در جمع خبرنگاران در کویت با اشاره به تهدیدات اسرائیل

عراقچی:‌ حمله به تأسیسات هسته‌ای یک جرم بزرگ بین‌المللی است

وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران در کویت حمله به تأسیسات هسته‌ای را یک جرم بزرگ بین‌المللی خواند و همچنین گفت: از نزدیک تحرکات پایگاه‌های آمریکا در منطقه را رصد می‌کنیم و مراقب همه حرکات و پروازهای آنها هستیم.

عراقچی:‌ حمله به تأسیسات هسته‌ای یک جرم بزرگ بین‌المللی است

سیدعباس عراقچی که در ادامه سفرش به منطقه در کویت حضور دارد امروز (سه‌شنبه) اول آبان‌ماه با خبرنگاران گفت‌وگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سؤالی درباره تهدید حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران و آمادگی ایران در این خصوص افزود:‌ موافقم اسرائیل هیچ جنایتی تا الان نمانده که انجام نداده باشد و متأسفانه با حمایت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به این جنایات ادامه می‌دهد برخی از آنها جنایت جنگی و قابل پیگیری در مجامع بین‌المللی است.

وزیر امور خارجه ادامه داد: حمله به تأسیسات هسته‌ای یک جرم بزرگ بین‌المللی است و حتی تهدید کردن این تأسیسات هم جرم و خلاف حقوق بین‌الملل است.

عراقچی اضافه کرد: می‌دانیم اسرائیل به هیچ قاعده بین‌المللی پایبند نیست.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: دلخوش به قوانین بین‌المللی نیستیم، خودمان رعایت می‌کنیم و دلخوش نیستیم که این قوانین بتواند جلوی اسرائیل را بگیرد. برای دفاع از خودمان و دفاع از تأسیسات هسته‌ای خود ابزارهای خودمان و شیوه‌های خودمان را داریم و به آنها اتکا می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر به تأسیسات زیربنایی ما حمله شود خود دشمن صهیونیستی می‌داند ما در مقابل چه اقداماتی را می‌توانیم انجام دهیم.

این دیپلمات عالی‌رتبه ایرانی در بخش دیگری از این نشست خبری گفت: رژیم صهیونیستی به دنبال گسترش جنگ به منطقه است و باید جلوی این فاجعه را در منطقه بگیریم. 

وی با بیان اینکه وضعیت در غزه و لبنان بحرانی است و باید حملات اسرائیل متوقف شود،‌ تصریح کرد: سیاست حسن همسایگی در دولت جدید جمهوری اسلامی ایران با قوت ادامه خواهد یافت. 

عراقچی گفت: این سه پیامی است که به همه کشورهای منطقه دادم و  امروز هم در کویت درباره آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: همه همسایگان ما به ما اطمینان دادند که اجازه نمی‌دهند از خاک و فضای آنها علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده شود. البته این انتظاری است که از همه کشورهای دوست و همسایه می‌رود و این را نشانه‌ای از دوستی و صداقت همسایگان در رابطه با ایران می‌دانیم.

وی گفت: از نزدیک تحرکات پایگاه‌های آمریکا در منطقه را رصد می‌کنیم و مراقب همه حرکات و پروازهای آنها هستیم. 

عراقچی همچنین عنوان کرد: اطلاعاتی که در این خصوص درباره پایگاه آمریکا در کویت داریم را به مسئولان کویتی منتقل خواهم کرد.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    مگه بقیه جنایات اسرائیل مطابق با مقرارت هست؟
    کدوم بین الملل ؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اینم از من کپی زدند در خبر های قبل نظر نوشتم . وگرنه تا دیروز میگفتند ما محکوم میکنیم

  • ناشناس
    0

    خسته نباشی فقط رعایت نکردن کپی رایت و کپی از نظرات هم کار خوبی نیست شما تا دیروز محکوم می‌کردید.می گفتید.کلامات نیو می گید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد