۴۰ نفر اتباع در استان سمنان به بیماری کرونا مبتلا شدند

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان بابیان اینکه در دوران کرونا ۴۰ نفر اتباع در این استان به این ویروس مبتلا شدند، گفت: تاکنون یک نفر جان خود را از دست داد.

۴۰ نفر اتباع در استان سمنان به بیماری کرونا مبتلا شدند

غلامحسین سماکوش صبح شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه در دوران کرونا و به‌واسطه تعطیلی کسب‌وکار و شرایط اقتصادی، تعدادی از اتباع به دلیل کاهش درآمدهای مالی به کشور خود بازگشتند اما کرونا باعث کاهش تعداد تبعه افغانی در کشور نشده است، اظهار داشت: در دوران کرونا، ۴۰ نفر از اتباع استان به این بیماری مبتلا شدند که یک نفر از این افراد، جان خود را از دست داد.

وی بابیان اینکه اتباع افغانستانی برای دستیابی به شرایط زندگی بهتر و همچنین امنیت، کشور ایران را برای سکونت انتخاب می‌کنند، افزود: در حوزه کمک مؤمنانه در شرایط کرونا، ۳۰۰ میلیون تومان توسط خیرین اتباع استان جمع‌آوری شد.

فعالیت ۲۸ تشکل فرهنگی اتباع در استان سمنان

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان با اشاره به اینکه برای حوزه مهمان شهر از طریق سازمان‌های بین‌المللی مبلغ یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار تومان برای هر خانواده اختصاص یافت، خاطرنشان کرد: مهمان شهر استان هم‌اکنون دارای سیستم فاضلاب، آب شرب، برق، خط تلفن و برخی امکانات دیگر است که از طریق کمک‌های سازمان‌های بین‌المللی انجام‌شده است.

سماکوش با اشاره به اینکه طی هشت سال گذشته از طریق سازمان‌های بین‌المللی، ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتباع استان تخصیص یافت، یادآور شد: ۲۸ تشکل فرهنگی اتباع زیر نظر اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان، در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند که متشکل از خیرین و ریش‌سفیدان اتباع است.

وی در ادامه بابیان اینکه گروه سرود میثاق یکی از اقدامات فرهنگی و هنری این اداره کل است، گفت: این گروه سرود از ۲۵ نوجوان افغانی با وضعیت تحصیلی مطلوب و معدل عالی تشکیل‌شده است.

توزیع گوشت قربانی ۴۵۰ رأس گوسفند بین اتباع استان سمنان

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان تصریح کرد: در عید قربان سال گذشته تعداد ۴۵۰ رأس گوسفند به ارزش ریالی هفت میلیارد ریال توسط خیرین اتباع قربانی و در بین اتباع استان تقسیم شد.

سماکوش بابیان اینکه اتباع استان به چهار دسته تقسیم می‌شوند، بیان کرد: نخست افرادی که دارای کارت آمایش هستند، گروه دوم کسانی هستند که پاسپورت قانونی دارند، دسته سوم دارای گذر خانوادگی هستند و گروه چهارم نیز دارای برگه حمایت تحصیلی هستند.

وی اضافه کرد: تعداد زیادی از اتباع کشور به‌صورت غیرمجاز و توسط قاچاقچیان و برای دستیابی به شرایط زندگی کشور به سمت ایران روانه می‌شوند و گاهی نیز کشور ما به حد واسطی برای مهاجرت به اروپا برای این افراد تبدیل می‌شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان ابراز کرد: در بحث سیل سال گذشته نیز اتباع شیعه و اهل تسنن استان با همدلی و همراهی مطلوب، نسبت به جمع‌آوری مبالغ نقدی و خرید اقلام ضروری برای سیل‌زدگان اقدام کردند.

منبع: مهر

68

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد