تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در ایران باید منطبق با سیاست‌های ما باشد

نماینده اسبق مجلس گفت: تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در ایران باید منطبق با سیاست‌های جمهوری اسلامی باشد.

تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در ایران باید منطبق با سیاست‌های ما باشد

محمدجواد آرین منش نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، دربارهتاسیس دفتر اتحادیه اروپا در ایران، اظهار کرد: معتقدم تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در ایران می‌تواند در راستای سیاست‌های اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی باشد.

وی ادامه داد: اتحادیه اروپا هدفش را از تاسیس دفتر در ایران تحقق مفاد توافقنامه‌های ایران و اروپا و تسریع در عملیاتی شدن موافقت‌نامه‌های مبادله شده بیان کرده است.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در سال‌های اخیر هیئت‌های تجاری و اقتصادی فراوانی از اروپا به کشورمان سفر کرده‌اند اما مذاکرات آنها عملیاتی نشده است.

آرین‌منش با بیان اینکه طبیعتا اگر دفتری ایجاد شود که بتواند این مذاکرات را به برنامه اجرایی تبدیل کند، مثبت خواهد بود، تصریح کرد: البته موافقت نامه‌هایی که تصویب می‌شوند منطبق با سیاست‌های جمهوری اسلامی اعم از سیاست‌های اقتصادی یا سیاسی باشد.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این سیاست‌ها عبارتند از حفظ استقلال، نفی هرگونه سلطه جویی و سلطه پذیری، رسیدن به خودکفایی و استقلاب سیاست و اقتصادی، توسعه صادرات غیر نفتی و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی خاطر نشان کرد: ما سیاست‌های برنامه ششم توسعه را داریم که در مسیر اجرای آن باید به رشد اقتصادی 8 درصدی، بهبود فضای کسب و کار، توسعه روابط اقتصادی و جذب سرمایه‌های ایرانیان خارجی محقق شوند بنابراین ایجاد اینگونه نهادها و دفترها می‌تواند مثبت باشد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها