ابتکار چین برای ترویج توسعه مشترک جهانی/ ایران چگونه می‌تواند بهره بیشتری ببرد؟/ ویدئو

نشست سران مجمع همکاری چین و آفریقا در سال 2024 دهه اول ماه سپتامبر در پکن برگزار شد. رهبران چین و 53 کشور آفریقایی در این نشست نقشه راه دقیق همکاری چین و آفریقا را ترسیم و به طور مشترک یک جامعه با سرنوشت مشترک سطح بالا را برای چین و آفریقا ایجاد کردند تا مشترکاً با پیشبرد مدرن سازی چین و آفریقا، به مدرنیزاسیون کشورهای جنوب جهانی یاری برسانند.

ابتکار چین برای ترویج توسعه مشترک جهانی/ ایران چگونه می‌تواند بهره بیشتری ببرد؟/ ویدئو

  

حجم تجارت چین و آفریقا در سال 2023 به 282.1 میلیارد دلار رسید که نشان می دهد چین به مدت 15سال متوالی بزرگترین شریک تجاری آفریقا بوده است . تا پایان سال 2023، سهم سرمایه‌گذاری مستقیم چین در آفریقا از 40 میلیارد دلار فراتر رفت که چین را به یکی از مهم‌ترین منابع سرمایه‌گذاری خارجی در کشورهای آفریقایی تبدیل می کند. همکاری چین و آفریقا نتایج مثمر ثمری را به همراه داشته است و نمونه‌ای بارز از موفقیت برای کشورهایی است که ابتکارات توسعه جهانی را اجرا می کنند.

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین  در مباحثه عمومی هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل در تاریخ 21 سپتامبر سال 2021 «ابتکار توسعه جهانی» را مطرح کرد. محتوای اصلی این ابتکار شامل شش «پایبندی» است: پایبندی بر اولویت دهی به توسعه، پایبندی بر مردم‌محوری، پایبندی بر رفاه عمومی و فراگیری، پایبندی بر نوآوری به عنوان نیروی محرک، پایبندی بر همزیستی انسان و طبیعت و پایبندی بر هدایت با عملیات. این یکی دیگر از محصولات عمومی مهمی است که چین در عصر جدید به جامعه بین‌المللی ارائه کرده و یک عمل مهم از مفهوم ایجاد جامعه بشری با سرنوشت مشترک در زمینه توسعه جهانی محسوب می‌شود.

پس از مطرح شدن ابتکار توسعه جهانی، بیش از 100 کشور و ده‌ها سازمان بین‌المللی از این طرح حمایت کردند و بیش از 80 کشور به طور فعال به «گروه دوستان ابتکار توسعه جهانی» ملحق شده‌اند. «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد اظهار داشت که ابتکار توسعه جهانی پیشنهاد شده توسط چین با دستور کار 2030 سازمان ملل متحد برای توسعه پایدار سازگار و تلاش‌های چین در کمک به توسعه کشورهای در حال توسعه بی‌نظیر است.

  ایران جزو یکی از اولین کشورهای شرکت کننده در «گروه دوستان ابتکار توسعه جهانی» است و تمایل خود را برای مشارکت کامل در ابتکار توسعه جهانی و تقویت همکاری با چین در چارچوب این ابتکار ابراز کرده است. «مسعود پزشکیان» رئیس جمهورایران  توسعه اقتصاد و بهبود معیشت مردم را اولویت اصلی دولت خود اعلام کرده است.

دکتر «علی بختیاری» تحلیلگر اقتصادی ایران اظهار داشت که همکاری ایران و چین در اجرای ابتکار توسعه جهانی چشم‌اندازی درخشان دارد و به نفع مردم دو کشور است.

بختیاری افزود: «همکاری بین چین و ایران در اجرای ابتکار توسعه جهانی برای دولت جدید ایران بسیار موثر خواهد بود چرا که چین یکی از بزرگترین اقتصادهای جهانی است و در صنایع تولید، علوم و فنون در جهان پیشتاز است. بنا بر این همکاری دو کشور می‌تواند ارزش‌های افزوده و بهره وری بسیاری برای هر دو کشوربه همراه داشته باشد.»

منبع: رادیو بین المللی چین
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد