برادر مرحوم ایت الله هاشمی:

با فائزه هاشمی مراوده‌ای ندارم، سرتق است/ قرار بود برای سیدحسن خمینی معاون قوی بگذارند

رئیس اسبق صدا و سیما گفت: مشکلات کشور روی دوش رئیس‌جمهور است، شما امروز می‌بینید که بیشتر از آنکه دولت روحانی نقد شود، خود وی مورد فشار جامعه است. اگر حسن خمینی رئیس‌جمهور می‌شد، او را سیبل می‌کردند.

با فائزه هاشمی مراوده‌ای ندارم، سرتق است/ قرار بود برای سیدحسن خمینی معاون قوی بگذارند

محمد هاشمی در گفتگویی به بیان نکاتی درباره انتخابات 1400، جبهه اصلاح طلبان، سید حسن خمینی و فائزه هاشمی پرداخته است که در ادامه آن را می خوانید.

برخی اصلاح‌طلبان می‌گویند پس از کناره‌گیری آقای حسن خمینی تنها یک معجزه می‌تواند باعث پیروزی آن‌ها در انتخابات شود، به نظر اصلاح‌طلبان ناامید هستند.

از همان روزهایی که بحث حاج حسن آقا مطرح بود، برخی اصلاح‌طلبان نگران وضع او بودند.

بابت رأی آوری؟

دو بعد دارد، هم‌رأی آوری و هم تاییدصلاحیت، اما مرحله اول آن بود که ایشان تأیید صلاحیت می‌شود یا خیر.

شما موافق نامزدی آقای حسن خمینی در انتخابات بودید؟

من برای ایشان نامه نوشتم که نامزد انتخابات نشود و به چند دلیل مخالف بودم که ایشان نامزد انتخابات شود. حاج حسن آقا وابسته به بیت امام (ره) هستند و شرایط امروز کشور نیز سخت است. رئیس‌جمهور شدن او نمی‌توانست شرایط را عوض کند. مشکلات کشور روی دوش رئیس‌جمهور است، شما امروز می‌بینید که بیشتر از آنکه دولت روحانی نقد شود؛ خود ایشان مورد فشار جامعه است. اگر حسن خمینی رئیس‌جمهور می‌شد با این فرهنگی که در رسانه‌ها حاکم است او را سیبل می‌کردند. من تمایل نداشتم حسن خمینی میراث دار تمام مشکلات کشور در حال حاضر باشد. از سوی دیگر تجربه‌های قبلی نشان داده که مناظره‌ها جنبه تخریبی دارد و ممکن بود نکاتی مطرح شود، که اگر مخاطب آن خانواده امام باشد؛ حرمت‌ها شکسته می‌شد.

برخی منتقدان می‌گفتند ایشان (حسن خمینی) کار اجرایی نکرده است.

آن‌هایی که حسن خمینی را نامزد کرده بودند می‌خواستند برای او معاون قوی بگذارند.

با فائزه هاشمی مراده‌ای ندارم؛ سرتق است /قرار بود برای سیدحسن خمینی معاون قوی بگذارند

اصلاح‌طلبان بعد از آقای حسن خمینی به کدام سمت خواهند رفت؟

در حال حاضر آنچه برای اصلاح‌طلبان مطرح است آن است که نامزدی به صحنه بیاید که تأیید صلاحیت شود. تا نظرات شورای نگهبان اعلام نشود؛ نامزد جبهه اصلاحات معرفی نخواهد شد.

اخیراً فائزه خانم گفته است من رأی نمی‌دهم و تحریم می‌کنم؛ یا ترامپ خوب بود و به ایران فشار می‌آورد، شما با ایشان درباره مواضعشان صحبت می‌کنید؟

متأسفانه نه

چرا؟

ایشان سرتق است؛ البته خودش می‌گوید من سرتق هستم. خب این‌چنین آدمی حرف گوش نمی‌کند؛ آدم باکسی حرف می‌زند که بداند روی او تأثیرگذار است، بنابراین روی این ملاحظاتی که هست به سمت ایشان نمی‌روم، مگر آنکه از من بخواهند با ایشان صحبت کنم.

فائزه خانم از کسی حساب هم می‌برد؟

من خیلی با ایشان دیگر مراوده ندارم.

حتی جواب آقای هاشمی را در بحث دیدار با بهاییان نیز داده بود.

زمانه تغییراتی در انسان‌ها به وجود می‌آورد.

البته شنیده شد مرحوم هاشمی در وصیت‌نامه خود نوشته‌اند من در تربیت فرزندانم موفق نبودم.

من این را نشنیده‌ام؛ از ایشان یک وصیت‌نامه باقی‌مانده و برای زمانی است که به جبهه می‌رفتند، این وصیت قرار بود که تکمیل شود .

منبع: مشرق

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 32
  • تا
    0

    من که فائزه رو قبول دارم

    نظرات شما -
    • شهروند۱
      0

      زن با شجاعت و نترسی هست و اکثر صحبت هاش منطقی است

    • آسمان
      0

      پس فائزه خانم عده ای بی مخ را طرفدار خود کرده. خوده کرده را تدبیر نیست.

    • ب تا ب تا
      0

      مثلاچیشو قبول داری 1 دیدار با فرقه اسرائیلی بهائیت 2 سفارت انگیس وکشورش رو بعنوان خانه اولش میشناسه3 اتش بپا کنه فتنه88_4 مسیح علینژاد که با دستور خدا مبنی برحجاب مشکل دارد رو قبول کردن 5طرفدار ترامپ دیوانه برای تحریمهای بیشتر برای ملت ایران ووووووووبازم بگم نه تو ازاونای هستی که نمیخواهی حرف حقو بشنوی.

  • مجید
    0

    عموی فاعزه شمانگران مملکت نباشید دزدیتان راکردید مشکلی هم ندارید پات لب گوره لطفا خانواده وطایفه هاشمی رابرداروبروآمریکازندگی کن تاملت ازنبود طایفه شما نفس راحتی بکشد

  • وحید قنبری
    0

    مگر روئسای جمهور قبل هم سیبل نشدند؟؟؟

  • ریزه میزه
    0

    نگوفائزه! بگو عده بدخیم جهش یافته ! تافته ی جدابافته! ازخودراضی وخود شیفته! دختری که خانواده رابهم ریخته! عاقلان دانندکه شیطان درسرش چه ها اویخته! پولهای بالاگشیده مردم،دربلادغرب بحسابهای بانکی خودریخته! دانایان دانند که دنبال چیست این بدریخته!

  • ص
    0

    بنده ۳۰ ماه جبهه بودم ودر چندین عملیات حضور داشته و مجروح گردیدم توفیق دیدار اخوی شما را در جبهه نداشتم می شود بفرمائید ایشان در کدام جبهه بودند..

    نظرات شما -
    • مجید
      0

      جبهه فیلم اخراجی ها حاجی گرینوف بوده دیگه

    • رضا.
      0

      تمام مسیولینی که در زمان جنگ گاهی سری به جبهه ها میزدند اینطور نبوده که در خط مقدم بروند. بیشتر در مقرهای فرماندهی در نزدیک به خط که غالبا در اهواز یا مثلا کرمانشاه و... اینجور جاهها بوده است. هاشمی و رهبری و روحانی و... همه به این صورت در جهه حضور داشته اند. البته گاهی نزدیک هم میرفتند ولی قبلا با توجه به شنود و کارهای امنیتی و اطلاعاتی از آرام و امن بودن نسبی منطقه مطمین میشدند.

    • از ن به ص
      0

      بهتره این ها بزن بمیرن

  • ع
    0

    حتما علی لاریجانی را معاونش می کردید. خوب معاون قوی چرا خودش رییس نشود؟لطفا از این مهره های سوخته دست بردارید.حسن خمینی هم اگر می امد ابروش می رفت. الان سنگین تر است

  • روژان
    0

    اما فائزه نماد یک زن شجاع و ازاده می باشدکه تو این زمانه گوهر کمیابیست

  • رحمان
    0

    اقای کامنت گذار بنام ص تو دروغ می گویی که ۳۰ ماه در جبهه بوده ای ، تو یک مجهول الهویه بی بته واصل ونسب هستی که یقینا از ان جنایت پیشگان لیبرتی نشین در البانی هستی که بزرگترین افتخارتان ۱۰ سال جاسوسی برای صدام معدوم بوده است . کفتارهای درنده ای که جز وطن فروشی هیچ تکلیف دیگری نداشته اید .

  • مادر اين سرزمين
    0

    سلام عليكم و رحمت خدا در اين ماه بزرگ خدا : فائزه هاشمی كه يادگار پدرش اكبر آقاي خدابيامرز كه اگه نباشند ما را شايد زنده زند بخورند . اگر كشور و مسئولين 5 سال افكار فائزه هاشمی را پياده كنند ايران مي شود مانند امارات كره جنوبي و ژاپن .... پيشرفته و ايراني با ميلياردها دلار پشتبانه بانك مركزي دلار مي شود هر سه دلار يك ريال ايران . فائزه خانم هاشمی ممنونيم كه هيشه مدافع ايران و ايرانيان هستيد و جلوي افراط و تفريط قد علم مي كنيد شير زن ايران فائزه هاشمی

  • ناصر
    0

    جناب برای سید حسن معاون قوی بگذارید پس می فهمید خودش قوی نیست!!!!!

  • خشی ۹۸
    0

    جبهه ساندیس و کباب سلطانی

  • علیرضا
    0

    دروغ که شاخ ندارد چرا در موقع قدرت یاد جبهه وجبهه بودیم بودن هیچکس شمارا غیر از شمال نباوران شمیران پاینتر از ونک ندیده دروغ

  • ا ح
    0

    رها کن بابا

  • حسنعلی
    0

    اینا چه از جون مردم میخوان بس کنید

  • رضا
    0

    این اقا حتما فرمانده لشگر بوده جدیدن هم می گن جانشین سردار سلیمانی بود

  • ناشناس
    0

    مرحوم هاشمی با تعدیل اقتصادی که روحانی هم دنباله رو آن بود وتحمیل روحانی به جامعه وفائزه که با دفاع ازترامپ به دنیال طرحهای داغ دوشمن بود ومهدی هاشمی هم که وضعش مشخص است شما هم که عملأ کنار گذاشته شده اید محسن هم که خودش میداند در حد ریاست جمهوری نیست وبسیاری از این کشته شدگان کرونا مصوبش شورای شهر است چرا که هیچ فشاری نیاوردتادولت سهم قانونی خوددر حمل نقل عمومی را بپردازد ونتیجه شده شلوغی در مترو واتوبوسها چون که عملأ جزءدارو دسته روحانی است وهیچ همکاری به نفع مردم نکرد

  • کاربر ناشناس
    0

    درود بر خانم دکتر فائزه هاشمی

    نظرات شما -
    • دده
      0

      خاک برسرت با این درودت احمق پاچه خوار

    • ناشناس
      0

      پروردگارا ما را ازشر خاندان هاشمی دور کن الهی امین

  • محمد
    0

    یک بار هم که شده این خبرنگاران بیان از این مردم عادی مصاحبه کنند وچاپ کنند چه میشود

  • ناشناس
    0

    وقتی اینو خانواده اش قبول ندارن دیگه باید فهمید سرتق نه خودشیفته ازخودمچکر مغروره که خومغو عقل کل میدونه اما دراصل چیزی بنام عقل نداره همین

  • ناشناس
    0

    سرتق یا بی ادب و....زمانیکه عموی یه شخصی دست راست پدرش بود اینطور از فائزه می ترسه اونهم به خاطر آبرویش ومرحوم هاشمی هم حریف این دختر نبود شما آقایان وخانمها به ایشان تکیه نکنید.به خدا قسم دشمنان خاندان مرحوم هاشمی به خون این خانم تشنه هستند زیرا تاکنون هر چه از دهنشون اومده بیرون بار مردم ووطن کرده ومردم هم هزینه دادند.به خاطر مرحوم هاشمی خیلی از جوانها جان دادند وپدرشان نزد خاندان شهیدان حرمت دارند. والدین مرحوم هاشمی باید عزت پدرشون رو نکه دارند واکر بلد نیستند از عموی محترمشون یاد بکیرند

  • ح ز
    0

    شما گفتی ولی باور نکردم

  • مورچه
    0

    محمد مهرمانی نوبت دادگاهی خاندانت نزیک است جرم ازکجااورده ایداین همه ثروت ومال مفت را

  • جهانی
    0

    فائزه شیر زنی برتر از قرن حاضر ؛ او که در همه عمرهرگز حاضرنشد بله قربان گو ومتملق چاپلوس وپاچه خوار باشد در مقابل خدایان زر و زور وتزویرمثل یک شیر زن ایستاد و هرگزحاضر نشد بله قربان گو ویا حداقل ساکت باشداینچنین زنانی در طول تاریخ انگشت شماربوده ومی باشداو فقط برای خدا کرنش می کند وبس .

  • مممد ا
    0

    این آقا می تواند بگوید چقدر سواد دارد می گویند ششم ابتدایی دارد کدام دانشگاه بوده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها