۳۰ نقطه حادثه خیر در شهرهای استان سمنان ایمن شد

رئیس پلیس راهور استان سمنان با بیان اینکه در سال‌های گذشته ۵۹ نقطه حادثه خیر در درون شهرهای استان شناسایی شده است، گفت: تاکنون ایمن سازی ۳۰ نقطه به اتمام رسیده است.

۳۰ نقطه حادثه خیر در شهرهای استان سمنان ایمن شد

سرهنگ موسی بزرگی ظهر دوشنبه در جلسه شورای ترافیک استان سمنان به میزبانی استانداری و به صورت ویدئوکنفرانسی با بیان اینکه در جاده‌های درون شهری استان طی سال‌های گذشته ۵۹ نقطه حادثه خیز شناسایی شد، بیان کرد: تاکنون رفع مشکل و ایمن سازی در ۳۰ نقطه حادثه خیز انجام شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان تصادف‌های فوتی درون شهری استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به میزان هشت نفر معادل ۴۲ درصد کاهش یافت و موارد جرحی نیز به تعداد ۳۰۵ مورد معادل ۲۰ درصد کاهش داشت.

کاهش تصادفات

رئیس پلیس راهور استان سمنان با بیان اینکه در بحث تصادفات خسارتی درون شهری استان در سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد کاهش داشته است، ابراز کرد: در مدت مذکور میزان سوانح رانندگی در جاده‌های درون شهری استان به نسبت سال قبل ۲۵ درصد کاهش یافت.

بزرگی با بیان اینکه از ۱۲ فقره تصادفی منجر به فوت در سال جاری، شش فقره معادل ۵۰ درصد مربوط به راکبان موتورسیکلت و ۴۱ درصد مربوط به عابران پیاده است، گفت: شرایط ویژه‌ای به منظور تسهیل در ترخیص موتورسیکلت‌های موجود در پارکینگ‌های راهنمایی و رانندگی استان از قبیل بخشودگی جرایم دیرکرد تخلفات، محاسبه هزینه‌نگهداری در پارکینگ به نرخ سال ۹۴، امکان تقسیط جرایم معوقه و سایر موارد در نظر گرفته شده است.

توسعه پیست موتور سواری

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به مدیریت موتورسیکلت به مثابه یک ورزش و جلوگیری از ورود آنها به خیابان‌ها و ایجاد حوادث، گفت: شش پیست موتورسیکلت سواری در استان تعریف شده و مشغول فعالیت و بهره برداری هستند.

مصطفی مرادی با بیان اینکه فضاسازی داخلی، ایجاد دیواره، جداسازی تماشاگران، فنس کشی و تعمیر و تجهیز و توسعه پارکینگ از جمله کمبودهایی است که در شش پیست موتورسواری استان موجود هستند، بیان کرد: ۹۰ ورزشکار سامان یافته رشته موتورسیکلت سواری در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای توسعه رشته موتورسیکلت سواری با مشکلاتی مواجه هستیم که بحث تردد موتورسیکلت این ورزشکاران برای مواردی همچون تعمیرات در داخل شهر یکی از مشکلات این حوزه است که نیاز به تسهیل‌گری دارد، افزود: بهسازی و توسعه پیست‌های موتورسیکلت سواری استان نیازمند جذب اعتبار است و می‌توان در کنار این مهم از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استان نیز برای تحقق بهسازی بهره برد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها