شیر مادر باکترهای مقاوم را می کشد!

شیر مادر برای نوزاد بر هر درد بی درمانی دواست. قدرت و توانایی شیر مادر تا حدی است که می تواند باکتری های خطرناک و مقاوم به آنتی بیوتیک را از بین ببرد.

شیر مادر باکترهای مقاوم را می کشد!

در تازه ترین تحقیقات متخصصان فنلاندی به این نتیجه رسیده اند که تغذیه با شیر مادر نوزادان را از باکتری‌های خطرناک و مقاوم در برابر آنتی بیوتیک حفظ می‌کند.

متخصصان معتقدند هر سال بیش از ۲۰۰ هزار نوزاد در جهان به دلیل سیستم ایمنی ضعیف به عفونت‌های ناشی از باکتری‌های مقاوم در برابر دارو مبتلا می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند.

متخصصان فنلاندی در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که در دستگاه گوارش نوزادانی که حداقل شش ماه با شیر مادر تغذیه شده‌اند نسبت به نوزادانی که کمتر از شش ماه با شیر مادر تغذیه شده‌اند یا هرگز شیر مادر نخورده‌اند، تعداد محدودتری از باکتری‌های مقاوم به دارو وجود دارد. آنها دریافتند در بدن نوزادانی که مادران آنها هنگام وضع حمل آنتی بیوتیک مصرف کرده‌اند سطح بالاتری از باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک وجود دارد و این تاثیر تا شش ماه پس از تولد نیز دیده می شود.

این متخصصان در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که شیر مادر نیز حاوی باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک است و این احتمال وجود دارد که مادر این باکتری‌ها را از طریق شیر به فرزندش منتقل کند، اما با این وجود تغذیه با شیر مادر بهترین روش در کاهش تعداد باکتری‌های مقاوم به دارو در روده نوزاد است.

منبع: نی نی سایت

1696

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد