در تداوم ادعاهای واشنگتن مبنی بر ارسال موشک های بالستیک از سوی ایران به روسیه برای بکارگیری در جنگ علیه اوکراین

پنتاگون: روسیه موشک‌های ایران را تحویل گرفته اما استفاده نکرده است/ کاخ سفید مدعی آموزش نیروهای نظامی روسیه در ایران شد

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در تداوم ادعاهای واشنگتن مبنی بر ارسال موشک های بالستیک از سوی ایران به روسیه برای بکارگیری در جنگ علیه اوکراین، ادعا کرد که روسیه موشک‌های بالستیک ایرانی تحویل گرفته اما تاکنون از آن استفاده نکرده است.

پنتاگون: روسیه موشک‌های ایران را تحویل گرفته اما استفاده نکرده است/ کاخ سفید مدعی آموزش نیروهای نظامی روسیه در ایران شد

ژنرال پاتریک رایدر  روز سه شنبه به وقت محلی به خبرنگاران در واشنگتن گفت: ایالات متحده آمریکا تایید می‌کند ایران، محموله‌هایی از موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد فتح ۳۶۰ را به روسیه منتقل کرده است که تاکنون از آن استفاده نکرده است.

این مقام ارشد نظامی آمریکا در عین حال مدعی شد که بر اساس برآورد ایالات متحده آمریکا، این موشک‌ها می‌تواند ظرف چند ماه آینده علیه اوکراین به کار گرفته شود.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: گزارش‌ها مبنی بر انتقال محموله‌های موشک‌های بالستیک از سوی ایران به روسیه تحولی نگران‌کننده و تهدیدی برای امنیت اروپا است .

او تصریح کرد: همکاری مسکو و تهران نشان دهنده گسترش نفوذ بی‌ثبات‌کننده ایران به فراتر از خاورمیانه است

سخنگوی پنتاگون ادامه داد: ایالات متحده آمریکا در کنار متحدان و شرکای خود به نظارت بر همکاری‌های روسیه و ایران در خاورمیانه و اروپا ادامه خواهد داد.

سخنگوی پنتاگون همچنین گفت که روسیه نیز فناوری‌های مورد نیاز ایران را در اختیار این کشور قرار می‌دهد.

آمریکا مدعی آموزش نیروهای نظامی روسیه در ایران شد

پیش از این، جان کربی، سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی مدعی شد که روسیه موشک‌های بالستیک فتاح ۳۶۰ ایران را دریافت کرده است و ده‌ها نیروی روس در ایران برای استفاده از آنها آموزش دیده‌اند.

کربی در گفتگو با خبرنگاران ادعا کرد: «همانطور که اخیرا گزارش شده است، ده ها پرسنل نظامی روسیه در ایران برای استفاده از سامانه موشکی بالستیک فتاح-۳۶۰ با برد کوتاه آموزش دیده اند. روسیه این محموله‌های موشک‌های بالستیک ایرانی را دریافت کرده است و احتمالاً ظرف چند هفته آینده، آنها را علیه اوکراین به کار خواهد گرفت که البته به دلیل استفاده از موشک‌های بالستیک علیه زیرساخت های غیرنظامی اوکراین, آنها منجر به کشته شدن بیشتر غیرنظامیان اوکراینی خواهند شد.»

این سخنگوی دولت جو بایدن افزود: «مسکو موشک‌های بالستیک خود را در اختیار دارد، اما عرضه این موشک‌های ایرانی که حداکثر بردی در حدود ۷۵ مایل دارند، می‌تواند به روسیه اجازه دهد تا از زرادخانه خود برای اهدافی فراتر از خط مقدم  و برای اهداف دورتر استفاده کند و از موشک های ایران برای اهداف نزدیک تر استفاده کند.»

کربی در ادامه ادعاهایش افزود: «این روابط عمیقاً نگران‌کننده است، و مطمئناً این  همکاری امنیت اروپا را تهدید می‌کند و  نشان دهنده چگونگی نفوذ بی‌ثبات‌کننده ایران فراتر از خاورمیانه  است.»

او ادامه داد: « حمایت روسیه از ایران نیز بی‌ثبات‌کننده است، زیرا مسکو در حال اشتراک‌گذاری فناوری مورد نیاز ایران، از جمله در موضوعات هسته‌ای است.  ما می دانیم که روسیه نیز برخی از اطلاعات فضایی را با ایران به اشتراک می گذارد.»

وزارت خزانه داری آمریکا در تداوم سیاست تشدید تحریم های ضد ایرانی و دوگانه دیپلماسی و فشار، ۲۰ فرد، نهاد و کشتی شامل ۱۰ فرد، ۶ نهاد و ۴ کشتی در ایران و روسیه را به بهانه ادعای ارسال موشک از سوی تهران به مسکو برای بکارگیری در جنگ علیه اوکراین تحریم کرد.

 وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد: امروز، در واکنش به حمایت‌های نظامی مداوم ایران از روسیه که شامل تحویل اخیر موشک‌های بالستیک، به  مسکو برای جنگ تجاوزکارانه‌اش به اوکراین می شود، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۰ فرد و ۶ نهاد مستقر  در ایران و روسیه را تحریم می کند و چهار کشتی که در تحویل قطعات تسلیحاتی و سامانه های تسلیحاتی ایران به روسیه از جمله پهپاد و موشک های بالستیک با برد نزدیک  نقش دارند را مسدود می کند.

وزارت خزانه داری آمریکا افزود: در اواخر سال ۲۰۲۳، ایران و روسیه قراردادی برای تامین صدها موشک امضا کردند. در تابستان ۲۰۲۴، پرسنل نظامی روسیه در مورد استفاده از این موشک های های بالستیک  پروژه ۳۶۰ ایران توسط پرسنل ایرانی آموزش دیدند و از اوایل سپتامبر ۲۰۲۴، روسیه اولین محموله این موشک ها را از ایران دریافت کرد.

این نهاد آمریکایی اضافه کرد: همزمان با این تحریم ها، شرکای بین‌المللی در حال اعلام تدابیری هستند که اجازه نمی‌دهد شرکت هواپیمایی ایران ایر در آینده در  حریم هوایی آنها فعالیت کند و در حال پیگیری شناسایی افراد، نهادها و کشتی‌های مستقر در ایران و روسیه هستند که در انتقال کمک‌های مرگبار ایران به روسیه نقش دارند.

 وزارت امور خارجه آمریکا نیز شرکت هواپیمایی ایران ایر را در تداوم تشدید تحریم های ضد ایرانی به بهانه ادعای ارسال موشک های ایران به روسیه برای بکار گیری در جنگ علیه اوکراین تحریم کرد.

وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد: وزارت خارجه امروز برای محدود کردن فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران، از جمله انتقال موشک‌های بالستیک به روسیه، که تشدید جدی در حمایت از جنگ غیرقانونی روسیه علیه اوکراین است، وارد عمل می شود.

وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: گسترش مشارکت نظامی ایران و روسیه امنیت اروپا را تهدید می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه نفوذ بی‌ثبات‌کننده ایران به فراتر از خاورمیانه موجب تضعیف امنیت در سراسر جهان می شود. ایالات متحده آمریکا به استفاده از تمام ابزارهایی که در اختیار دارد برای ایجاد اختلال و مقابله با صادرات تسلیحات ایران، با تمرکز ویژه به ارسال تسلیحاتی که از جنگ روسیه علیه اوکراین حمایت می کند، ادامه خواهد داد.  اقدامات تحریمی امروز بر اساس تحریم‌های قبلی از جمله در فوریه ۲۰۲۴، اکتبر ۲۰۲۳، می ۲۰۲۳، دسامبر ۲۰۲۲، علیه نهادها و اشخاصی است که همکاری ایران و روسیه را تسهیل می‌کنند.

وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: « وزارت خارجه آمریکا شرکت هواپیمایی ایران ایر را برای مشارکت مادی در عرضه، فروش، یا انتقال مستقیم یا غیرمستقیم سلاح یا کالای مرتبط از ایران یا به مقصد این کشور تحریم می کند. عوامل ایرانی از ایران ایر برای تسهیل خرید کالاهای حساس با منشاء غربی از طرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس سپاه پاسداران از طریق مسیرهای مستقیم اروپا به ایران استفاده می‌کنند.این شرکت در موارد متعدد کالای حساس برای به برنامه پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتقل کرده است.»

وزارت خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود افزود: « ایران ایر عنصر کلیدی شبکه اشاعه غیرقانونی تسلیحات ایران را تشکیل می‌دهد که این کشور را قادر می‌سازد کالای حساس و با کاربرد دوگانه غربی را برای استفاده در توسعه پهپادها، که برخی از آنها برای استفاده در اوکراین در اختیار روسیه قرار گرفته اند، خریداری کند.»

منبع: ایرنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 30
  • عباس
    0

    قیمت موشک های ایران به روسیه خیلی ناچیز هست

  • ناشناس
    0

    چرا باید از روسهای کثیف حمایت کنیم
    چرا باید اجازه بدیم روسهای کثیف ما رو هم همراه خودشون غرق کنند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      چون یک نفر تعهد داره

    • ناشناس
      0

      بنا به گزارش تلویزیون روسیه این تعهد به سالها قبل از انقلاب مربوطه

  • شاه سلطان حسین قاجار
    2

    من شاهدسلطان حسین شاه شاهان قاجار وصیت می کنم که آنچه را که در فرمانروایی من انجام نگرفت به سرانجام برسانید تاروح پادشاهان قاجار ر آرامش باشد
    کاغذ وقلم ترکمانچای تمام شد و نداشتیم . اما شما قسمتی از ایران تا البرز ودماوند را به روس ببخشید اگرهم بیشتردخواستند بدهید تهران را خواستند بدهید اشکال ندارد پایتخت را ببرید جنوب تا برادران روس ناراحت نشوند شاید پایین تر از تهران را خواستند آن وقت اگر ندادید روحمان در عذاب خواهد بود

  • چای دبش باغ ازگل
    2

    خیلی دوست دارم زنده باشم و جنگ آمریکا و ایران را ببینم!!! هر دو طرف فقط حرف میزنن!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      چند سالتونه الان؟

    • چای دبش باغ ازگل
      0

      با شب‌ها یا بدون شب‌ها؟؟؟

    • ناشناس
      0

      سن واقعی تون رو نگید خب
      سنی که فکر می کنید هستید رو بگید

      مثلا بعضی ها ۶۰ سالشونه
      اما فکر می کنن ۵۰ ساله ان.

    • چای دبش باغ ازگل
      0

      ب ناشناس ۱۲/۵۴عجیب پرسش جالبی!!! عزیزم مگه می شه واقعیت را فکر کرد؟ در واقع احساس می‌کنم کمتر یک قرن مسافر عالم خاکی هستم مایل هستم ایستاده از زمین خارج شوم نه روی تخت بیمارستان نه در رختخواب خیلی مایلم توی آب جان ب جان آفرین تسلیم کنم مثل دریا اقیانوس!!! جاییکه اثری از جنازه م نباشه دوست ندارم خانواده محترم هزینه های زور گویی برای کفن و دفن و قبر و سنگ قبر ب بهشت زهرا و شهرداری تهران پرداخت کنند و یک شهردار مثل زاکانی بزنه ب جیب مبارکش!!! فکر کنم متوجه شدی چند سال دارم!

    • ناشناس
      0

      امیدوارم حالا حالاها زنده باشید کنار خانواده تون

    • چای دبش باغ ازگل
      0

      ب ناشناس ۱۳٫۴۷ تشکر از شما عزیزم شما هم زنده سلامت شاداب و کارت بانکی همیشه بالای ده میلیارد تومان توش باشه!!! خیلی دوستدارم یک هندا ۱۲۵ دم قسط بخرم برم اسنپ آشنا دارید شما باور کنید کلاهبردار نیستم تجربه بیش از ۱۵ سال کار با موتور دارم از بیکاری خسته ام مثل یک آیینه شکسته ام!!!

    • بهنام
      7

      ساقی‌ات را عوض کن
      صنعتی با سنتی را با هم نزن .

    • ناشناس
      0

      مرسی از دعای خوبتون
      آرزو می کنم یه آرزوهاتون برسید

  • ناشناس
    11

    اخه به شما چه ربطی داره ایران به کی موشک میفروشه

  • بهلول
    3

    پوتین موشکهاراگذاشته توالبوم خانوادگیش

  • ناشناس
    0

    بدا به حال مردم، بدا به حال مردم با اینچنین مسولینی، اگر به این روسیه خائن موشک داده باشند علیرغم اینکه در مورد فروش پهباد ها دیدند که ما تحریم شدیم.

  • زلنسکی
    0

    هاهاها پوتین هه هه هه پوتین حالت چطوره پوتین زلنسکی هستم منو ببین پوتین حالا اولشه بگرد تا بگردیم چالت میکنم پوتین

  • ناشناس
    0

    ارباب نوچه هاش رو فراخوانده

  • علی @@@
    0

    حالا باید خداد میلیارد به پوتین باج بدیم که از موشک های ما استفاده نکنه گندش در بیاد . پوتین خودش بزرگترین و پیشرفته ترین موشک های دنیا رو داره و میشه گفت تکنولوژی قدیمی موشک های ما وام گرفته از روسهاس ولی اینکه از ما موشک میگیره بخاطر کیفیت و دقت موشک های ما نیست فکر سیاسی روس هاست که اهرم های فشار و کنترل ما رو محکم تر در دست بگیره به عنوان نوچه منطقه ای خودش و اگر لازم شد مارو در محاکم بین الملل درگیر این تجاوز بکنه .

  • بهنام
    9

    واقعاً مسخره و مضحک
    روسیه خودش سازنده انواع موشک دور و نزدیک برد است ، ما از روی موشک‌های روسیه در ابتدا مهندسی معکوس کرده و موشک ساختیم روسیه ازنده انواع جنگنده‌های نسل ۴ و ۵ و قدیمی بوده روسیه سازنده انواع موشک‌های ضد هوایی حتی برای خارج از جو زمین می‌باشد ، روسیه خود سازنده نواع زیردریایی‌های اتمی اژدرهای زیردریایی موشک‌های کروز مثل اسکندر می‌باشد روسیه نواع و اقسام موشک‌های فضایی را تولید می‌کند و حتی غذا و آذوقه ایستگاه بین المللی فضایی وسط موشک‌های روسیه ارسال می‌گردد بعد چگونه حتاج موشک‌های ایران شده است ؟؟؟این مزخرفات چرت و پرت‌ها برای مصرف داخلی امریکا جنگ رسانه‌ای است و نیز عده‌ای پادوی کاسه لیس که در ایران شوق کنند ارزش دارد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بهنام!!!! اتحادیه اروپا و امریکا تایید کردند و روسیه هم تکذیب نکرد و تو تکذیب می کنی؟!!!! روسیه موشک با برد پایین ارزان یا مجانی لازم داره که از کره شمالی و ایران و .... تهیه می کنه و از اون مهمتر دنبال شریک در جنایات جنگیش تو اوکراین می گرده

    • بهنام
      5

      اتحادیه سگ اروپا و آمریکای بیشرافت برای ماست مالی و چرخاندن اذهان به طرف دیگر این هیاهو را راه اندازی می‌کنند، اگر دلشان برای انسان‌ها
      ( بصورت غیر گزینشی انسانها چون اخیراً انسانعا به خوب و بد از لحاظ اینان تقسیم شده‌اند) می‌سوزد خودشان از ارسال حجیم بمب‌های چند تنی و موشک و گلوله برای اسرائیل خودداری کنند .
      برو بابا خودت را رنگ کن و دیگران را مثل خودت فرض نکن .

    • چای دبش باغ ازگل
      0

      اسم کاربر تو عوض کن! بد نام بیشتر بهت میاد!!! در ضمن خودت ساقیتو عوض کن ساندیس خور عهد بوق کی می‌خوای رشد کنی بدبخت فلک زده!!!

    • ناشناس
      0

      این بهنام سودیش کوجیست

  • ناشناس
    0

    عوام فریبی به قصد اتحاد جهانی علیه کنترل ضربه به ایران چقدر راحت یک ژنرال آمریکایی پیوند میدهد دشمن اصلی کشورش را با یک کشور وابسته که حتی در ساخت خودرو مستقل نیست و از این پبوند برای باج گیری از کشور استفاده کنند چرا اینقدررضعیف عمل کردیم و دشمن تراشی جهانی داشتیم و ثمرات این هزینه ها چی بود

  • ناشناس
    0

    لعنت بهتون ما به دنیا نیومدیم که تو این خرابشده بسوزیم

  • ناشناس
    0

    دموکراتها بد جوری پشت نظام ایرانند . اول که گفتند ما مدرکی نداریم. حالا می گن گرفته ولی استفاده نمی کنه!!!! لابد بعدا می گن شلیک کردن اما عمل نکرده!!!! خلاصه همه جوره می خوان بگن به حکومت ایران کاری نداشته باشید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      به هیچ وجهی نمی خواهند با ایران درگیر شوند.

  • ناشناس
    0

    قضییه ادعا شده آمریکا راجع به موشک دادن ایران به روسیه عین شبیه مهریه در ایرانه بابا کی داده کی گرفته حالا یه حرفی اطلاعاتی های آمریکا گفته اینکه کی داده کی گرفته تا به واقعیت تبدیل بشه خدامی داند .اما در این بین نمی دانم اروپایی ها چرا خود را پاره می کنند کاش کمی به محل سوزش شون کمی روغن بنفشه بمالند شاید افاقه کنه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد