رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر:

مشکلات اقتصادی منشأ بسیاری از منکرات در جامعه است

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر احیای امر به معروف را یکی از مهمترین دلایل تقویت ریشه نظام در برابر تندبادهای جهانی بیان کرد و گفت: مشکلات اقتصادی نتیجه بی تفاوتی‌های گذشته و از مصادیق منکرات است.

مشکلات اقتصادی منشأ بسیاری از منکرات در جامعه است

آئین افتتاحیه گردهمایی دبیران استانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر با حضور دبیران این ستاد در ۳۱ استان کشور در مجتمع فرهیختگان دانشگاه آزاد برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام کاظم صدیقی با استناد به آیات قرآن کریم، امر به معروف و نهی از منکر را از فریضه‌های برجسته و سرنوشت ساز مطرح کرد و گفت: قرآن کریم می‌فرماید اگر شما این دو فریضه را نداشته باشید هیچ امتیازی به هیچ دینی ندارید؛ بنابراین امتیاز مسلمانان به داشتن فریضتین امر به معروف و نهی از منکر است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصلاح دین و احیای امر به معروف و نهی از منکر را از مهمترین اهداف قیام عاشورا برشمرد و عنوان کرد: اصلاح دین و تزئین معروف و تقبیح منکر از مصادیق بارز گام نهادن در مسیر اباعبدالله الحسین (ع) است. متأسفانه جبهه مقابل امام حسین (ع) ابتدا امت شدند و سپس با انتخاب مقصدی شوم به تخریب و تضعیف جایگاه امامت و در نهایت به جنگ با دین پرداختند.

وی انقلاب اسلامی را تجلی امر به معروف و نهی از منکر حضرت امام بیان کرد و گفت: حضرت امام خمینی با تشکیل امت واحده بود که توانستند انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند، ایشان مردم را همانند قطرات باران گرد هم جمع آورد، به نهر تبدیل کرد و در نهایت مردم همانند دریا علیه ظلم و ستم خروشیدند بدون اینکه از مرگ بترسند در پیروزی انقلاب اسلامی نقش آفرینی کردند؛ این نشان می‌دهد که حرکت امت بسیار حائز اهمیت و کارساز است.

حجت الاسلام صدیقی افزود: دبیران ستادهای استانی بدانند تا در مردم هضم نشوید و مردم را وارد صحنه نکنید امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک سازمان و نهاد دولتی نمی‌تواند در جامعه مؤثر و اثر بخش باشد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تاکید بر اینکه امر به معروف انقلاب مذهبی، ملی، اجتماعی پایدار و هدایت شده تحت پرچم ولایت است، تصریح کرد: به واسطه امر به معروف و نهی از منکر است که انجام گناه و معصیت در جامعه ناامن می‌شود. امر به معروف و نهی از منکر به معنای حساس کردن مردم به اشکال‌ها است اگر مردم نسبت به عیوب و اشکال‌ها حساس شوند آمران به معروف و ناهیان از منکر مورد از حمایت مردمی برخوردار خواهند بود.

وی احیای امر به معروف و نهی از منکر را یکی از مهمترین دلایل تقویت ریشه نظام در برابر تندبادهای جهانی بیان کرد و ادامه داد: مشکلات اقتصادی امروز نتیجه بی تفاوتی‌های گذشته و از مصادیق منکرات به شمار می‌رود. مشکلات اقتصادی منشأ بسیاری از منکرات در جامعه است.

صدیقی امر به معروف را دعوت به خیر، احیای شریعت اسلام، به صحنه آوردن اهل بیت (ع)، مقابله با ظالم، دفاع از حق مظلوم و مقابله با بیماری‌های اخلاقی در جامعه دانست و گفت: امر به معروف سبب تقویت قدرت دفاعی پیکره جوامع و مانع تضعیف آن می‌شود. آمران به معروف باید کظم غیظ داشته باشند و در بحران‌ها خشم خود را فرو برند چرا که امر به معروف عکس العملی به هیچ عنوان تأثیر نخواهد داشت.

منبع: مهر

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ملت
    0

    با این اقتصاد پوسیده خودتون پدر ملت رو در آوردید تازه به مخ گندیده تون رسیده خسته نباشید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها