با این ۳ کار ساده عمر یخچال را ۱۰ برابر کنید

یخچال، یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی است که نقش موثر و پررنگی در زندگی روزمره ما دارد. با رعایت چند نکته‌ی ساده می‌توانید عمر مفید یخچال خود را به طور قابل توجهی افزایش دهید و از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید.

با این ۳ کار ساده عمر یخچال را ۱۰ برابر کنید

۳ کار ساده که عمر یخچال را افزایش می‌دهد!

نگهداری صحیح از یخچال می‌تواند عمر مفید یخچال را افزایش دهد، در ادامه به سه نکته طلایی اشاره خواهیم کرد که عمر یخچال را ۱۰ برابر می‌کند.

۱- استفاده از وازلین برای نوار دور یخچال

یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش عمر یخچال، خشک شدن و ترک خوردن نوار دور درب یخچال است. این نوار نقش بسیار مهمی در ایجاد یک عایق کامل و جلوگیری از هدر رفتن سرما دارد.

برای افزایش طول عمر این نوار و جلوگیری از نفوذ هوا به داخل یخچال، بهتر است هر ۶ ماه یکبار، نوار دور درب یخچال را به طور کامل با وازلین چرب کنید. وازلین علاوه بر ایجاد یک لایه محافظ به نرم شدن نوار و افزایش انعطاف‌پذیری آن نیز کمک می‌کند.

۲- تنظیم دمای یخچال

تنظیم دمای صحیح یخچال و فریزر یکی دیگر از عوامل مهم در افزایش طول عمر این دستگاه است. دمای ایده‌آل برای قسمت یخچال حدود ۳ درجه سانتی‌گراد و برای قسمت فریزر حدود -۱۹ درجه سانتی‌گراد است.

تنظیم دمای مناسب نه تنها باعث می‌شود مواد غذایی شما به مدت طولانی‌تری تازه بمانند، بلکه از فشار بیش از حد به کمپرسور یخچال جلوگیری می‌کند و در نتیجه عمر مفید آن را افزایش می‌دهد.

۳- تمیز کردن قسمت کندانسور

کندانسور، بخشی از یخچال بوده که وظیفه دفع گرمای تولید شده توسط کمپرسور را بر عهده دارد. با گذشت زمان، گرد و غبار و آلودگی روی کندانسور جمع می‌شود و باعث کاهش کارایی آن می‌شود.

برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است هر ۶ ماه یکبار، کندانسور یخچال را با جاروبرقی به طور کامل تمیز کنید. تمیز کردن کندانسور باعث می‌شود یخچال بهتر خنک شود و در نتیجه مصرف انرژی آن نیز کاهش یابد.

در این بخش به معرفی ۳ روش ساده برای افزایش عمر یخچال پرداختیم. با رعایت این نکات ساده و عین حال مهم، می‌توانید طول عمر یخچال خود را ۱۰ برابر کنید و هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن را کاهش دهید.

منبع: اکالابلاگ
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد