هدیه ویژه یک شهید به مهمان‌هایش؛

انتشار یک فایل صوتی شنیده نشده از شهید ابراهیم هادی

یادواره شهید «ابراهیم هادی» ۲۵بهمن ماه در تالار وزارت کشور برگزار شد. رونمایی از یک فایل صوتی شنیده نشده از این شهید، آن هم بعد از ۳۵سال، هدیه ویژه مراسم برای مهمانان بود.

انتشار یک فایل صوتی شنیده نشده از شهید ابراهیم هادی

۳۰سال از پایان جنگ تحمیلی می گذرد، ولی فرهنگ دفاع مقدس هنوز بین مردم ما زنده است؛ آن قدرکه سبک زندگی شهدای این جبهه به واسطه روایت کتاب های زندگینامه شهدا و جانبازان، یکی از مهم ترین خاطرات مشترک نسل های بعدی است.

اما ویدیو یا فایل صوتی که از رزمنده های کشورمان در آرشیو دفاع مقدس پیدا می‌شود هم، یکی از جذاب ترین یادگاری های آن سالهاست. هم به دلیل اینکه ادبیات کلام رزمنده ها و رنگ و روی این ویدیوها از نوستالژی های جذاب دهه شصت است و هم اینکه بی واسطه تصویری واقعی از شهدا نمایش می دهد؛ اصلا اینطور بگوییم که به خاطرات نقل شده در کتاب های شهدا جان تازه‌ای می دهد!

پهلوان شهید«ابراهیم هادی» از بنیانگذاران گروه چریکی «شهید اندرزگو» در جبهه گیلانغرب است که در عملیات «والفجر مقدماتی» پنج روز به همراه بچه‌های گردان کمیل و حنظله در کانال‌های فکه مقاومت کرد، اما تسلیم نشد و در ۲۲ بهمن ماه سال ۶۱ بعد از فرستادن بچه‌های باقی مانده به عقب، دیگر کسی او را ندید.

حالا کتاب زندگینامه این شهید جاویدالاثر به نام «سلام بر ابراهیم» با ۱۳۸ بار چاپ به تیراژ یک میلیون نسخه رسیده‌ است و جلد دوم کتاب سلام بر ابراهیم هم با جمع آوری خاطرات جامانده دوستان شهید، بهمن ماه سال ۹۵ منتشر شد.

از این شهید محبوب، جز یک ویدیوی خیلی کوتاه، و دو فایل صوتی از مداحی و قرائت اذان او فایل دیگری به جا نمانده است. اما در یادواره بزرگ شهید ابراهیم که ۲۵بهمن ماه در تالار وزارت کشور برگزار شد، صدای جدیدی این شهید روی یک نوار صوتی تازه یاب برای دوست داران او پخش شد. صوتی از شهید ابراهیم هادی که یک شب قبل از عملیات و پنج روز قبل از شهادت، ضبط شده و با دوستانش عهد شفاعت می بندند. این نوار بعد از ۳۵ سال، چند روز قبل به صورت اتفاقی در یادگاری های یکی از ورزشکاران پیشکسوت به نام رضا صفوی پیدا شد و سردار نظیفی، یکی از رزمندگان حاضر در حلقه یاران ابراهیم هادی آن را به خواهر شهید هادی هدیه داد. در این جلسه تک تک رزمنده ها قرآن می خوانند و پس از آن قسم می خورند که همدیگر را شفاعت کنند. لحن جنوب شهری و ادبیات پهلوانی، آنطور که در کتاب سلام بر ابراهیم خوانده ایم، در این فایل صوتی و در کلام شهید ابراهیم هادی به خوبی پیداست.

منبع: مهر

1981

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد