جزایری، نماینده خبرگان رهبری در خوزستان:

در زمان شاه که در روستا‌ها منبر می‌رفتیم، آب، برق، گاز و جاده آسفالت نبود

نماینده خبرگان رهبری در استان خوزستان درباره تحقق عدالت و برابری در جامعه گفت: نصف عمرم را در زمان شاه گذرانده‌ام و نصف دوم عمرم را در زمان امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای گذرانده‌ام؛ اینکه می‌گویند آن زمان اوضاع خوب بود و الان چنین و چنان است، صدرصد دروغ است بنده به چشم خودم از نزدیک شاهد بودم.

در زمان شاه که در روستا‌ها منبر می‌رفتیم، آب، برق، گاز و جاده آسفالت نبود

سید محمد علی موسوی جزایری درباره تحقق عدالت در ۴۵ سال گذشته گفت: این سوال سختی است و من نمی‌دانم چقدر به عدالت نزدیک شده‌ایم و چقدر دور شده‌ایم.

وی ادامه داد: اینقدر می‌دانم که نصف عمرم را در زمان شاه گذرانده‌ام و نصف دوم عمرم را در زمان امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای گذرانده‌ام و این را به شما بگویم اینکه می‌گویند آن زمان اوضاع خوب بود و الان چنین و چنان است، صدرصد دروغ است بنده به چشم خودم از نزدیک شاهد بودم و نصف عمرم را در آن زمان گذرانده‌ام.

بیشتر بخوانید: جزایری: مردم عزیز طوری نشود که بر اثر کاستی‌ها و ضعف‌ها اصل نظام فدا شود/ خواهشم این است که در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات اسفند ماه شرکت فعال داشته باشید

جزایری خاطرنشان کرد: فقر و فلاکت و بدبختی وجود داشت باران هم نمی‌زد و خشکسالی بود و از سال ۱۳۳۰ تا ۱۳۴۰ را به یاد دارم که در مناطق ما باران نبود.

وی ادامه داد: سختی فلاکت و فقر و مشکلات بود و اگر بخواهم موارد بیشتری بگویم خیلی به درازا می‌کشد یعنی فرد به حسب ظاهر تاجر بود، اما در حقیقت ورشکسته بود.

جزایری تصریح کرد:، اما الان را اگر با آن موقع قیاس کنیم اصلا قابل قیاس نیست به طور مثال در روستا‌ها به طور کلی در آن زمان که ما در روستا‌ها منبر می‌رفتیم، آب و برق نبود. گاز هم نبود و کلا بعد از انقلاب آمد. جاده هم نبود ما از شهر خودمان تا جایی که می‌رفتم ۲۰ کیلومتر بود و یک وجب آسفالت نبود، همه خاکی بود خلاصه می‌گویم گول این حرف‌ها را نخورید.

وی ادامه داد: این‌هایی که این حرف‌ها را می‌زنند، مسلمان نیستند وگرنه دروغ نمی‌گفتند. ما بودیم و دیدیم الان الحمدلله جاده‌ها آسفالت است و خانه‌ها آباد است، مدارس، دبیرستان‌ها دانشگاه‌ها فعال است، جمعیت دانشجویان صد برابر شده است نه ده برابر. مضاف بر آن پیشرفت‌هایی در زمینه هوا و فضا داشته‌ایم و تسلیحات و پهپاد و موشک داشته‌ایم و با امثال این موارد الحمدالله دشمن جرأت نمی‌کند نگاه چپ به ایران کند؛ چراکه ایران قدرتمند و توانمند است. در زمان شاه قبل از انقلاب به هیچ وجه اینطور نبود.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • ناشناس
    0

    اگر قرار بود شما پایه گذار جاده و آب و برق و دانشگاه و ... باشید آن موقع باید می دیدیم که چه کاره اید!می گویند همیشه سخت ترین قسمت کار همیشه شروع و استارت آن است.در ضمن در سالهای پایانی رژیم سابق سرعت جاده سازی و آب رسانی و برق رسانی به شهرها و روستاها چند برابر شده بود.

  • ناشناس
    1

    شما که خیلی زحمت می کشید.همین الان هم در تابستان آب و برق و در زمستان گاز قطع می شود!بنزین و نان و ... را هم که می بینید و نیاز به گفتن نیست.البته شاید برای خانه شما و امثالهم مشکلی پیش نیاید ولی برای اکثر مردم مشکل وجود دارد.

  • فرزند ایران
    0

    واقعا؟؟
    عجب شاه بدی داشتیم.آب و برق و گاز و جاده آسفالت را هم احتکار میکرده.
    باز جای شکرش باقیه که منبر به تو میداده ، وگرنه خیلی از دستش ناراحت میشدم.

  • ناشناس
    0

    حاج‌آقا اینطوری که حساب نمی‌کنند، من طرفدار پهلوی نیستم ولی انصاف میگه باید دید پهلوی چی تحویل گرفته و ۵۰ سال بعد چی تحویل داده و شما چی تحویل گرفتید و الان که ۴۵ سال داره می‌گذره چی تحویل دادید؟! و همین را مقایسه کنید با کشور‌های منطقه، مثل قیمت بنزین که با اونا مقایسه می‌کنید!
    اینکه بخواهید آب و برق و گاز و جاده‌های آسفالت و ... را ملاک قرار بدید این منطقی نیست چون اگه پهلوی هم بود تمام این کارها را می‌کرد
    فقط همین چند قلم مثل محیط زیست و گردشگری و ارزش پول ملی و اعتبار ایرانیان در خارج از کشور را بررسی کنید بقیه‌ی پیشکش!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اون موقع دوبی نبود، قطراینطوری نبود ، کره جنوبی و کشورهای دور و بر ما چه ریختی بودند ؟ رتبه ما سال ۵۷ در آسیا چندم بود الان چندم است؟ اینجوری قیاس کن

  • ناشناس
    0

    زمان قاجارراهها شوسه بود

  • امین
    0

    زمان شاه دوبی هم نبود. کره پایین تر از ایران بود. دلار 7 تومن بود. هواپیماهایی که شاه خرید و جنگ با وجود اونا اداره شد اون موقع غیر از ایران و آمریکا تو هیچ کشوری نبودن. خیلی چیزا نبود ولی شما بودی. مثل همونی که میگفت زمان شاه هیچکسی موبایل نداشت ولی الان به برکت انقلاب همه موبایل دارن.

    نظرات شما -
    • بهلول
      0

      اون موقع حتى شاه هم موبايل نداشت

  • رحمان
    0

    چندین‌سال‌قبل‌هم‌مردم‌تو‌غار‌زندگی‌میکردن‌چه‌ربطی‌دارد

  • ناشناس
    0

    در جواب این آقای از خود راضی باید بگم همین الان یه شهر را می شناسم از ۲۴ ساعت ۱ ساعت آب دارد. سرتک..قلعه گنج.. جنوب استان کرمان. از این دست شهرها و روستاها تو مملکت تا دلت بخواهد زیاد هست..یعنی از ۲۴ ساعت نیم ساعت آب دارد..و جاده‌ای روستایی با عرض خیلی کم جاده نیستند قتل گاه مردم هستند.

  • ناشناس
    0

    حاجی پیکان سال 57 برابر با 32 هزار تومان بود الان قیمت پفک برابر با 32 هزار تومان است.

  • فقرا
    1

    چی رو با چی مقایسه میکنی. اون موقع رو با اون موقع باید مقایسه کنی. لابد میخای بگی اون موقع اینترنت نداشتیم ولی الان داریم

  • ناشناس
    0

    باور کنید هموطنان بخدا اینا خودشون مقصر نیستن سطح عقلشون همین قدره
    امثال این و احمد خاتمی و حسین شریعتمداری یا وزیر کشور و هر کدومشون که یه حرفایی میزنن که آدم به موقعیت جغرافیایی خودش شک میکنه مقصر نیستن عقلشون بیشتر ازین قد نمیده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها