کنایه یک حقوقدان به سخنگوی دولت درباره برنامه نفت در برابر غذا

یک حقوقدان بین الملل با انتشار توئیتی نوشت: اگر با برجام ایران از فصل ۷ شورای امنیت خارج نمی‌شد، احتمالا آقای جهرمی می‌دیدند نفت در برابر غذای واقعی یعنی چه!

کنایه یک حقوقدان به سخنگوی دولت درباره برنامه نفت در برابر غذا

رضا نصری در توئیتی نوشت:

برنامه «نفت در برابر غذا» محصول یک اجماع بین‌المللی و صدور یک قطعنامه فصل هفتمی شورای امنیت علیه عراق بود. اینستکس اتفاقا نماد شکست این اجماع و شکاف میان اعضای دائمی شورا بود. اگر با برجام ایران از فصل ۷ خارج نمی‌شد، احتمالا آقای جهرمی می‌دیدند نفت در برابر غذای واقعی یعنی چه!

پیش تر علی بهادری جهرمی در توئیتی نوشت: بازگرداندن پول‌های ملی، بدون عقب‌نشینی از مواضع اصولی، یک موفقیت ملی است. با اینستکس به‌دنبال پیاده‌سازی نفت در برابر غذا بودند که عایدی هم نداشت. رکورد تجارت خارجی با ۱۱۲ میلیارد دلار و مواردی مثل رشد ۶.۷ درصدی سرمایه‌گذاری در ماشین‌آلات و ساختمان، نفت در برابر غذا نیست!

 

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    این دولت و جناح تندرو بطور کلی درکی از اقتصاد و قوانین بین الملل ندارند حرف مفت زیاد می زنن حتی به خودشان زحمت نمی دهند چشمشان را باز کنند و مشکلات کشور را ببینند.

  • رابی
    0

    برنامه نفت در مقابل غذا برای ملت ایران به صرفه تر بود.حداقل نفت را می بردند و دارو و مواد غذایی با کیفیت به قیمت مناسب و قانونی در اختیار مردم ایران قرار می دادند‌.الان چین نفت را نصف قیمت از ایران می خرد و در مقابل کالاهای بی کیفیت و درجه چندم با چند برابر قیمت به ایران تحویل می دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها