مصرف زیادی آب میوه باعث سکته می‌شود!

طبق یک مطالعه، مصرف حتی یک آب میوه یا نوشیدنی گازدار یا نوشیدن بیش از چهار فنجان قهوه می‌تواند خطر سکته مغزی را افزایش دهد.

مصرف زیادی آب میوه باعث سکته می‌شود!

مطالعات نشان می‌دهد که آب میوه و قهوه می‌تواند خطر سکته را افزایش دهد. مصرف بیش از حد آب میوه، نوشابه‌های گازدار یا بیش از چهار فنجان قهوه در روز می‌تواند خطر سکته مغزی را افزایش دهد، در حالی که نوشیدن ۷ فنجان آب یا ۳-۴ فنجان چای سیاه یا سبز می‌تواند به میزان قابل توجهی آن را کاهش دهد. آب میوه‌های تازه مفید هستند اما آب میوه‌های صنعتی برای بدن مضر هستند.

آیا آب میوه، نوشابه‌های گازدار یا قهوه دوست دارید؟
یافته‌های دو مطالعه جدید نشان می‌دهد که نوشیدن بیش از حد هر یک از سه نوشیدنی محبوب می‌تواند خطر سکته مغزی را افزایش دهد.

طبق یک مطالعه، مصرف حتی یک آب میوه یا نوشیدنی گازدار یا نوشیدن بیش از چهار فنجان قهوه می‌تواند خطر سکته مغزی را افزایش دهد. مطالعات جدید تحقیقات جهانی نشان می‌دهد که مصرف چای سیاه و چای سبز می‌تواند این خطر را از طرف دیگر کاهش دهد. همچنین مشخص شد که نوشیدن ۷ فنجان آب با کاهش احتمال سکته مغزی مرتبط است.

این یافته‌ها از دو تجزیه و تحلیل پروژه تحقیقاتی Interstroke به دست آمده است که به ترتیب به اثرات نوشیدن نوشابه‌های گازدار، آب میوه و آب و نوشیدن چای و قهوه پرداخته است. یافته‌های مربوط به آب میوه و نوشیدنی‌های گازدار در مجله سکته مغزی منتشر شد، در حالی که یافته‌های مربوط به چای و قهوه در مجله بین المللی سکته مغزی گزارش شد.

چند فنجان قهوه خطر سکته مغزی را افزایش می‌دهد؟
محققان دریافتند که نوشیدن بیش از چهار فنجان قهوه در روز خطر سکته مغزی را افزایش می‌دهد در حالی که همین مقدار چای می‌تواند این خطر را کاهش دهد.

در یک تجزیه و تحلیل، محققان دریافتند که نوشیدن حداکثر یک نوشیدنی گازدار در روز، چه با شکر شیرین شده باشد و چه به صورت مصنوعی، با افزایش ۲۲ درصدی خطر کلی سکته مغزی مرتبط است. این خطر با مصرف دو عدد از این نوشیدنی‌ها در روز سه برابر می‌شود.

چرا نوشیدن آب میوه خطر سکته مغزی را افزایش می‌دهد؟
این مطالعه خاطرنشان کرد که افزایش خطر سکته مغزی می‌تواند ناشی از این واقعیت باشد که بسیاری از محصولاتی که به عنوان آب میوه به بازار عرضه می‌شوند دارای مقادیر بالایی از کنسانتره، قندهای افزوده شده و مواد نگهدارنده هستند که ممکن است مزایای مرتبط با میوه‌های تازه را خنثی کند و ریسک سلامت را افزایش دهد.

خطر سکته مغزی!
نوشیدنی‌های آب میوه با افزایش ۳۷ درصدی احتمال سکته مغزی به دلیل خونریزی یا خونریزی داخل جمجمه مرتبط بود. با دو عدد از این نوشیدنی‌ها در روز، خطر سه برابر می‌شود. نشان داده شد که زنان به دلیل خونریزی یا خونریزی داخل جمجمه مرتبط با آب میوه در مقایسه با مردان، خطر سکته مغزی بالاتری دارند.

در این تحقیق آمده: همه نوشیدنی‌های میوه‌ای نمی‌توانند خطر سکته مغزی را افزایش دهند چراکه همه نوشیدنی‌های میوه‌ای یکسان تولید نمی‌شوند – آب میوه‌های تازه فواید متعددی دارند، اما نوشیدنی‌های میوه‌ای ساخته شده از کنسانتره، با مقدار زیادی قند و مواد نگهدارنده افزوده، می‌تواند مضر باشند.

پروفسور اندرو اسمیت، پروفسور اپیدمیولوژی بالینی در دانشگاه گالوی و پزشک مشاور در بیمارستان‌های دانشگاه گالوی، محقق ارشد هر دو مطالعه، می‌گوید: «تحقیقات ما همچنین نشان می‌دهد که هر چه بیشتر افراد نوشابه‌های گازدار مصرف کنند، احتمال سکته مغزی افزایش می‌یابد.

تجزیه و تحلیل دیگری اشاره می‌کند که مصرف بیش از چهار فنجان قهوه در روز خطر سکته را تا ۳۷ درصد افزایش می‌دهد، اما مصرف کمتر آن مشکلی ندارد.

نقش آب و چای در پیشگیری از سکته مغزی
مصرف بیش از ۷ فنجان آب در روز با کاهش احتمال سکته مغزی ناشی از لخته شدن خون در ارتباط است.
بر اساس این مطالعه، نوشیدن چای ۱۸ تا ۲۰ درصد خطر سکته مغزی را کاهش می‌دهد، مصرف ۳ تا ۴ فنجان چای سیاه در روز - از جمله چای صبحانه، اما نه چای سبز یا چای‌های گیاهی - با ۲۹ درصد کاهش در ارتباط است. احتمال سکته مغزی ۳-۴ فنجان چای سبز در روز با ۲۷ درصد کمتر احتمال سکته مغزی مرتبط است.

منبع: ايسنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد