آسیب‌های روانی را جدی بگیرید و برای بهبود آنها، همانند یک زخم جدی بر بدن، تلاش و هزینه کنید. از یک روان‌درمانگر کمک بگیرید تا خودتان را بیشتر بشناسید و از چالش‌ها رد شوید. کارهایی که باعث داشتن ذهنی سالم می‌شود را نیز فراموش نکنید. کارهایی مثل مدیتیشن، یوگا، وقت گذاشتن در طبیعت و…

نیازهای جسم سالم

هیچ چیز آدم را بیشتر از این شاد نمی‌کند که بدنی سالم داشته باشد و گرفتار بیماری نشود. اولین خریدی که برای شاد بودن لازم است، خریدهای مربوط به سلامت جسمی است. اولین قدم برای این امر نیز، آزمایش‌های سالیانه برای چک کردن وضعیت سلامتی است. اگر این آزمایش‌ها را جدی بگیرید، می‌توانید تا حد زیادی سلامتی جسمی خود را رصد کرده و از احتمال بیماری جلوگیری کنید.

در قدم دوم باید به سلامت خود بهای بیشتری دهید تا همیشه رو به بهبودی باشد. هزینه کردن برای ورزش‌های مختلف، یک راه بهبودی جسمی است. همچنین خرید مواد غذایی ارگانیک و مفید برای بدن از این نوع هستند.

رشد و توسعه فردی

مسیر رشد و توسعه فردی، مسیری جذاب و لذت بخش است، ضمن اینکه نتایج بسیار خوبی خواهد داشت. شما می‌توانید در دوره‌های مختلف رشد فردی شرکت کنید و خدمات مختلف مؤسسات رشد فردی را خریداری کنید. نتیجه خرید این خدمات، نه‌تنها در زندگی شخصی شما، بلکه در حیطه کاری و تحصیلی شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

عموماً این دوره‌ها به شما کمک می‌کنند که خودتان را بهتر بشناسید و بدانید کدام انتخاب برای شما مناسب‌تر است و کدام مسیر، شما را خودتان راضی خواهد کرد. پس هزینه برای این دوره‌ها مایه شادی شما خواهد بود.

تفریحات و سرگرمی‌ها

در دنیای امروز که همه افراد روزانه درگیر کارهای مختلف هستند و جریان زندگی به شدت با سرعت حرکت می‌کند، زمان داشتن برای استراحت، تفریح و سرگرمی باید غنیمت شمرده شود. در زمان اوقات فراغت خود، چیزهایی که باید بخرید، تفریحات و سرگرمی‌ها هستند.

تفریحات و سرگرمی‌ها باعث می‌شوند شما برای مدت کوتاهی از فضای روتین روزمره، درگیری‌های فکری و نگرانی‌های همیشگی خود دور بمانید و لذتی را تجربه کنید که برای تقویت روحیه شما و ادامه دادن به راه، ضروری است.

تجربه‌های جدید

۷-خرید-برای-شادتر-بودن-بر-اساس-تحقیقات-روانشناسی

چرخه رشد با تجربه کردن آغاز می‌شود. در واقع اگر از تجربه کردن بترسید یا از آن دوری کنید، رشدی نخواهید کرد. کودکی را تصور کنید که برای اولین بار شروع به راه رفتن می‌کند. او قطعاً در دفعات اول زمین می‌خورد و آن‌قدر این کار را ادامه می‌دهد تا بتواند به درستی راه برود. اما اگر این تجربه کردن نبود، نمی‌توانست رشد کند و چرخه یادگیری او متوقف می‌شد. در زندگی بزرگسالان نیز همین اتفاق می‌افتد.

تجربه کردن باعث می‌شود که یادگیری‌های عمیق به دست بیاید که گاه از هر کتاب و مدرسه و دانشگاهی، دانش بیشتری برای ما به وجود می‌آورد.

خرید تجربه‌های جدید، مثل هزینه برای سفر کردن، بازدید از مکان‌های تاریخی، فراگیری یک فعالیت جدید مثل ساز زدن یا ورزش کردن، و هر نوع تجربه سالم دیگری، جهان‌بینی ما را تغییر خواهد داد. پس این خرید هم مایه شادی شما و از واجبات است.

فناوری‌های سازنده

ما در جهانی زندگی می‌کنیم که زمان برایمان مهم است. در واقع استفاده درست از زمان، باعث داشتن حس رضایت و شادی خواهد شد. در این برنامه‌ریزی زمانی، ما می‌توانیم آن‌طور که دلمان می‌خواهد و بر اساس اولویت‌هایمان به کارهای بی‌شمار روزمره بپردازیم. علاوه بر زمان، فشار فیزیکی و روانی کمتر، موجب شادی ما خواهد بود.

خرید فناوری‌هایی که این دور امر را برای ما آسان‌تر می‌کند، قطعاً باعث داشتن حس شادی و رضایت در ما می‌شود. برخی از این فعالیت‌ها شامل کارهای ذهنی، و برخی شامل کارهای فیزیکی هستند که در هر صورت به شما در داشتن زمان بیشتر و کاهش فعالیت‌های سخت کمک خواهد کرد.

مثال ساده این فناوری‌ها می‌تواند یک نرم‌افزار کتاب‌خوان و یک ماشین ظرف‌شویی باشد. اولی برای شما کتاب می‌خواند و در هر شرایطی می‌توانید از آن استفاده کرده و به کتاب دلخواهتان گوش کنید و یادگیری‌های متنوعی داشته باشید. دومی شما را از فعالیت شستن ظروف که ممکن است بسیار خسته کننده و زمان‌بر باشد رها می‌کند.

قطعاً همه فناوری‌ها این خاصیت‌ها را ندارند و برخی از آنها نه تنها مفید نیستند بلکه می‌توانند برای شما آسیب‌زا باشند. پس در انتخاب فناوری، به نیاز خودتان و کاربرد فناوری در جهت رفع این نیازها توجه کنید.

زیبایی بصری

شاید فکر کنید که هزینه کردن برای چیزهایی که زیبا هستند اصولاً بی‌ارزش و بی‌معنا یا به‌نوعی دور انداختن پول است. اما اگر نگاه خود را درست کنید خواهید دید که داشتن زیبایی بصری در اطراف شما می‌تواند روحیه شما را بسیار عوض کند. به طوری که با دیدن آن زیبایی، حس‌های ناخوشایند شما تبدیل به آرامش و شادی شوند.

شیء دارای زیبایی بصری می‌تواند برای هر کسی بسته به سلیقه و علاقه‌مندی‌هایش متفاوت باشد. مثلاً برای برخی که به هنر علاقه‌مند هستند یک تابلوی نقاشی زیبا، برای برخی یک فرش ابریشمی، و برای عده‌ای که عاشق طبیعت‌اند، گل‌ها و درختچه‌ها، مظهر زیبایی‌اند و دیدن آنها می‌تواند در قلبشان شادی آفرین باشد. دقت کنید که خرید زیبایی الزاماً با قیمت گران همراه نیست، بلکه به سلیقه شما مرتبط است.

در این مقاله هدف ما معرفی دسته‌هایی از خرید کردن بود که باعث حسی شادی در ما می‌شوند. اما آیا این فهرست محدود به همین موارد است؟ قطعاً خیر. علاوه بر این‌ها، ممکن است خریدهای دیگری برای شما شادی آفرین باشد. نکته مهم این است که در انتخاب خرید خود، حواستان به تاثیر واقعی و طولانی مدت آن باشد و گول چیزهایی که یک شادی زودگذر و بی‌معنا را درس می‌کنند، نخورید.

منبع: عصر ترکیه
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد