کنایه‌های ظریف به ترامپ در گفت‌وگو با فرید ذکریا

همزمان با دوسالگی برجام، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به گفت‌وگو با فرید ذکریا، مجری برجسته تلویزیون سی‌ان‌ان نشست.

کنایه‌های ظریف به ترامپ در گفت‌وگو با فرید ذکریا

به گزارش خبر فوری ، ظریف در این گفت‌وگو، با انتقاد از رویکرد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به برجام، رئیس‌جمهور ایالات متحده را ناقض متن و روح برجام دانست.

ظریف درحالی با سی‌ان‌ان گفت‌وگو می‌کرد که اخیرا توهین ترامپ به این شبکه تلویزیونی، جنجال زیادی به‌پا کرده بود.

وزیر امور خارجه در این مصاحبه، در مورد رفتار آمریکا در قبال برجام گفت: «ایران به طور کامل تعهدات خود را در برجام انجام داده و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم این مسئله را تائید کرده است. اما در مودر ایالات متحده نمی‌توان این طور گفت. ایالات متحده تعهدات خود را انجام نداده است. به عنوان نمونه، کاخ سفید چند روز پیش اعلام کرد که ترامپ از حضورش در هامبورگ برای نشست گروه ۲۰ استفاده کرده تا سران کشورها را نسبت به تجارت با ایران دلسرد کند. این نقض نه فقط روح، بلکه متن برجام است.»

او همچنین در پاسخ به این سوال که برخی می‌گویند ممکن است بعد از برجام، ایران به دنبال سلاح هسته‌ای برود، گفت: «ایران در جریان توافق و پیش از توافق به صراحت روشن کرده است که به دنبال یک برنامه تسلیحاتی [هسته‌ای] نیست. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر تائید کرده است که ادعاها در مورد ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران بی‌پایه است. آژانس تصمیم گرفت که آن فصل را مختومه کند.»

متحدان آمریکا، حامی تروریسم در منطقه هستند

در ادامه برنامه، «فرید ذکریا» مجری از آقای ظریف در مورد سفر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان و اعلام حمایت کامل او از ریاض، سوال کرد.

وزیر امور خارجه ایران گفت: «می‌توانم بگویم که این سیاست نادرست و اشتباهی است. می‌دانیم که تروریست‌ها از کجا می‌آیند. می‌دانیم کسانی که به برج‌های تجارت جهانی حمله کردند، اتباع کدام کشورها بودند. می‌توانم به شما بگویم که هیچ‌یک از آن‌ها ایرانی نبودند. از سال ۲۰۰۱ هم هیچ‌یک از کسانی که اقدامات تروریستی انجام داده‌اند، ایرانی نبوده‌اند.» وی افزود: «اغلب آن‌ها اهل کشورهای متحد ایالات متحده بوده‌اند. معتقدم ایدئولوژی‌ای که متاسفانه توسط همسایه ما، عربستان سعودی ترویج می‌شود، عامل افراط‌گرایی و تعصب کوری است که چنین صفحه‌ تاریکی را توسط افرادی که هیچ ارتباطی به اسلام ندارند، به منطقه ما و حتی فراتر از آن آورده‌اند. النصره را ببینید، داعش را ببینید، القاعده را ببینید، هیچ کدام آن‌ها ارتباطی با اسلام ندارند و هیچ ارتباطی هم با ایران ندارند.»

وزیر امور خارجه ادامه داد: «نه فقط ایدئولوژی، بلکه پشتیبانی مالی و تسلیحاتی این گروه‌ها، از سوی دیگرانی تأمین می‌شود که خود را متحدان ایالات متحده می‌خوانند.»

17

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد