نامه‌نگاری محرمانه رهبر انقلاب با آیت‌الله سیستانی و پاسخ وی+ سند

حضرت آیت‌الله سیستانی با به رسمیت شناختن اعتراض مردم، مردم را به خویشتن‌داری و همراهی نکردن با خواسته بیگانگان و تروریست‌ها فراخواند؛ روندی که سال‌ها قبل در نامه‌نگاری با رهبر انقلاب سابقه داشت.

نامه‌نگاری محرمانه رهبر انقلاب با آیت‌الله سیستانی و پاسخ وی+ سند
با آغاز اعتراضات مردم عراق به وضعیت معیشتی و فساد در حکومت عراق، جریانات مختلف سیاسی سعی در مصادره شلوغی‌ها به نفع اهداف خود داشتند.
در این بین مرجع بزرگ نجف حضرت آیت‌الله سیستانی با به رسمیت شناختن اعتراض مردم، ضمن دستور به حکومت برای آغاز روند اصلاح و مبارزه با فساد، مردم را نیز به خویشتن‌داری و همراهی نکردن با خواسته بیگانگان و تروریست‌ها فراخواند.
هرچند نفوذی‌های میان مردم و هسته‌های مخفی داعش و حزب بعث و احزاب سکولار موجب به خشونت کشیده شدن اعتراضات در برخی شهرها شد؛ افرادی معتقدند آیت‌الله سیستانی نباید از اعتراضات حمایت می‌کرد اما اگر با کمی شناخت از ترکیب جمعیتی و افکار عمومی عراق، می‌فهمیم که وی به بهترین شیوه هم اعتراضات به حق را نفی نکرد هم به مرور دست برخی سودجویان تکنوکرات برای به جنگ داخلی کشاندن اعتراضات را کوتاه کرد.
این مشی چندین بار مسبوق به سابقه است.
به عنوام مثال، حاج «حامد خفاف» سخنگوی مرجع عالیقدر آیت الله سید «علی سیستانی» با انتشار کتابی دویست صفحه‌ای بنام «سفر درمانی آقای سیستانی و بحران نجف»، به زوایای سفر درمانی ایشان به لندن در سال ۲۰۰۴ پرداخته است.

به نوشته الجوار؛ وی در این کتاب اسناد زیادی را منتشر کرده که انتشار برخی از آن‌ها جالب به نظر می‌رسد. از جمله این اسناد نامه‌های محرمانه‌ای بوده که میان رهبر انقلاب اسلامی و آیت الله سیستانی رد و بدل شده است.

وی درباره یکی از این اسناد می‌نویسد: پس از سفر درمانی حضرت آیت الله سیستانی به لندن در سال ۲۰۰۴، آیت الله خامنه‌ای نامه‌ای به ایشان (آیت الله سیستانی) نوشت و در آن برای ایشان طلب صحت و عافیت کرد. این نامه توسط شیخ اختری (رئیس مجمع جهانی اهل بیت (ع)) و از طریق تلفن به سید «جواد شهرستانی» (داماد و وکیل حضرت آیت الله سیستانی در ایران) ابلاغ شد تا به آیت الله سیستانی برسد.

نامه‌نگاری محرمانه رهبر انقلاب با آیت‌الله سیستانی و پاسخ وی
تصویر متن نامه رهبر انقلاب اسلامی به آیت الله سیستانی

اما نامه و یا بهتر است بگوئیم سند دیگری که در این کتاب منتشر شده، عبارت است از نامه دیگر رهبر انقلاب اسلامی ایران به آیت الله سیستانی در مورد درگیری‌های نجف که میان نیرو‌های آمریکایی و نیرو‌های ارتش دولت عراق از یکسو با نیرو‌های ارتش المهدی وابسته به جنبش صدر، از سوی دیگر رخ داد. در آن زمان نخست وزیر عراق «أیاد علاوی» بود.
نامه‌نگاری محرمانه رهبر انقلاب با آیت‌الله سیستانی و پاسخ وی
تصویر متن نامه دیگری از رهبر انقلاب اسلامی به آیت الله سیستانی

خفاف در این باره می‌نویسد: عصر بود، شیخ اختری از تهران تماس گرفت و تلفنی نامه آیت الله خامنه‌ای برای آیت الله سیستانی را قرائت کرد و سید «محمدرضا سیستانی» (فرزند حضرت آیت الله سیستانی) کلمه به کلمه آن را یادداشت می‌کرد.

اما سند و یا نامه سومی که حاج «حامد خفاف» آن را منتشر کرده، پاسخ آیت الله سیستانی است به نامه آیت الله خامنه ای.
نامه‌نگاری محرمانه رهبر انقلاب با آیت‌الله سیستانی و پاسخ وی
تصویر متن پاسخ آیت الله سیستانی به نامه رهبر انقلاب اسلامی

خفاف در این باره می‌گوید: حضرت آیت الله سیستانی نامه را مطالعه کرد و یک ساعت بعد پاسخ آن را نوشت. سید «محمدرضا سیستانی» با شیخ اختری تماس گرفت و به صورت تلفنی پاسخ نامه را قرائت کرد. شیخ اختری هم کلمه به کلمه آن را نوشت.

15

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • ali
    0

    این نامه ها است که موجب میشود دنیا بگویند ایران در امور داخلی عراق و ... دخالت میکند عراق دولت دارد و ملتش میدانند چه کنند . چرا دسته بندی شیعه سنی میکنید ؟

    نظرات شما -
    • نگین
      0

      بعد از مدیریت منطقه می خواهند مدیریت جهانی کنند نخود هر اش که میگن همینه دیگه

    • محمدباقر
      0

      نگین خانم شما نخود هر آش نیستی ؟؟ برو سابقه تاریخی نجف و قم را بخوان تا دستت بیاد کی نخود هر آشه. در ضمن امت واحده اسلامی حد و مرز نداره اینو بفهم چرا انتقادات را به آمریکای ملعون و عربستان نداری که دنیا را به آتیش کشیدن

    • اقا
      0

      احسنت . کاش فقط نامه دل یا هرجای دیگه سوزانه بود . نیروی ایران بعنوان یک کشور درگیر هزاران مشکلات مالی و تحریم و فساد و اختلاس و بیکاری و فقر و فحشا و آموزشی و بهداشتی و ... اونجا چیکار داره؟ این نیروهای دخالتی هزینه ندارن؟ از جیب مردم عادی فلاکت زده چرا هزینه میکنن تو منطقه آشوب میکنن

    • ایرانی
      0

      هرگونه ناامنی برای هر کشوری تاثیر مستقیم بروی کشورهای همسایه داره پس دخالت کردن مجازه.

    • ماله کش اعظم
      0

      ملعون کسانی هستند که کشوری با اینهمه ثروت رو به خاک سیاه و لجن کشوندن و نیز شماهایی که جاده صاف کن اشغالگران وطن هستی

    • کاربر ناشناس
      0

      همهمه این ه فا چرت پرت

  • محسن
    0

    با عرض معذرت، گزارشتان کم ارزش و اعتبار است. محرمانه بون به معنای این است که افراد بسیار نادری از مبادله پیام و محتوای آن خبردار باشند. اما اینکه دو شخصیت بانفوذ منطقه ای و برخوردار از تشکیلات گسترده مخابرۀ پیام و دسترسی سریع ، چه نیازی هست که حتی واسطه هایشان هم متن های مکتوب پیام را تلفنی قرائت کنند؟ جالب تر اینکه مستقیم برای دفتر همدیگر قرائت تلفنی نکرده اند، بلکه یکی از تهران برای نماینده قم قرائت کرده! از اون طرف هم دوباره از عراق برای قم تلفن قرائت کرده اند تا از قم به تهران مجدداً قرائت شود. بهتر نبود بنویسید پیامهای شفاهی برای همدیگر فرستاده اند؟؟

  • محمد
    0

    درودخدا بر علماء آگاه بر زمان ودلسوز دین خداوند سایه رهبرعزیز ومرجع بزرگوار را حفظ کند به کوری چشم وهابیت و عربستان سعودی کثیف .

    نظرات شما -
    • عادل
      0

      و لعنت خدا بر شما و امثال شما که با این طرز فکر در قرن ۲۱ جاده صاف کن دیکتاتورها هستید

  • بهزاد
    0

    نمی دانم ازکی ارسال نامه دلسوز انه شده دخالت اما پایگاه های نظامی آمریکا درخواست دخالت نیست

    نظرات شما -
    • عباس افندی
      0

      دلسوزان بهتره برا مردم خودشون دلشون برا مردم خودشون بسوزه اگه راست میگن. اینا از بیداری ملت عراق میسوزن

  • جعفر
    0

    نامه ها غلط هستند چون نامه بالا با خط آقا نیستند اما دو تا نامه بعدی خط یک نفر هستند اگه دستخط ها مقایسه شوند حتما متوجه می شوید

  • ایرانی
    0

    کاااااش یکی هم دلش برا مردم مظلوم ایران می سوخت که این روزا خیلیا رو میبینیم کنار خیابون تو سطل اشغالا دنبال نون میگردن به امید روزی که ایران در کنار اقتدار جهانی اسایش و رفاه وبه مردمش هدیه بده امین

  • اران
    1

    ملت عراق به درستی فهمیدن باید دین رو از دنیا و سیاست جدا کنند تا دنیا و آخرت بهتری داشته باشند .چون نمونه ی خیلی قشنگش ایران بیخ گوش شونه. و میدونن سیستانی و صدر و ... هم همه سر و ته یه کرباسن که اگه دنبالشون راه بیفتن به فلاکت و فقر و استبداد دینی ختم میشه و میخان با دنیای مدرن و کشورهای پیشرفته و در صدر اونها آمریکا و اسراییل رابطه داشته باشن

  • محمدحسین
    0

    عزیزان من همه ایرانی هستیم و فهیم. چرا به هم توهین میکنیم؟ این یک قضیه کاملأ عقلانیه، ایران اگر به جبهه ی مقاومت در دیگر کشورها کمک. میکنه بخاطر حفظ امنیت خودمونه، که اگر این کمک ها نبود، الآن ناموس ملت ایران دست داعش بود و هرکس با کمک به جبهه مقاومت برای حفظ امنیت خودمون مشکل داره باید در عقلش شک کنه

    نظرات شما -
    • فریدون امیراصلانپور
      0

      این چه نوع توجیهی هست ؟؟که هست ونیست مردم به باد وفنا برود.فقر وفلاکت و از هم پاشیدن خانواده ها بیداد میکنه .که امنیت ما توسط عربها تامین شود؟؟؟ ایکاش از اول بجای مقاومت این الفاظ عوام فریب ، نظام به داخل توجه میکرد، انوقت میفهمید که مردم خود قادر هستند امنیت خودرا حفظ کنند نه نیازی به غرب داریم ونه عربها.مگر در جنگ عربها به ما امنیت دادند؟؟؟

  • بهلول نادان !!!!!
    0

    هرچه خواندم کمتر متوجه ارتباط این نامه نگاریها و ناراحتی حضرات با اوضاع نا بسامان کشور مظلوم و مردم مظلومتر ایران میشوم . اگر کسی را که از دنیای اخبار و سیاست بدور بوده بیاورند و سخنان و قوانین ردیف بودجه ها و سخنرانی ائمه جمعه کشور و رئیس جمهور مجلس و.... را برایش پخش کنند شک ندارم برداشتش این نخواهد بود که اینها رئیس ج و رئیس مجلس و مسئولین کشور ایران هستند بلکه شاید این اخرین و ضعیفترین برداشتش باشد شاید بیشتر احتمال بدهد اینها مسئولین کشورهای عربی هستند که برای شرکت در کنفرانسی چهل ساله به ایران دعوت شده اند .. خیلی وقتها به مملکتم بشکل یتیمی ثروتمند نگاه میکنم که بدلیل صغر سن اختیار ثروت و دارایی هایش بدست مباشرین خائنی افتاده که زمان حیات داشتن پدرش در قامت دشمنان بودند و پدر دستشان را از مصنب ها دور نگه میداشت تا اینکه همین دشمنان زیر زیرکی و موزیانه در باغ سبز را نشان فرزند دادند تا پدر را بکشد .دق دهد تا به سلطنت برسد . و فرزند نا خلف همین کرد و بعد تا امد بفهمد چه کرده غل و زنجیر به پای و گردن در حبس و بگروگان گرفتن خواهر و برادرهایش به غارت ثروت و دارائیش مشغول شدند . مملکتم دقیقا حکم این یتیم را دارد . عظمت و بزرگی . اخترام و عزتش را که سالها طول کشید بدست بیاید به ناجوانمردانه ترین شکل ممکن بفنا دادند چرا که از ایرانی با عزت و شرف و بزرگیش کینه دیرینه دارند تازیان زادگانی که همیشه زیر سایه بزرگی و عظمت و شرافتمندی و دانایی و کیاست ایرانیان حتی زمانی که در بند اسارت و حمله وحشیانه و چپاول اعراب بدوی و خونخوار قرار گرفته بودند نمیتوانستند خود را خلاص کنند و همیشه در برابر بزرگی ایران حقیر و فقیر بودند و هستند . این تفکر که ایران را باید به خرابه ای تبدیل کنند و همه بزرگیش را از او بگیرنند در اعمالشان کاملا مشهود است مثل زدودن نام مشاهیر ادبی و هنری ایرانی از کتب درسی مثل زدودن نام ادبا و شعرا و شهدا و سرداران ایرانی و اسطوره های ایران زمین از میادین خیابانها ساختمانها و..... این عداوت ژرفای عقده اعراب را نشان میدهد که چقدر از این بزرگی ایران زمین در عذابند . اما نمیتوانند با این کارها بزرگی را از ایرانیان بگیرند .

  • محمد هادی
    0

    با عرض ادب واحترام سلام،جناب آقای حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، اینجانب محمدهادی قربانی،فرزند اکبر،من ۳۰سال سن دارم، چندین سال نامزد دارم،ولی بعلت مشکلات مالی (اجاره نشینی و کارگری)نمی توانم ازدواج کنم مدتی هم هست،بعلت گران شدن مصالح ساختمانی_ کار،کارگری هم کم شده،من نیز فن خاصی جز کارگری بلد نیستم،اطرافیانم هم توان مالی کمک به من را ندارند تا ازدواج کنم،ضامن برای وام هم ندارم اگر شخصی ضامنم شود توان پرداختن قسط ها را ندارم،تصمیم گرفتم برای شما نامه بفرستم،شاید فرجی شد رهبر عزیزم. خواهشمندم اگر امکانش هست به من کمک مالی شود تا از فکر و سردرگمی دربیام ازدواج و زندگی بهتری کنم مدتی هست اجاره خونه برام مشکل بزرگ شده،اگر حتی به اندازه اجاره خونه به من کمک مالی کنید،یه مشکل از مشکلات بزرگ من را حل کردید بخدا روم نمیشه اینها حضوری به شخصی بگم چند ماهی باز اجاره خونه زیاد شد برعکس کار هم کم شده، بهزیستی و کمیته امداد هم رفتم حضوری ولی کمکم نکردن. .شماره تماس من ۰۹۳۳۶۱۶۶۴۷۷ مجبور نبودم شماره عابرم نمیفرستادم،شماره عابر بانک ملت(۶۱۰۴۳۳۷۸۵۹۷۷۶۹۹۷)بنام محمدهادی قربانی. تو راخدا کمک کن موفق،سربلند و سلامت باشی در پناه الله خیلی ممنون و متشکرم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد