دبیر علمی نوزدهمین کنگره بین المللی زنان و زایمان:

اختلالات کف لگن در زنان با آموزش پیشگیری می‌شود

دبیر علمی نوزدهمین کنگره بین المللی زنان و زایمان گفت: ۳۰ تا ۵۰ درصد از بانوان در دنیا به اختلالات کف لگن مبتلا هستند که ارائه خدمات و آموزش‌های لازم در خانه‌های بهداشت می تواند در پیشگیری این بیماری بسیار موثر باشد.

اختلالات کف لگن در زنان با آموزش پیشگیری می‌شود

زینب قنبری روز جمعه در کنگره زنان و زایمان که در مرکز همایشهای برج میلاد برگزار شد، افزود: فرهنگسازی در حوزه زنان بسیار اهمیت دارد چرا که گاهی شرم از بیان مشکلات زنان باعث می شود آنها دیر به پزشک مراجعه کرده و درمان شان با مشکل روبرو شود.

وی اظهار داشت:اختلالات شایع کف لگن در زنان با افزایش سن، آلودگی های محیطی، زایمان، نژاد و ژنتیک و بعضی جراحی های غیر ضروری در محیط رحم ایجاد می شود. وی تصریح کرد: افتادگی ها، مشکلات دفعی، بی اختیاری ادرار همراه با سوزش و درد از نشانه های بروز آن است.

قنبری ادامه داد: ۳۰ تا ۵۰ درصد از بانوان در جهان به این عارضه مبتلا هستند، همچنین این بیماری ازسن ۱۸سالگی در بعضی بانوان مشاهده می شود. این متخصص زنان با تاکید بر اهمیت پیشگیری و آگاهی بخشی در کاهش میزان شیوع این بیماری اظهار داشت: ارائه خدمات و آموزش های لازم در خانه های بهداشت توسط کارشناسان، متخصصین زنان، فیزیوتراپ ها و انجام ورزش های کف لگن و همچنین کلاس های آمادگی در زمینه بارداری می تواند در این زمینه بسیار موثر باشد.

فلوشیپ اختلالات کف لگن با اشاره به برگزاری نوزدهمین کنگره بین المللی زنان و زایمان از هفدهم تا بیستم مهر ماه در مرکز همایش های برج میلاد، گفت: بیش از ۲ هزار نفر از متخصصان رشته های مختلف خصوصا متخصصان زنان از سراسر کشور برگزار شد که بیش از ۲۵۰ تا۳۰۰ سخنران در پنل های مختلف آخرین دستاوردهای حوزه خود را با شرکت کنندگان به اشتراک گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه در برخی از پنل ها بیمار حضور داشت و با بیان مشکل خود پزشکان مختلف در مورد آن تشخیص خود را به اشتراک می گذاشتند، تصریح کرد: حضور پزشکان جوان در این کنگره بسیار مشهود بود و نشان دهنده این است که متخصصان جوان علاقه وافری به یادگیری علم روز دنیا دارند.

قنبری معتقد است که در کنار این کنگره ها فرهنگسازی در مورد مشکلات زنان نیز باید صورت گیرد چرا که برخی از زنان از بیان مشکلات خود شرم داشته و وقتی به پزشک مراجعه می کنند که مشکلشان حاد شده و درمان سخت تر می شود به همین دلیل باید فرهنگسازی مناسب صورت گیرد.

منبع: ایرنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد