در روزنامه گردی ۵ مرداد ۱۳۵۹ می توان دید؛

از معرفی میرسلیم بعنوان نخست وزیر به مجلس توسط بنی صدر تا اخطار دادسرا به شرکتهای تولید کننده شکلات و شیرینی

در این گزارش روزنامه انقلاب اسلامی یک‌شنبه ۵ مرداد سال ۱۳۵۹ را مرور خواهیم کرد.

از معرفی میرسلیم بعنوان نخست وزیر به مجلس توسط بنی صدر تا اخطار دادسرا به شرکتهای تولید کننده شکلات و شیرینی

امروز یک‌شنبه ۵ مرداد سال ۱۳۵۹ است‌‌‌. روزنامه انقلاب اسلامی در شماره سیصد و چهاردهم خود به نقل از ابوالحسن بنی صدر از معرفی مصطفی میرسلیم بعنوان نخست وزیر پیشنهادی وی به مجلس خبر داده و اینکه پس از دو بار صحبت کردن با آقای میرسلیم امیدوار شدم بلکه ایشان بتواند معرف یک تفاهمی بشود. وی همچنین اضافه کرده که اگر نظریات من پذیرفته نشود هیچ تعهدی نمی پذیرم. انقلاب اسلامی همچنین نوشته است رئیس جمهوری نسبت به دولتی که نتواند با آن کار کند از خود سلب مسئولیت کرد. هشدار دادستان کل کشور  به متصرفین دفاتر گروه‌های سیاسی، روزنامه ها و ادارات هم تیتر مهم دیگر این روزنامه است که در آن آمده است در نظام اسلامی و حکومت قانون هر عملی که انجام می‌شود باید از طریق مقامات مسئول و طبق قوانین حاکم بر اجتماع صورت گیرد. ملاقات سه تن از فرماندهان  ارتش و دکتر ابراهیم یزدی با امام خمینی، تلگراف پدر شهید رضایی ها به رئیس مجلس و تمدید تعویض اسکناسهای پانصد تومانی از دیگر تیترهای شاخص این شماره روزنامه هستند. اما دو خبر پیشنهاد مصطفی میرسلیم بعنوان نخست وزیر به مجلس و اخطاریه به شرکت‌های تولید کننده انواع شکلات و شیرینی را برای این شماره دیدبان تاریخ انتخاب کرده ایم که از نظر می گذرانید.

IMG_20230727_162824_504

مصطفی میرسلیم بعنوان نخست وزیر به مجلس پیشنهاد شد

خبرگزاری پارس: مصطفی میرسلیم از سوی دکتر ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهوری بعنوان نخست وزیر به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شد. گزارش خبرنگار خبرگزاری پارس حاکیست ساعت یازده دیروز مصطفی میرسلیم با دکتر بنی صدر رئیس جمهوری دیدار و گفتگو کرد. میرسلیم در پایان این ملاقات که حدود دو ساعت بطول انجامید در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری پارس در پاسخ این سوال که در این ملاقات چه مطالبی مورد بحث قرار گرفت گفت؛ در مورد نامه ای که آقای بنی صدر نوشتند و به مجلس داده خواهد شد مذاکره شد. وی افزود که همین امروز این نامه به مجلس داده خواهد شد‌. وی در مورد این سوال که آیا کابینه خود را در نظر گرفته اید گفت: امروز به من پیشنهاد شده اما وقت می‌خواهد افرادی را که شایستگی و لیاقت این کار را دارند انتخاب شوند. وی در پاسخ به این سوال که شما کی در مجلس حاضر خواهید شد گفت؛ پس از اینکه از طرف مجلس رای تمایل داده شد من در مجلس حاضر خواهم شد.

IMG_20230727_162823_826

اخطار به شرکتهای تولید کننده انواع شکلات و شیرینی‌

دادسرا و دادگاه ویژه امور صنفی تهران طی اطلاعیه ای به شرکتهای تولید کننده انواع شکلات و شیرینی بشدت اخطار کرد که از افزایش قیمت تولیدات خود دست بردارند. متن اطلاعیه به این شرح است؛

اخیرا مشاهده می‌شود بعضی از شرکتهای سودجو، تولیدات خود را افزایش داده اند. بدین وسیله به کلیه شرکتهای مینو، ویتانا، کام، شوکوپارس، داداش زاده، کیک  لی لی پوت و آدامس خروس نشان و شرکتهای دیگر که قیمت تولیدات خود را افزایش داده اند اخطار می‌شود. چنانچه از این تاریخ قیمت تولیدات خود را در اسرع وقت به نرخ اسفندماه ۱۳۵۸ کاهش ندهند بشدت تحت تعقیب قرار خواهند گرفت. در پایان بار دیگر از اصناف شریف و همشهریان محترم تقاضا می کنیم که با بازرسان جدید این دادسرا و دادگاه نهایت همکاری مبذول دارند.

منبع: دیده بان ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها