دروغ‌پراکنی علیه ایران برای پرده‌پوشی شکست در جنگ‌ اوکراین/ غرب می‌خواهد جنگ جهانی سوم راه بیندازد؟

رسانه‌های غربی در اقدامی هماهنگ، شایعه حمایت موشکی ایران از روسیه در جنگ‌ اوکراین را در سرخط خبرهای خود قرار می‌دهند و این درحالیست که تهران به روشنی این خبرها را رد کرده است.

دروغ‌پراکنی علیه ایران برای پرده‌پوشی شکست در جنگ‌ اوکراین/ غرب می‌خواهد جنگ جهانی سوم راه بیندازد؟

این اولین بار نیست که غربی ها تهران را متهم به همراهی با مسکو در جنگ اوکراین می کنند. پیش از این نیز اروپا ایران را متهم کرده بود که پهپادهایش را در اختیار روسها قرار داده است.

کرملین عملا این شایعات را تایید می کند که شاید نوعی عملیات روانی علیه کی‌یف و سنارسوی خروج از انزوا در اوج تحریم‌های بین المللی علیه مسکو باشد.

با این حال ایران بارها این خبرها را رد کرده است. در تازه‌ترین موضع‌گیری، کنعانی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفته است: "مجددا به‌صورت شفاف موضع ایران را یادآوری می‌کنم؛ هرگونه ادعایی مبنی بر فروش موشک‌های بالستیک به روسیه از سوی ایران از اساس کذب است... توصیه می‌کنیم اتحادیه اروپا از اتهام‌زنی مبتنی بر اطلاعات غلط، پرهیز کند. متاسفانه برخی طرف‌های غربی اعتیاد به وضع تحریم دارند؛ مسیری که نه تنها کمکی به حل مشکلات نمی‌کند، که خود بخشی از  مشکل بوده و با پاسخ ایران روبرو خواهد شد."

به‌نظر می‌رسد دلیل اصلی این جنگ رسانه‌ای، مخفی کردن واقعیتهای میدانی جنگ اوکراین است. اروپا که می‌داند توان رویارویی با روسها در این جنگ را ندارد، می خواهد با ایجاد یک شریک نظامی فرضی - مانند ایران - سطح تقابل را از مسکو به تهران تقلیل دهد تا هم مدعی حمایت از اوکراین شود هم در افکارعمومی کشورهای غربی، واقعیت تسلیم در برابر کرملین را پنهان کند.

پس از آنکه ولادیمیر پوتین اخیرا اروپا را متهم کرد که با صدور مجوز استفاده کی‌یف از موشک های دوربرد، عملا ناتو را وارد جنگ کرده، آلمان سریعا اعلام کرد که چنین مجوزی صادر نشده است.

عقب نشینی اروپا در برابر روسیه، باعث تحقیر غرب شده و آنها برای جبران این تحقیر، به فشار بر ایران با اتهاماتی که خود مدعی آن شده اند، روی آورده‌اند. این همان واقعیتی است که باعث ایجاد شایعه جنگ جهانی سوم شده است.

آنها همزمان با این فشار، امیدوارند که در آستانه اجلاسیه مجمع عمومی سازمان ملل، ایران را از مسکو دور کرده و رفتار منطقه ای کشورمان به ویژه در قبال اسرائیل را به‌طور غیرمستقیم کنترل کنند.

در چنین شرایطی، تهران باید با ایستادگی بر مواضع خود در رابطه با شایعات موشکی مطرح شده، مراقب تله رسانه‌ای غرب برای ایجاد شکاف میان ایران و روسیه باشد.

منبع: اخبار روز آزاد
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    بماچه خودتون دوطرفه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      جنگ جهانی سوم شروعش با کرونا بود
      حالا قبول کنیم یا نه تا چند سال آینده بدتر هم خواهد شد.
      ضمن اینکه مدت جنگ مثل اول و دوم حدود ده سال نخواهد بود و به احتمال زیاد تا یکصد سال هم طول بکشد تا دنیا پوست اندازی کند.
      به هر حال تا وقتی این قدرتهای پوچ زنده باشند چیزی جز طمع این دنیای فانی برایشان ارزش ندارد

  • ناشناس
    0

    به مامردم چه ماها دوطرفه وهمه طرف جنگ کردید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد