شیوع کرونا در استان سمنان صعودی و شرایط فوق بحرانی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: شرایط شیوع ویروس کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه افزایشی است و شرایط همچنان فوق بحرانی است.

شیوع کرونا در استان سمنان صعودی و شرایط فوق بحرانی است

نوید دانایی روز سه شنبه به رسانه ها افزود: روند ابتلا و بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا در کشور و مناطق تحت پوشش دانشگاه همچنان رو به افزایش است.

وی تاکید کرد: در ۴۸ ساعت گذشته، ۹۱ مورد جدید مبتلا به بیماری کرونا در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهدیشهر، سرخه و آرادان شناسایی شدند.

دانایی با بیان اینکه با شناسایی این تعداد بیماران کرونایی، شمار مبتلایان به این بیماری به عدد سه هزار و ۱۳۳ نفر رسید، گفت: تأکید و خواهش مجدد بر رعایت دستورالعمل ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی شهروندان استان سمنان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه شرایط استان در شیوه ویروس کرونا همچنان بحرانی است افزود: در صورت بروز هرگونه علایم بیماری، شهروندان از طریق مراکز منتخب غربالگری کووید ۱۹ شرایط سلامت خود را پیگیری کنند.

به گفته ظهر دوشنبه سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۶۹۲ هزار و ۹۴۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۵۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۸ هزار و ۷۴۹ نفر رسیده است.

وضعیت شهرستان های استان سمنان در شیوع کرونا فوق بحرانی و قرمز عنوان شده و محدودیت های جدید فعالیت رسته های شغلی، طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا، از عصر امروز به مدت یکماه همزمان با کشور آغاز می شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها