مخالفت عضو شورای عالی حوزههای علمیه با تغییر نظام سیاسی کشور
عضو شورای عالی حوزههای علمیه سراسر کشور گفت: نظام موجود از جهات مختلف قابل دفاع است و خطرات کمتری گریبانگیر آن است. درست است که مشکلاتی هم دارد اما نظام موجود مناسبتر، اصلحتر و واقعگرایانهتر است.
اخیرا مجلس شورای اسلامی در طرح «اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری» برای احراز شرط «رجل مذهبی» معیارهایی مانند «بهرهمندی از اطلاعات لازم در حوزه اعتقادات و اصول دین و مذهب در حد اثبات حقانیت دین اسلام و مذهب تشیع» و «توانایی علمی در پاسخگویی به شبهات و تهدیدات در حوزه موضوعات دینی و مذهبی» را در نظر گرفته است.
سید محمد غروی، عضو شورای عالی حوزههای علمیه سراسر کشور، در واکنش به اینکه آیا نیاز است که رئیس جمهور در سطح یک استاد حوزه علمیه از مباحث دینی مطلع باشد؟ به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: در حوزه مباحث دینی، بحثی که برای رئیس جمهور ضرورت دارد این است که با مبانی و معارف دینی آشنا باشد و به آنها پایبند باشد به نوعی که بتواند در مباحث فرهنگی سرمایهگذاری کند، دقت بیشتری داشته باشد و با مشکلات فرهنگی برخورد کند.
این کارشناس مسائل دینی و مذهبی افزود: به عبارت دیگر رئیس جمهور، جمهوری اسلامی باید مبانی و معارف دینی را باید در حدی که در شأن نظام اسلامی است بداند اما اینکه بتواند به پاسخ شبهات مسلط باشد، به گونهای که یک متکلم و فقیه میتواند پاسخ دهد، خوب است اما این جزو شایستهها است نه بایستهها.
غروی در ادامه با تاکید بر اینکه نیاز نیست رئیس جمهور در حد بسیار بالا به مباحث دینی مسلط باشد، تصریح کرد: آشنایی و پایبندی رئیس جمهور به اصول و فروع دین در حد خوب بایسته است اما ضرورتی ندارد که رئیس جمهور در حد متکلم یا رتبه بالای حوزوی، اطلاعات دینی داشته باشد، هر چند اگر داشته باشد بسیار خوب است.
عضو شورای عالی حوزههای علمیه سراسر کشور در بخش دیگری از صحبتهای خود در رابطه با اینکه نظام ریاستی به ساختار حکومت اسلامی نزدیکتر است و یا نظام پارلمانی؟ اظهار کرد: با توجه به اینکه دو مجلس نداریم و هر اندازه هم که سعی شود سطح نمایندگان در سطح بالایی قرار بگیرد، تحقق نمییابد و یا اگر بخواهد تحقق یابد مشکلات جدیدی پیش میآید، اگر به همین نظام موجود خوب عمل کنیم، مناسبتر است. کمااینکه در مقایسه با نخست وزیر، رئیس جمهور پشتوانه مردم بیشتری میخواهد تا تاثیرگذارتر باشد.
غروی در پایان یادآور شد: نظام موجود از جهات مختلف قابل دفاع است و خطرات کمتری گریبانگیر آن است. درست است که مشکلاتی هم دارد اما نظام موجود مناسبتر، اصلحتر و واقعگرایانهتر است.
منبع: برنا
66
خوب میخوری خوب میخوابید وگوشت سفید میارید
به وقتش نوبت ما هم میرسه اونوقت دیگه خدا بهتون رحم کنه ما که رحم نمی کنیم.
معلومه نظام فعلی برای شما بی سوادها عالیه ۴۰ ساله مملکت و غارت میکنید به اسم دین
انها که این قانون را تصویب می کنند هر کس را بخواهند میگویند او همه چیز میداند و اگر کسی را نخواهند حتی اگر ایت الله وحید یا مکارم هم باشد میگویند مبانی اسلام را بلد نیستند درست هم میگویند چون هر کس مثل انان فکر میکند اسلام شناس و دیندار است و اگر مثل انان فکر نکنی پیامبر هم باشی دین نداری!!!
مشکل رجال فعال وسیستم است نمی شود در قرن بیست ویک امبولیسمی مملکت داری کرد باید پذیرفت حد عقل در بهترین خوش بینی هشتاد سال از دنیا عقبیم وچاره ای جز جهانی شدن وجهان شمو لی فکر کردن نداریم در مرداب نا کار آمدی سیستم مملکتداری گرفتاریم
کشور ارث پدری بعضیا ، ملت هم رعیت شما مغول اینجور غارت نکرد ک شما کردید
خداوند حکومت مؤمنان را چگونه خواسته است؟ --- اکثریت مردم بعلت آمیخته شدن غیر اصولی دین خدا با سیاست که از خصلتهای آن دوز و کلک و دغل و نیرنگ بازی و فریب کاری است هر خطایی را که در حکومت منتسب به دین از مسئولان سر می زند چون به حقایق دین آگاه نیستند به پای دین می گذارند و حیثیت دین را زیر سئوال می برند و از دین بیزار می شوند و به گمراهی و بی دینی و لامذهبی گرایش پیدا می کنند. مراجع دین شناسی باید با دلیل بی خدشه ی انکار ناپذیر ثابت کنند در کجای قرآن برپایی حکومت بنام دین الزامی گردیده است؟؟؟!!! خداوند در قرآن بر مؤمنان الزام کرده ضمن پایبندی به اندک احکام رفتاری و حی الهی (( اگر )) حکومت بر مردم را به دست گرفتند حکم رانی را بر اصول عدالت و امانت داری و وفای به عهد و فساد زدایی استوار سازند ؛ أما برای تصمیم گیری در ریز برنامه های مدیریت دولتی که همیشه تحول پذیر اند خداوند مدیریت را به مشورت میان عقلا واگذار کرده و هیچ اصل ثابتی را سوای اصول مذکور تعیین نکرده است.
بجز ایران در کدام کشور جهان مُلا حکمرانی میکند
آقای ایران!!! ملا و غیر ملا همگی بشر اند و فرق بین افراد تنها در دانش و اخلاق و اصول رفتاری آنان مشخص می گردد و خوب و بد آنان را از هم جدا می کند. نوع لباس هیچ تاثیری در تعیین میزان اصالت و ارزش انسانی افراد ندارد.
ای روزگار.
ماست من ترشه