امام جمعه رشت:

بسیاری از دخترانی که کشف حجاب می‌کنند از داشتن خانواده‌‌ای با ریشه محروم‌ هستند/ ما ریشه کشف‌حجاب‌ها و بی‌عفتی را می‌خشکانیم

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان تاکید کرد: مردم هرجا که شاهد ناهنجاری‌ بودند و در این حوزه آزاری دیدند، سریع به مراکز ذی‌ربط و پلیس و بسیج و سپاه و اداره اطلاعات با مستندسازی اطلاع دهند و بدانند ما ریشه این کشف‌حجاب‌ها و بی‌عفتی را می‌خشکانیم.

بسیاری از دخترانی که کشف حجاب می‌کنند از داشتن خانواده‌‌ای با ریشه محروم‌ هستند/ ما ریشه کشف‌حجاب‌ها و بی‌عفتی را می‌خشکانیم

حجت الاسلام رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت با تاکید بر ضرورت دفاع از آبروی برادر و خواهر مسلمان اظهار داشت: بعضی افراد همواره درصدد تخریب مومنان هستند و لذا انسان باید از آبروی خود مایه گذاشته و از آبروی مومن دفاع کند تا خداوند او را در دنیا و آخرت یاری دهد؛ اگر کسی توانش را داشته باشد اما از آبروی برادر مومن خود دفاع نکند، خداوند او را در دنیا و آخرت ذلیل خواهد کرد.

 امام جمعه رشت با بیان اینکه برخی رسانه‌های جمعی و شبکه‌های مجازی امروزه تبدیل به بستری برای تخریب دیگران شده‌اند افزود: به‌همین خاطر است که گفته شده حفظ ایمان در آخرالزمان به‌مانند نگه داشتن آتش در کف دست است.

 وی با اشاره به 18 آذر سال 1370 و معرفی عراق به‌عنوان آغازگر جنگ از سوی سازمان ملل گفت: انقلاب اسلامی ایران که دردسری برای قدرت‌های پوشالی جهان شده بود، استکبار جهانی صدام ملعون را وادار به حمله به ایران کرد اما نیروهای بسیجی، مردمی و نظامی ما موفق شدند رژیم بعث را از مرزهای کشورمان بیرون کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام(ره) در سال 1363 اشاره و بیان کرد: در ذیل این شورا، مسئولان و سران سه‌قوه موظف به تلاش برای حفظ و حراست از فرهنگ اسلام ناب محمدی در کشور شدند؛ رهبر معظم انقلاب نیز در این راستا، خطاب به همه مسئولان فرمودند دولت و مسئودان موظف هستند به فرهنگ جامعه توجه کرده و جلوی موانع و عناصر‌ مخرب و مفسد را بگیرند.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: ما در جامعه اسلامی زندگی‌ می‌کنیم؛ جامعه‌ای که هزاران شهید در راه اهداف والای نظام و انقلاب تقدیم کرده است و لذا به طراحان و هدایت‌کنندگان بی‌حجابی و کشف حجاب در استان هشدار می‌دهم که ادامه این روند صحنه را برای آنان تنگ خواهد کرد و به خانواده‌های آنان هم هشدار جدی‌ می‌دهم که فرزندان و همسران خود را کنترل کنید.

امام جمعه رشت افزود: تصورم این است که بسیاری از دخترانی که کشف حجاب می‌کنند از داشتن خانواده‌‌ای باریشه و دین‌دار محروم‌ هستند چراکه خانواده گیلانی و ایرانی نجابت دارد و هرگز راضی به جریحه‌دار کردن عفت عمومی نمی‌شوند؛ مردم و دین‌داران ما نیز از کسانی‌که کشف حجاب را ترویج می‌‌کنند به‌شدت عصبانی و ناراحت هستند.

وی با بیان اینکه این کشور متعلق به امام زمان(عج) است و ما کوتاه نخواهیم آمد اظهار کرد: در ماه‌های گذشته‌ همواره جلسات متعددی با حضور مسئولان ذی‌ربط و با همکاری سپاه، دادگستری و استانداری و سایر نهادها در استان تشکیل شده و جلوی بسیاری از اقدامات‌ منفی را گرفتیم و کم کم وارد مراحل بعدی خواهیم شد اما مردم هم باید به کمک ما بشتابند؛ ما نیز آرام ننشسته و نخواهیم نشست.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان تاکید کرد: مردم هرجا که شاهد ناهنجاری‌ بودند و در این حوزه آزاری دیدند، سریع به مراکز ذی‌ربط و پلیس و بسیج و سپاه و اداره اطلاعات با مستندسازی اطلاع دهند و بدانند ما ریشه این کشف‌حجاب‌ها و بی‌عفتی را می‌خشکانیم.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اتفاقات غزه خاطرنشان کرد: آمریکای جنایتکار و دولت ظالمش در سال‌های اخیر همواره زمین‌گیر شدند و بعد از عملیات طوفان‌الاقصی نیز در حال سپری کردن دوران فلاکت‌بار خود هستند.

امام جمعه رشت ادامه داد: 17 سال قبل یک‌ سرهنگ بازنشسته آکادمی ملی جنگ آمریکا مقاله‌ای با عنوان "مرزهای خونین" نوشت که در نشریه‌های وزارت جنگ ایالات متحده منتشر شد؛ این نشریه به ایجاد خاورمیانه جدید تاکید داشت و در ادامه آمریکایی‌ها از طریق رژیم غاصب صهیونیستی جنگ 33 روزه را با لبنان آغاز کردند اما بینی‌شان به خاک مالیده شد و حزب‌الله گسترده‌تر شد سپس در عراق طرح و برنامه داشتند اما در اینجا‌ نیز شکست خوردند و حشد‌الشعبی شکل گرفت و امروز جبهه مقاومت عراق پایگاه‌های آمریکا را با موشک و راکت مورد هدف قرار می‌‌دهد؛ آمریکایی‌ها در ادامه حرکت‌های موذیانه خود، جنگ‌های نیابتی را توسط وحشی‌های داعش و جبهه‌النصره ایجاد کردند اما در این مرحله نیز با حضور میدانی و مجاهدت مستشاران پاک ایرانی شکست خوردند، اگرچه ما سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را از دست دادیم اما دشمنان هنوز از او وحشت دارند.

وی با بیان اینکه رژیم غاصب صهیونیستی جنایتکارترین و وحشی‌ترین رژیم جهان است و تاکنون بیش از 17 هزار نفر از مردم مظلوم فلسطین و غزه را به خاک و خون کشیده است که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند افزود: این کودک‌کشی و جنایات رژیم صهیونیستی نشان‌دهنده خوی وحشی‌گری و گرگ‌صفتی آن‌هاست و امروز‌ چهره وحشی غرب و آمریکایی‌ها با این جنایت‌ها آشکارتر شده است و شاهد هستیم که اسراییل و آمریکا حتی رییس سازمان‌ ملل را تهدید می‌کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به اتفاقات اوکراین اظهار کرد: اعترافات اخیر زلنسکی نشان می‌دهد که آمریکا در باتلاق اوکراین گرفتار شده است و به‌گفته خبرنگاری معروف در ایالات متحده، زلنسکی از کمک‌های اروپا و آمریکا مأیوس شده و 2 ژنرال روسی و اوکراینی در حال برگزاری نشست برای صلح هستند و این اتفاق نشان‌دهنده ذلت ایالات متحده و دوران خفت‌بار اروپایی‌ها و غرب است.

وی با اشاره به مسائل مربوط به بازار، از سازمان‌های مربوطه خواست که اقلام و لوازم ضروری زندگی مردم مانند مرغ، گوشت و دارو و... را مورد توجه اساسی قرار دهند و از طریق ارتباط با رسانه‌ها، اخبار لازم را سریع به اطلاع مردم برسانند و افزود: مسئولان ذی‌ربط تمام تلاش خود را در این زمینه به‌کار گیرند تا مردم آسیب نبینند.

آیت‌الله فلاحتی در پایان افتتاح چندین بیمارستان در استان‌های کشور را قابل ستایش دانست و از دولتمردان و وزیر بهداشت خواست که به بیمارستان‌های گیلان نیز توجه جدی داشته باشند و‌ ادامه داد: ساختمان بعضی بیمارستان‌های گیلان چندین دهه در حال خاک خوردن است؛ ما بیمارستان‌های دولتی در تراز مردم نداریم،‌ دولتمردان حتماً فکری برای این موضوع کنند.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 55
  • ایران من
    5

    ریشه جایی دیگه س

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      ریشه‌هاش در غزه و لبنانه

    • ناشناس
      1

      خدا کنه ریشه آدم ، حرام لقمه ، حرام نطفه نباشه !
      ریشه خانواده دزد و اخلاسگر و رانتی نباشه !
      ریشه آدم دزد بیت المال نباشه ! ریشه آدم وطن فروش نباشه !

    • ناشناس
      1

      این خانواده ها شاید «بی ریش»باشند اما بی ریشه ....

  • ناشناس
    15

    خانم های چادری زیادی هستند فاسد تر از کسانی که شما فکر می کنید
    اصلا به ظاهر نیست.

    نظرات شما -
    • خدا می‌داند چه چیزی به نفع زن است....
      77

      مردان نامرد در دو جا حضور فعال دارند:
      اول جایی که سخن از مهریه باشد تقلا می‌کنند مهریه زن را که در قرآن به طور آشکار به آن پرداخته شده نابود کنند
      چون زمانی که مهریه را از بین بردند مانند دستمال کاغذی یک بار مصرف زن را امروز عقد و فردا طلاق دهند....و حقوق زن را به طور یکجانبه پایمال کنند
      و اما جای دوم : در بحث حجاب
      اصرار دارند بگویند نود درصد زنان ایرانی طرفدار بی‌حجابی هستند درحالیکه نود درصد زنان ما با حجاب شرعی و عرفی ظاهر می‌شوند و اتفاقا طرفدار حیا و حجاب هستند
      علت اینکه این نامردان مرد نما بر طبل بی‌حجابی می‌کوبند سواستفاده از زنان بعد از عریان شدن آنهاست

    • حسن
      1

      من بیسوادحاظرم با مجتهدین شمابحث کنم شما چرت وپرت میگید پس حامیان بی حجاب فلسطین توخارج ریشه دارند

    • هالو
      3

      یا حق= اگر خدا میداند شما چرا اینقدر کاسه داغتر از آش هستید خدا به پیامبرش گفته که شما فقط بشارت میدهی در بهشت و جهنم هیچ نقشی ندارید حالا مطابق سوره پلیس آیه 110 همه باید حجاب ظاهری داشته باشند

    • ناشناس
      23

      چرا تهمت الکی میزنید؟
      دور ما خانم های چادری هست که هم اهل رعایت هستن و هم با علم و آگاهی.
      ممکن هست که بعضی ها هم به خاطر منافع یا عدم آگاهی کار نادرستی انجام بدن ولی اکثریت کسانی که چادر رو فهمیدن انسانهای پاکی هستن.

    • ناشناس
      13

      به هالو
      وقتی خداوند در قرآن می‌فرماید به زنان مومن بگویید حجاب کنند و خود را از نامحرم بپوشانند
      شما که بر ضد سخن خدا حرف می‌زنی قطعاً ضد دین و پیروی راه شیطان هستی
      شیطان به خدا ایراد می‌گرفت و نافرمانی کرد بنابراین از درگاه خدا رانده شد
      هرگز بر علیه سخن خدا سخنی نیاورید که سرنوشت شیطان نصیبتان شود

  • ناشناس
    7

    چرا توهین می کنی

    نظرات شما -
    • حقوق خوب میگیره
      2

      خب هر کسی اون کاری رو که بلده و توش
      استاده رو ارائه میده
      لوله کش مگه میاد برات نقاشی ماشین انجام بده
      یا معلم ریاضی بیاد برات تعمیر لوازم خانگی
      برخی هم فقط حرف زدن و توهین کردن بلدن

  • 🐜
    5

    چای دبش یادت نره

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      وقتی از چای اینگونه ماهی می گیرند،از نفت و گاز و گوشت و برنج و نان مردم نهنگ صید می کنند.و مردم باید به بنگلادش و قناعت فکر کنند و تار مویشان را بپوشانند! عجب تقسیم سهم عادلانه ای!

  • حقگو
    11

    نود و شش درصد ایرانیان باید اعرام بشن یا از این مملکت برن یا مثل شماها رفتار کنن وگرنه بی ریشه هستن ؟؟؟ بی ریشه با ریش و بی ریش های جیره خوار و ساندیسی هستن که حتی تاریخ را نخوندن و از جنایات و ظلم هایی که اعراب و کمونیست ها به ایران زمین کردن بی اطلاع هستن و سنگ ارباب پوتین و .... به سینه میزنن

    نظرات شما -
    • یا حق
      84

      این همه باطل گویی از کسی که «حقگو» نام دارد شگفت و عجیب است....
      اگر کسی ریشه دینی و خانواده ای با ریشه دینی داشته باشد کشف حجاب می کند؟!! همیشه حرف حق تلخ بود....
      اگر دین هم نداشته باشید آزاده باشید... تاریخ ملی ما هم با کشف حجاب میانه خوبی نداشت....
      ویل دورانت تاریخ‌نگار مشهور غربی:
      نقش پوشش و حجاب زنان در ایران باستان؛ چنان برجسته است که می‌توان ایران را منشاء اصلی پراکندن حجاب در جهان دانست. (تاریخ‌تمدن،ج۲ص۷۸)

    • ناشناس
      4

      مگه ریشه فقط میشه ریشه دینی؟
      همین نگاه های تک بعدی مملکت رو به اینجا رسونده

    • علی
      3

      خیلی از اینایی هم که الان ادعای ریشه دارن فرزندانشان اونور آب بی‌حجاب کامل هستند حرف مفت ارزان است کله بی عقل فراوان

    • ناشناس
      39

      به یا حق:در ایران باستان حجاب ایرانیان کامل بود و این به دوران اسلام نیست اگر چشم داری برو نقش رستم در فارس ببین که زن ایرانی را چطور با نقش مربوط به دو هزارو خرده ای با حجاب نقشینه کرده اند .این کسانی که بی حجابند باز هم بهت توصیه میکنم برو در خیابانی که مامورین هستند چکار میکنند .سه چهارتایی خیلی قشنگ با حجابند ولی وقتی به ماموری میرسند خودشان را بی حجاب میکنند و عمدا جلو انها رد می شوند.اینها با زور و شمشیر اگر میخواستند زیر بار زور مامورین بروند در تاریخ عرب تیمور لنگ مغولان و اسکندر میرفتند

    • ناشناس
      2

      یا حق! حجاب زنان ایران باستان با حجابی که امروز حکومت مد نظرشه زمین تا آسمون فرق می‌کنه، هر چیزی را با هر چیزی قاطی نکن تا یه چی از توش دربیاری!

    • ناشناس
      2

      بد سوختی ؛ بزودی هوش مصنوعی مشخص می‌کنه کی بی ریشه است؛ اونم نتونست مشخص کنه هوش واقعی این کار را خواهد کرد
      ریشه واساس بی ریشه گی از قرن ۱۷ به بعد درغرب شروع شد با تعریف ناقص از انسان ونسخه ناقص برای او پیچیدن

  • شهرام.ر
    5

    منظورت از «ریشه» ، ریشه عربی است؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      54

      نه ریشه ابتذال غربی است!!

    • ناشناس
      59

      خدا در قرآن فرمود زنان مومن حجاب کنند از خدا بالاتر نیستید در فهم و درک.....
      پس همه چیز را با هم قاطی نکنید لطفاً

    • حجاب زینت زن است
      66

      حجاب برای زن امنیت می‌آورد پاکدامنی می‌آورد و او را از نگاه بیماردلان در امان می‌دارد

    • ناشناس
      3

      نخیر ریشه اصیل ایرانی است حجاب درنقشهای حک شده دردیوا ه های سنگی باستانی دیده می شودوربطی هم به دین اسلام ندارد و اسلام خیلی از قوانینش رو از از ایران باستان ودین زرتشت اقتباس کرده

  • ناشناس
    4

    اتفاقا كسانى كه دزدى و اختلاس مى كنند و دروغ مى گويند و آغا زاده هايى كه با پول بيت المال در آمريكا و كانادا و اروپا در حال عشق و حالند و به ريش ملت ايران مى خندند بى ريشه اند!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اتفاقا با حجاب هم هستند حتی در کانادا و لب دریا با حجابند و اعمالشان را می پوشانند از خدا!

  • ناشناس
    4

    ريشه را خشكانيده ايد ،بايد مردم غزه را به ايران بياوريد

  • ناشناس
    4

    ریشه ظلم خشک میشه مطمئنم باش،

    هزار نکته باریکتر ز مو این جاست
    نه هر که سر بتراشد قلندری داند

  • ناشناس
    4

    شما که میفرمایید این کشور مال امام زمان است تلاش کنید تا در آن فساد نشود مثل فساد اخیر و یا همان چای دبش

  • ناشناس
    2

    کاملا معلومه کی ریشه دارد وکیا بی ریشه اند .اختلاس گران از خانواده های بی حجابند یا با محجبه ؟

  • ناشناس
    55

    فقط مردان هوسباز و چشم چران از زنان بی‌حجاب دفاع می‌کنند
    چون هر چه زن بی‌قید و بند و بی‌دین تر باشد به نفع هوسبازیهای ایشان است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      دین فقط حجاب کردن زن؟ اسلام برای پوشاندن زن آمده؟ چرا همه اصل رو رها کردین و به فرع چسبیدید؟

  • ناشناس
    2

    بی ریشه کسی هست که مملکت رو به نابودی کشیده فکر می‌کنه خودشون بهترین هستن.

  • ناشناس
    3

    حاج آقا همسر فرعون که نامش جز زنان پاک است و در قرآن آمده را میدانید حجابش چگونه بود . اصلا دویست سیصد سال پیش مادر بزرگت می دونی چطوری لباس می پوشید . به خدا قسم زنان ائمه و پیامبران و فرزندانش را هم نمی دانید پوششان چطوری بود . چرا ریشه مردم را زیر سوال می برید . پسر نوح بی ریشه بود . پسر محسن رضایی .‌فرزندان سایر بزرگان

  • ناشناس
    2

    والله بالله بیست سی دختر در خانواده و دوستان خانوادگی می شناسم از خانواده اصیل و مذهبی پدر یا پدر بزرک یا عروس روحانی و اخوند و بعض نوه های مراجع بی حجاب شدن در سال اخیر

  • ناشناس
    3

    ریشه اختلاس ها را شما بخشکانید ریشه بی حجابی با مردم وقتی مردم میبینند در برابر اینهمه اختلاس سکوت میکنید وخود فروشی را دربرابر بی حجابی عیب نمیدانید مردم از شما نا امید میشوندواقعا این برخورد با بیحجابی سیاسی است نه دینی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      احسنت

  • ناشناس
    0

    علی ع می فرمایند؛من نمی پسندم شما توهین و حرف های زشت بزنید
    لعنت بر این آیین تان
    چرا به نوامیس ملت توهین می کنید

  • ناشناس
    1

    خوشبحال کسانی که خداوند نظرلطفی به آنان کرد وباپول توانستند ازاینجامهاجرت کنند

  • ناشناس
    1

    پس بیش از نیمی از مسلمانان جهان بی ریشه اند از سوریه و لبنان و استان های مرزی ایران گرفته تا اندونزی و مالزی

  • ناشناس
    3

    ریشه در معرفت و شخصیت و طرز صحبت کردن آدم هست نه پوشش و لباس آن... تن آدمی شریف است به جان آدمیت..... همه رانت خواران و چپاول گران ریاکاران دروغ گویان تندروها نفاق افکنان ریشه دارند و بی حجاب بی ریشه است ؟؟

  • ناشناس
    2

    چرا نمی گوئید عملکرد ما باعث انحراف شده است

  • یه قهوه چی
    0

    بجای این همه بحث و جدل در مورد حجاب حالا بفرمایید چای دبش بنوشید تا خستگی تان در رود ........

  • ناشناس
    0

    من بیشتر اقتصادی ام.اما بازاری ها عادت دارند میگن اول برادری تو ثابت کن بعد برو سر تقسیم ارث و میراث.کشور مال پرستی یا خداپرستی .آپارتمان ساخته ۵۰ میلیون ستارخان سی سال پیش چرا ۲۰ میلیارد الان قیمت گذاشتن اونجا دین کجاست . میلیونها واحد مسکونی

  • حاعری
    4

    سلام وقتی برخی بی شعورها هنوز امر واجب الهی را نمی توان تشخیص بدهند واز روی لج ولجبازی کشف حجاب می کنند وبرخی مردان شهوتران از این موضوع دفاع می کنند مگر حجاب به حکومت ربطی دارد در هر ادیان حفظ می شود اما در ایران شهوت هرزگی بیداد می کند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      حد شعور تو از اون بی شعوری که نوشتی مشخص شد

    • ناشناس
      0

      ما که هرزگی را در اقتصاد دیدیم و نجابت را در اجتماع مردم نجیب ؛حالا شما بگو هرزگی در ایران را کجا تجربه کردی حاعری جان !

  • محسن
    1

    دوستی که میگی خدا در قران میفرماید به زنان مومن بگویید ججاب داشته باشند خدادر قرآن خیلی چیزها دیگه هم فرمودندمثل درپذیرش دین اجبار نیست در امور شخصی یکدیگر تجسس ودخالت نکنید -دزدی نکنید(شما بخوانید اختلاس)44 ساله دنبال حجاب خانما هستی اون گوشه کنارهم اگه وقت کردی آمار فقرو بیکاری وگرانی هم دربیار حالا که حرف ریشه شد خدا ریشه باعث وبانی این همه بدبختی رو بخشکاند

  • همرزم هادی
    0

    دراین موضوع که نجابت باعث استحکام خانواده میشود شکی نیست ولی یک موضوع وجودداردوآن این است که هربی حجابی عفت و نجابت ندارد؟دراین جریان که در کشور بوجود آمد متاسفانه ۲مورد نقش داشتند یک مردم به این شکل میخواهند از شرایط موجود کشوراعتراص کنند و دوم مسئولینی که کارشان هدایت اخلاق و رفتار دینی است وظیفه خودشان را ها کردند و به امور دیگری که هیچگونه تخصصی دران ندارند واردشدند

  • امیر
    2

    امام صادق علیه السلام فرموند جایی که فقر توش باشه ایمان توش نیست

  • یه نفر
    2

    خداوند در قرآن گفته دزدی نکنید و اختلاس نکنید و دروغ نگویید ؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    با داغ و درفش و توهین و سر زنش نمیشود چیزی را حا انداخت.بعضی ها برای نا اگاهی و یا ندانستن هست این کار را میکنند و باید حساب همه را از عده قلیل حدا کرد.بهتر است به معضلات دیگر هم اینطور رسیدپی و پیگیری کرد.

  • ناشناس
    0

    خط تولید خانواده های ریش دار به راه می اندازید با سخت کردن ازدواج جوانان بیکار بیخانمان؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها